TEME
Direktor redakcije koji je poznat po nadimku Ris izrazio je
žaljenje što je “sloboda izražavanja” postala “luksuzni
proizvod”. Poslije napada u kojem je 7. januara 2015. stradalo 12 novinara
lista, redakcija je prebačena na nepoznatu lokaciju koja “liči na bunker
sa rešetkama na prozorima i naoružanim obezbjeđenjem”. Uprkos napadu i
povremenim anonimnim prijetnjama, Charlie Hebdo je nastavio sa satirom i
kritikom društva
FOTO: (Profimedia)
Uoči obilježavanja treće godišnjice od terorističkog napada
na redakciju Charlie Hebdo, francuski satirični list objavio je prvi
ovogodišnji broj.
Prvi broj u 2018. objavljen je sa naslovnom stranom
“Tri godine u konzervi”.
Direktor redakcije koji je poznat po nadimku Ris izrazio je
žaljenje što je “sloboda izražavanja” postala “luksuzni
proizvod”.
Poslije napada u kojem je 7. januara 2015. stradalo 12 novinara
lista, redakcija je prebačena na nepoznatu lokaciju koja, kako sami novinari
navode, liči na bunker sa rešetkama na prozorima i naoružanim obezbjeđenjem.
“Svake nedjelje najmanje 15.000 primjeraka lista, ili
800.000 godišnje, ode samo na plaćanje obezbjeđenja redakcije”, naveo je
Ris u tekstu pod naslovom “Sloboda izražavanja, koliko to košta”.
“Da li je normalno da jedan list u jednoj demokratskoj
zemlji mora da izdvoji skoro polovinu prihoda prodaje na kioscima za
finansiranje bezbjednosti lokacije i novinara koji rade u redakciji. Koja druga
medijska kuća u Francuskoj odvaja toliko novca da bi se usudila da koristi
svoju osnovnu slobodu, odnosno slobodu izražavanja”, zapitao se novinar
lista.
“Ta sloboda, vitalna i neodvojiva od naše demokratije,
postaje luksuzni proizvod, kao što su sportski automobili ili dijamanti, a koji
samo bogataši mogu sebi da priušte”, dodao je se u tekstu.
Uprkos napadu i povremenim anonimnim prijetnjama, Charlie
Hebdo je nastavio sa satirom i kritikom društva insistirajući da nema tabua i
da se svemu treba smijati.
(TBT)