ANALIZA
Ako mjesecima istražujete i razgovarate sa ljudima iz ove branše,
posebno sa općinskim službenicima, doći ćete do saznanja da se unutar općina
dešava višemilionski kriminal kao i nezakonitosti u pogledu implementacije i
primjene člana 46. Zakona o prostornom planiranju Kantona Sarajevo.
Piše Teufik Hadžiahmetović, thebosniatimes.ba
Ako mjesecima istražujete i razgovarate sa ljudima iz ove branše,
posebno sa općinskim službenicima, doći ćete do saznanja da se unutar općina
dešava višemilionski kriminal kao i nezakonitosti u pogledu implementacije i
primjene člana 46. Zakona o prostornom planiranju Kantona Sarajevo.
Najblaže rečeno, nekorektnosti primjene u praksi člana 46. i
nelogičnosti rada i postupaka i pored saznanja svemoćnih načelnika ništa se ne
radi da se te nepravilnosti otklone i isprave nezakonitosti. Član 46. Zakona o
prostornom planiranju Kantona Sarajevo jasno i decidno kaže: „U slučaju
evidentnih nedostaka, nedorečenosti ili razlika u grafičkom i tekstualnom
dijelu plana može se izvršiti korekcija provedbenog plana. Korekcijom
provedbenog plana ne može se mijenjati osnovni koncept.
Korekciju provedbenog plana, na zahtjev općinskog načelnika,
izrađuje nosioc izrade plana, a istu verifikuje općinski načelnik uz prethodnu
pisanu saglasnost nadležnih ministarstava.
Za općine koje su u sastavu Grada općinski načelnik
pribavlja i pisanu saglasnost gradonačelnika.
Odluka o korekciji provedbenog plana objavljuje se u Službenim
novinama Kantona Sarajevo.“
Da bi smo pojasnili prosječno upućenom građaninu o čemu se
radi pokušat ćemo prilagoditi i ovaj tekst kako bi se razaznala slika kriminala
i zloupotrebe položaja od strane načelnika općina.
Pod plaštom korekcije plana (pogledati član 46. Koji tačno
precizira šta se podrazumijeva pod korekcijom) defakto se radi o izmjeni plana.
Tako dolazi do izmjene dokumenata o prostornom planiranju, a da u njemu ne
učestvuju oni koji su učestvovali u njegovom donošenju, što dovodi promjene
svih parametara u prostoru i do izgradnje koja nas svojom manifestacijom u
prostoru iznenađuje i čudi.
Načelnik općine je alfa i omega, jer on jedini može
pokrenuti proces korekcije plana i što je duže načelnik, postaje vještiji u
koruptivnim aktivnostima. Pošto se radi o milionskim investicijama samo se može
predpostaviti o kojim iznosima nelegalnog plaćanja se radi. Nažalost, ovdje se
radi o timovima koji realizuju svoje liče i partijske/stranačke interese.
U procesu izdavanja odobrenja i zadovoljenja ličnih interesa
uključeni su redom:
Direktor Zavoda za prostorno planiranje Kantona Sarajevo
Ministar za prostorno uređenje Kantona Sarajevo
Ministar za saobraćaj Kantona Sarajevo
I ako se radi o gradskim općinama i gradonačelnik Sarajeva.
Njihovu imovinu prije mandata i na kraju mandata možete
provjeriti (golim oko vidjeti) i posvjedočiti o kojim basloslovnim sumama se
radi, kao i koruptivnim i kriminlanim radnjama u kojima učestvuju svi navedeni.
Da bi utvrdili obim i istinu, o ovome što pišem, dovoljno je
da pismenim putem zatražite od bilo koje općine (Ilidža, Novi grad, Novo
Sarajevo, Centar i Satari grad) da vam dostave sve inicijative za korekcijom
plana u zadnjih deset godina kada je posebnu ulogu imao ministar prostornog
uređenja. Vjerovatno ćete ostati u čudu kada vidite obim zlouptreba. U svakom
slučaju radi kontrole oćtina morate uzeti i spisak saglasnosti koje su izdali
Zavod za prostorno planiranje Kantona Sarajevo kao i oba ministarstva (za
prostorno uređenje i saobraćaj KS) i konačno Služba za urbanizam Gradonačelnika
Sarajeva.
Dovoljno je, ako niste vješti raspoloživoj materiji da uklkjučite
sudske vještake arhitektonsko – urbanističke struke koji će vam jednostavno
ukazati na činjenicu da li se radi o korekciji ili defakto o izmjeni plana. Po
mome skromnom sudu posao je relativno jednostavan, barem u ovome prvom krugu, i
do prvih rezultata možete doći relativno brzo.
Referirajući se na sve navedeno, pozivam prije svega
pravosudne i policijske organe da ispitaju moje sumnje i navode iz ovoga teksta,
jer smo svjedoci da nam se glavni grad države pretvara u građevinsko ruglo i
urbanističko čudo koje u svakom pogledu strši i narušava osnovne postulate
građevinske i arhitektonske struke. Puno bi navedene agencije pomogle ukoliko
bi razmotrile već dosada napisano i na taj način bi se presjekli nelagalni
transferi i milionskih transakcije, i spriječila bi se korupcija i kriminal u
navedenom sektoru, jer su i sami učesnici u kriminalnim radnjama svjesni šta rade, ali jednostavno ih niko ne pita: pa
šta to vi gospodo radite i za čije intereseod našeg Šehera, od glavnog grada
Bosne i Hercegovine pravite ruglo i uništavate sve do čega stignete?
Efekti potencijalnog rada pravosudnih i policijskih agencija
bi se brzo osjetili (ustvari odmah) i stvorili daleko povoljniji ambijent za
buduće investitore i sačuvali bi urbani gradski prostor za buduće generacije.
P.S.
Šta se dešava u praksi?
Daju se lokacije za benzinske pumpe tamo gdje nikada nisu
bile planirane – zelene površine.
Dodjeljuju se lokacije za stambene i poslovne zgrade
višestruko veće u svim segmentima nego što je bilo planirano i remete sve ostale
parametre planiranja koji utječu na kvalitet života svakog građanina.
Nažalost, to sve se odvija u uskom krugu ljudi što vodi do
ogromne korupcije. Stvaranjem uslova za otvorene i transparentne procese stvorit
će se i uslovi za bolji život svih nas.
Kao primjer navodim značajne objekte koji su prema mojim
saznanjima realizovani kroz korekciju plana:
Stambena zgrada „Unipromet“ kod Merkatora
Stambeno naselje „Miljacka“ Unipromet – Tvornica žice
Stambeno naselje „Tibra“ na Stupu
Stambeno naselje „Tibra“ u izgradnji na Alipašinom mostu
(preko puta Otoke)
Stambena zgrada „Ans – Drive“ u Paromlinskoj
Poslovni centar „Ljiljanko“ – „Kino Kumrovec“
Stambeno – poslovni objekti „Butmir“ kod Hotela Bristol
Stambeni objekat „Benis“ u izgradnji na Podtekiji (Skenderija)
Hotel „President“ na Baščaršiji
Stambeni objekat „City Garden“ SEIC ipod zaobilaznice na
tranzitu
Veći broj stambeno poslovnih objekata na Stupu itd.
Ostatak posla prepuštam Tužilaštvu Kantona Sarajevo kao i
policijskim agencijama koje prate provođenje pozitivnih zakonskih propisa, a koji
su u konkretnom slučaju svjesno prekršeni radi materijalnog bogaćenja užeg
kruga korumpiranih ljudi.
(The Bosnia Times)