Nakon što su godinama obećavali električne automobile, velike auto-kompanije tek sada zapravo počinju da ih proizvode.
Ali proizvođači uviđaju da prelazak na električnu energiju zahtijeva i da promijene pristup prodaji. Opseg je nova konjska snaga. Povezivanje zamjenjuje broj cilindara. Održivost je novi statusni simbol.
Potreba da se pridobije javnost koja i dalje oklijeva kada je riječ o kupovini električnih automobila kojima je da se napune potrebno svega pola sata sve je veća, pošto su električna vozila sve bliža masovnoj proizvodnji.
Električni automobili poput BMW i3, Nissan Leaf i Tesline postavke, dostupni su godinama unazad. Ali ova nekada nichekategorija sada se širi ogromnom brzinom. Na desetine električnih automobila koji nose imena poznatih brendova poput Porschea, Volkswagena, Audija i Renoa bit će dostupno na tržištu krajem ove godine ili početkom sljedeće.
“Godina 2019. bit će odlučujuća za električne automobile”, rekao je izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess na kompanijskom skupu u Ženevi.
Ovo je trenutak istine za tradicionalne proizvođače automobila koji tvrde da će zahvaljujući iskustvu uspjeti da zaobiđu probleme koje imaju start up kompanije, a sa kojima se suočila i kompanija Tesla Elona Muska.
Ključ je u tome da proizvedete automobil koji će djelovati bolje i sposobnije od svih drugih. Začkoljica je u tome što je većina stvari u kojima se konvencionalni automobili razlikuju, poput brzog postizanja pune brzine, lakog rukovanja i ukusno uređenih enterijera, kod električnih automobila standard.
Proizvođači automobila također moraju da se suprotstave sve popularnijoj ideji – na kojoj počiva i Uber – da je nepotrebno posjedovati svoj automobil.
Volvo, na primjer, pokušava da u proizvodnju unese dug Silicijumske doline, iako se inženjeri ove kompanije nalaze u Švedskoj i Štutgartu. Polestar, koji se pozicionira kao brend nezavisan od Volvoa, priredio je predstavljanje novog Polestara 2 2 kao da je riječ o prezentaciji novog iPhonea. Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara, na scenu je izašao u jakni boje senfa preko majice i pantalona, u bijelim patikama. Govorio je o digitalnim dodacima automobilu, poput touch screena i softvera za prepoznavanje glasa koji vozačima omogućava da upravljaju automobilom na glasovnu komandu ili puste pjesmu sa Spotifya.
Kada je Ingenlath stigao do “veganskog” enterijera Polestara 2, pokazao je sliku na kojoj se nalaze sretne i zadovoljne krave, vjerovatno zato što neće postati automobilska sjedišta.
Opštevažeća pretpostavka je da će kupci električnih automobila tražiti “zeleno”.
Primarna motivacija klijenta koji želi električni automobil jeste “da bude prijateljski nastrojen prema planeti”, kaže Olivier Mourgue, potpredsjednik prodaje u francuskom Renou.
Ali, kako je istakao, kupci električnih vozila obraćaju pažnju na iste stvari kao i kupci klasičnih automobila, poput cijene.
Električni automobili i dalje koštaju po nekoliko hiljada dolara više od konvencionalnih vozila, uglavnom zbog baterije. To bi mogao da bude manji problem nego što se čini. Električna vozila koja su već na putevima u potpunosti opravdavaju cijenu, kaže Mourgue. To omogućava proizvođačima automobila da ponude atraktivne uslove lizinga jer znaju da će automobili imati dobru preprodajnu cijenu kada lizing istekne.
Klijenti u Evropi na lizing mogu uzeti “reno zoe“, po cijeni od 150 eura mesečno. Pitanje je može li bilo koja od velikih auto-kompanija proizvesti uzbuđenje kao što je to učinio Elon Musk, izvršni direktor Tesle. Uprkos problemima sa kojima se ta kompanija suočava, upravo je Musk taj koji je najzaslužniji što se električni automobili percipiraju kao poželjna vozila visokih performansi.
“Kompanija Tesla uradila je mnogo da izgradi tržište za električne automobile”, kaže Detlev von Platen, direktor prodaje i marketinga u Porscheu. “Veoma poštujemo to što su postigli. Ugledamo se na njih.”
(TBT, The New York Times)