Džakarta sa svojih deset miliona stanovnika polako tone. Saobraćaj u ovom gradu je legendaran. Kvalitet zraka je među najgorim na svijetu. Parkova i kulturnih spomenika je upadljivo malo. Čak je i šetnja trotoarom smrtonosna igra. Predsjednik Indonezije Džoko Vidodo prošlog meseca je najavio plan za obnovu prijestonice: sve ispočetka.
Predložio je da se čitav grad iznova sagradi. Njegov plan zapravo podrazumijeva da se grad na otoku Java napusti i premjesti na manje naseljen otok Borneo koji je poznat po ugroženim vrstama orangutana, gustim džunglama i plantažama palmi.
Džoko je 26. augusta naveo da bi nova prestonica bila izgrađena u Istočnom Kalimantanu, provinciji u kojoj vlada već posjeduje oko 180.000 hektara zemlje. Vrijednost projekta procijenjena je na oko 33 milijarde dolara.
On je istakao da je razlog odabira Istočnog Kalimantana taj što ovo područje nema historiju prirodnih nepogoda, za razliku od otoka Java, Bali i Lombok koja redovno pogađaju cunamiji, zemljotresi i vulkanske erupcije. On je dodao i da se odabrano područje nalazi u blizini geografskog centra zemlje i već posjeduje neophodnu infrastrukturu. Izgradnja novog glavnog grada podrazumijeva i izgradnju nove predsjedničke palate, ministarstava i stambenog prostora za zaposlene u državnim organima. Izgradnja bi mogla početi 2021. Cilj je useliti se u novi grad do 2024.
Džoko koji je prije nego što je postao predsjednik Indonezije 2014. godine služio kao gradonačelnik Džakarte, ove godine je ponovo odnio pobjedu u predsjedničkoj trci dijelom zahvaljujući izgradnji velikih infrastrukturnih projekata.
Džakarta je osnovana u četvrtom stoljeću kada je služila kao prijestonica kraljeva.
Sa holandskom kolonizacijom u 17. stoljeću postala je važan lučki grad. Danas sa susjednim Bekasijem, Tangerangom i Bogorom čini megagrad sa više od 30 miliona ljudi.
Dijelovi Džakarte tonu više od pet centimetara godišnje, što indonežansku prijestonicu čini jednim od najranjivijih gradova kada je u pitanju porast nivoa mora. Bez agresivnih planova za zaštitu obale, u narednim decenijama će najvjerovatnije biti izgubljeni dijelovi grada. U toku posljednjih nekoliko godina izgrađena je podzemna željeznica kako bi se smanjila preopterećenost saobraćaja, a u nekim dijelovima grada vožnja automobila dozvoljena je svaki drugi dan.
Za mnoge stanovnike Džakarte, ipak, ove mjere nisu dovoljne. Grupa građana i aktivista je u julu podnijela tužbu protiv predsjednika, gradonačelnika Džakarte i nekoliko vladinih agencija, zahtijevajući oštriju kontrolu kvaliteta zraka. U planu, međutim, još uvijek nisu nikakve mjere u vezi s tim.
Otok Borneo prostire se u tri države: Brunej, Malezija i Indonezija.
Još nije razjašnjeno hoće li indonežanska vlada uložiti sredstva u zaštitu Džakarte dok se gradi nova prijestonica, ali Džoko je naveo da on neće ostaviti Džakartu na cjedilu.
(TBT, NYT)