TEME
FOTO: Kuduzović (Agencije)
Sarajevski magazin „Start“ objavio je tekst o ilegalnim
„šerijatskim“ brakovima u Sarajevu. Osim naslova „Halal seks na eks“, i
podnaslova „ Ljubav na dan, dva, tri… „ i negatorske izjave fetva-emina Enes
ef Ljavkovića, te anonimnog, navodno šiitskog, sugovornika, tekst ne sadrži
nikakve informacije niti se zasniva na ozbiljnim mišljenjima koja bi dala
eventualne odgovore na ovu aktualnu tematiku. Također se tekst može tretirati
samo kao jedan od dokaza da u čaršiji „kola priča“ o enormnom broju poligamnih
brakova koje masovno prakticiraju selefije.
Na ovu temu su objavljeni mnogo seriozniji tekstovi, kako u
lokalnoj, možda više u regionalnoj štampi, o kupovini bosanskih djevojaka od
strane bogatih arapskih šejhova koji u posljednjih nekoliko godina naprosto,
opsjedaju, Sarajevo. Koliko god ovakvi tekstovi bili tendenciozni, zlonamjerni
i senzacionalni u njima ima „zrno istine“. Ako ima i zrno istine, ona zvuči
jezivo i stoga je treba istražiti na najseriozniji mogući način.
Za pretpostaviti je da je tekst u „Startu“ bio povod jednom
čitaocu portala The Bosnia Times da povjeri svoje osobno iskustvo sa ovim
problemom.
On, kako sam tvrdi, ima nekoliko djece od kojih mu je
najstarija kćerka preživjela istinsku bračnu golgotu. Navodno ju je kao
tinejdžerku slao u džamiju Kralja Fahd, gdje se isticala na vjeronauci svojim
znanjem i marljivošću. Kad je stasala u (pre)lijepu djevojku, prema tvrdnjama
njenog babe, „zapela je za oko“ jednom mladiću koji je bio selefija. Iako je,
kako sam tvrdi, ovaj čovjek veoma pomagao selefijama dajući im prvenstveno
pravnu pomoć, bio je stekao visok rejting i povjerenje kod njih. Ipak mu, ni
kao takvom, bilo dozvoljeno prisustvo na šerijatskom vjenčanju njegove kćeri.
Vjenčanje je tada obavio Nusret Imamović, koji je, kao što je poznato pobjegao
u Siriju. On je tadašnjoj mladenki objasnio da joj babo radi za „Taguta“, jer
prakticira i vjeruje u laički, dakle nevjernički a ne vjerski zakon, te da
stoga nije poželjan da prisustvuje tom vjerskom činu.
Nakon nekoliko godina provedenih u braku sa svojim
izabranikom selefijom, kćerka je priznala babi da je izložena maltretiranju i
torturi. I pored želje za razvodom od njene strane, nije mogla biti „otpuštena“
sve dok neki šejh to ne dopusti. Ucviljeni otac, kako sam tvrdi, obratio se
fetvi-eminu Ljevakoviću, koji ga je uputio na Nezima Halilovića Muderisa.
Muderis je nazvao Safeta Kuduzovića i zamolio ga da udovolji ucviljenim ocu,
što je ovaj i učinio.
Navodno je otac već pokušavao doći u kontakat sa
Kuduzovićem, ali ga je ovaj odbijao primiti. Ono što mu je upalo u oči prilikom
pokušaja kontaktiranja Kuduzovića bio je saznanje da on posjeduje spiskove
„otpuštenih sestara“ , koje su kao takve slobodne za (pre)udaju.
Sve ovo, prema tvrdnjama ucviljenog oca, upućuje na
zaključak da se u Sarajevu selefijskim kanalima masovno dešavaju „šerijatski
brakovi“ koje niko ne kontrolira, a očito je da ljudi iz vrha Islamske
zajednice znaju za to. Sama činjenica da je Muamer Zukorlić ozvaničio
poligamiju, jer živi sa dvije vjenčane žene, i da, kao muftija, nije dobio ni
ukor od tadašnjeg reisul-uleme Cerića kad se po drugi put priženio, te da je
javno u medijima podržan od dvojice muftija, govori da se vrhuška IZ-e ne
protivi poligamiji. Formalno, musliman ne može obaviti vjersko vjenčanje u
institucijama Islamske zajednice sa drugom ženom bez razvoda sa prvom. Ali,
zato cvjeta biznis „na crno“ u kojem razni mešetari, navodno, usluge za
sklapanja ovakvog braka naplaćuju dvije hiljade konvertibilnih maraka.
A što se tiče Arapa, turista ili investitora, njihov rejting
je mizeran u očima iskrenih vjernika. Već džematlije zbijaju šale sa Arapima
koji bahnu u harem Begove džamije kako nisi došli na molitvu, već da pitaju gdje
u blizini ima kabare!
(TBT)