Samia je bila influencer čak i prije nego što je naučila da priča.
Njeni roditelji, Adam i LaToya Ali, i sami su influenceri, a Samijin dolazak na svijet počeli su da bilježe na YouTube i Instagramu još 2014. godine.
Samia sada ima četiri godine i 143.000 pratilaca na Instagramu i 203.000 subskrajbera na YouTubeu. Njene objave uvijek su puni slika na kojima ona pozira i igra se, ali sadrže i plaćene objave za brendove kao što su Crayola i HomeStyle Harvest pileći štapići.
Dobro došli u svijet djece influencera. Brendovi sarađuju sa influencerima – pojedincima, bilo da su oni poznate ličnosti ili ne, koji imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama – godinama, u nadi da će online popularnost influencera navesti njihove fanove da kupe proizvode koje ovi reklamiraju. A onda su na profilima roditelja počela da se pojavljuju djeca influenceri.
Oglašivači sada nude ogromne količine novca bebama i blizancima sa velikim brojem pratilaca.
“To je manipulisanje djecom”, kaže Katrin Montgomeri, profesor emeritus na Američkom univerzitetu u Washingtonu. “Namjerno se brišu granice.”
Instagram, koji je u vlasništvu Facebooka, i YouTube, koji je dio Googlea, osmišljeni su za odrasle zbog zakona o privatnosti koji štiti djecu mlađu od 13 godina. U opisima profila većine malih influencera istaknuto je da stranice “vode roditelji”, a YouTube kanali registrovani su na njihove staratelje.
Pošto tvrde da su njihove platforme zone u kojima je pristup dozvoljen djeci starijoj od 13 godina i odraslima, tehnološke kompanije ne moraju da se drže zakona koji ograničavaju ciljano oglašavanje i prikupljanje podataka. Josh Golin, vođa „Kampanje za djetinjstvo bez reklama“, kaže da kompanije, međutim, nemaju namjeru da djecu drže podalje od sajtova.
U isto vrijeme, gledanost televizija opada, a djeca sve više vremena provode online, te oglašivači ulažu sve više novca da upravo putem interneta dođu do njih.
To može da znači ogromne svote novca za roditelje djece influecera. Kyler Fisher, otac dvogodišnjih jednojajčanih bliznakinja koje na Instagramu imaju više od dva miliona pratilaca, kaže da jedna sponzorisana objava na profilu djevojčica dostiže cijenu između 10.000 i 20.000 dolara.
Bliznakinje Taytum i Oakley već su na Instagramu reklamirale sjedišta za automobil. One su također zaslužne za uspjeh svojih roditelja na YouTubeu, čiji kanal „Kyler i Mas“ ima oko tri miliona subskrajbera. Reklama na porodičnom YouTube kanalu košta između 25.000 i 50.000 dolara.
Uspon ove vrste reklamiranja pokrenuo je pitanja u vezi sa fer kompenzacijom i dozvolama za rad, naročito pošto se smjernice za eksploatisanje djece kao radne snage često mijenjaju.
Andrea Faville, portparolka YouTube, kaže da ta platforma ne dozvoljava nikome mlađem od 13 godina da ima sopstveni nalog i da “blisko sarađuje sa ekspertima, neprofitnim organizacijama i drugima” kako bi zaštitila porodice.
Sravanthi Dev, portparolka Instagrama, kaže da iako platforma zabranjuje korisnicima mlađim od 12 godina da posjeduju naloge, njihovi roditelji ili zastupnici mogu da naprave profile umejesto njih “sve dok je u opisu profila jasno naznačeno da nalog vodi roditelj ili zastupnik”.
„Captiv8“ koji brendove povezuje sa influencerima, pronašao je oko 3.100 Instagram influencera na uzorku od 1,2 miliona naloga, koji su po svoj prilici mlađi od 13 godina sudeći po opisima profila poput onog da njime “upravlja mama”.
Na YouTubeu, mnogo značajnijoj destinaciji za djecu influencere, postoje nalozi poput „Ryan ToysReview“, a mala zvijezda kanala za samo godinu dana je, prema Forbesu, zaradila 22 miliona dolara. Djeca također skupljaju pratioce kao gameri, video-blogeri i modne ikone.
YouTube ima smjernice za dječije oglašavanje, ali je često vrlo teško osloniti se na njih. „YouTube Kids“ aplikacija, osmišljena za djecu mlađu od 12 godina, ne bi trebalo da sadrži sponzorisani sadržaj, ali je The New York Times pronašao nekoliko plaćenih video-advertorijala za kompanije kao što su Wallmart i DreamWorks. (YouTube je uklonio reklame nakon što je The New York Times pitao za njih.)
(TBT, NYT)