Scott Bell i Jamie Murrey Pulan nedavno su sjedili u TV sobi svog internata, gledali jednu od najpopularnijih serija u Engleskoj i razmatrali važno pitanje.
“Nema šanse da ima 22”, rekao je Bell o Adamu Collardu, učesniku emisije “Love Island” (Ostrvo ljubavi) koji je upravo na malom ekranu ćaskao sa nekim ženama. “Ne znam zašto ne bulje u njega otvorenih usta i ne pitaju ga kako je moguće da ima 22 kad izgleda kao da mu je 30”, dodao je Pulan.
Daily Mail je svojim sumnjivim izvještavanjem smirio situaciju i zaključio ovo pitanje nabavivši Collardovu krštenicu koja potvrđuje da ima 22 godine.
“Love Island”, sada u četvrtoj sezoni, na prvi pogled je još jedan reality shou. Grupa mahom 20-godišnjaka iz Britanije osam sedmica boravi u vili na španskom ostrvu Mallorca. Momentalno su primorani da nađu sebi par i onda šest dana sedmično program prati uspone i padove njihovih veza.
Ali “Love Island” je na Ostrvu fenomen, sa milionima gledalaca koji o emisiji raspravljaju pred malim ekranima, u pubovima, pa čak i u Parlamentu, i postao je shou na osnovu koga se procjenjuje stanje britanskog života.
Prošle godine, prisustvo pušača u emisiji dovelo je do debate u Kući lordova u vezi sa tim da li treba pooštriti pravila prikazivanja pušenja na televiziji. (Pušenje se sada više ne prikazuje.)
Ove sezone, Collardovo ponašanje izazvalo je debatu o tome kako muškarci tretiraju žene i optužbe o emotivnom manipuliranju.
Neke od najvećih debata u vezi sa emisijom često su bile fokusirane na intelekt takmičara. Novine su u junu poludjele kada se činilo da jedna od učesnica Hailey Hughes, 21-godišnji model iz Liverpoola, ne zna ništa o Brexitu. Ubrzo pošto je izbačena iz emisije, TV voditelj Pierce Morgan ju je pitao da li je čula za Pitagorinu teoremu – da bi se potom ispostavilo da on sam nije.
Izvještaj da se više ljudi prijavilo za učešće u realityju nego za Oxford ili Cambridge izazvao je možda najžešće reakcije. Giles Coren, kolumnista lista Times of London, nazvao je emisiju “zlom, seksističkom, apokaliptično neukusnom, nemoralnom, bolesnom, mučnom nakaradnošću koju za morone prave moroni”.
Zamjerke po strani, emisija je preporukama postala pravi hit za ITV2 kanal, a publika stalno raste od premijere 2015. godine. Po epizodi privuče oko tri miliona gledalaca, što je ogroman broj za manje poznatu TV mrežu.
Australijska verzija emisije se snima u drugoj vili na Mallorci. Druga sezona njemačke verzije kreće u septembru. Švedska, norveška, finska i danska verzija startaju ove jeseni.
Kada se učesnici upare, producenti koriste sve moguće trikove kako bi “testirali” uspjeh veza – od igara do sastanaka i dovođenja bivših partnera učesnika.
Javnost odlučuje koji par će pobijediti. Par dobija dvije koverte. U jednoj je 50.000 funti. Onaj koji otvori tu kovertu može zadržati sav novac ili ga podijeliti sa svojim parom.
Ako neki ljudi odbacuju emisiju kao neukusno slavljenje kulture upoznavanja, Richard Cowels, jedan od tvoraca, navodi da se dvoje bivših učesnika vjenčava ovog ljeta a da još jedan par očekuje dijete. On kaže da emisija “iskreno, stvarno pokušava pronaći ljude koji traže ljubav”.
Ili, prema riječima obožavaoca Pulana: “Toliko je loša da vas odmah uvuče.”
(TBT, NYT)