Kada je Christine Riccio bila tinejdžerka u New Jerseyju ona i njena sestra bi na YouTube postavljale svoje snimke na kojima se glupiraju, plešu na pjesmu Britney Spears „Piece of Me“ ili pokušavaju da naprave kolut unazad. Tek na koledžu Riccio je 2010. „pričala u kameru“ i odlučila da uploaduje prikaz „Igara gladi“ Suzanne Collins.
„Mnogo sam čitala i nisam imala nikoga sa kome bi o njima pričala“, rekla je ona o svojoj odluci da bude online. „Mislila sam da ću imati sreće ako dobijem 500 pratilaca“.
U početku, Riccio je sadržaj emitirala na dva kanala, jedan za komediju i drugi za knjige. Ali poslije koledža, dok je stažirala u producentskoj kompaniji Willa Pharrela u Californiji 2012, dobila je ideje za spotove za svoj književni kanal, PolandBananasBook, i počela je da uploaduje skečeve, reakcije na filmove snimane prema romanima i predmete koje je kupovala a koji su imali veze sa knjigama.
Broj pretplatnika na kanal je tog ljeta porastao sa manje od 100. na 5000. Sa 27 godina i oko 400.000 pratilaca, ona je među najpopularnijim „BookTuberima“ na YouTubeu, hroničar knjiga za milenijalce i tinejdžere.
Erika Barmash, marketinski direktor dječijeg odjeljenja u Bloomsberryju je radila sa Riccio i kaže da njen kanal pomaže u targetiranju tinejdžera tako što im prilaze dok su na YouTubeu.
Video snimci koje Riccio postavlja su i dalje blesavi i duhoviti.
U jednom, koristila je lutke, dječije automobile i žute gumene rukavice dok je u osam minuta prikazivala trilogiju Alexandre Bracken „Darkest Mind“. Taj snimak je pregledan 15.000 puta i dobio je gotovo 350 pozitivnih komentara prepunih emotikona koji plaču od smijeha, pohvala i zahtijeva za još sličnih snimaka.
Riccio i Jessie George, još jedan BookTuber poznat kao Jessie Čitač, sreli su se na VidConu, konferenciji koja okuplja tvorce i pretplatnike na online snimke i udružili sa Ariel Bisett i drugim BookTuberima kako bi organizirali okupljanja i događaje za svoje pratioce.
Pokrenule su Booksplosion književni klub sa Kat O'Keef sa Katytastic kanala i svakog mjeseca biraju knjigu i streamuju uživo diskusije u koje njihovi pretplatnici mogu da se uključe i chataju.
„Mislim da mnogi ljudi koji gledaju BookTube snimke imaju osjećaj kao da dobijaju preporuke od prijatelja“ rekla je Brittany Kaback koja radi za ekskluzivnu marketinšku agenciju Big Honcho Media koja povezuje izdavačke kuće sa „influenserima“.
YouTube navodi da su BookTuberi ove godine imali preko 200 miliona posjeta.
„To je stvar sa BookTubom“, kaže George. „Ako niste čitalac, on vas inspirira da postanete“.
(TBT, NYT)