Televizijska reklama za novi e-bicikl zabranjena je u Francuskoj, zbog toga što se njome navodno na negativan način prikazuje automobilska industrija.
Francuski promatrač reklama, ARPP skinuo je reklamu za novi e-bicikl nizozemske kompanije VanMoof, s obrazloženjem da ta reklama “diskreditira cijeli automobilski sektor”.
Reklama koja je premijerno predstavljena 6. junaa, u sebi sadrži crni, sjajni automobil s rafinerijama nafte, prometnim gužvama i blještavim vozilima za hitne slučajeve. Automobil se na kraju rastopi, dok novi e-bicikl stoji uspravno na svom mjestu, nakon čega se na zaslonu pokaže treperavi logotip “Vrijeme je da se (biciklom) odvezemo u budućnost”.
ARPP je u pismu VanMoofu napisao: “Slike tvornica/dimnjaka i nesreća stvaraju klimu straha. Oni će se morati prilagoditi”.
Nizozemska biciklistička kompanija odgovorila je na pritužbe objavom na svojoj internetskoj stranici. Glavni direktor VanMoofa, Taco Carlier, rekao je da je kompanija oduvijek svjesna da ta reklama nije “vaša uobičajena reklama za bicikle”.
“Zbunjujuće je kako je automobilskim poduzećima dopušteno zatvaranje očiju o pitanju njihovih ekoloških problema, no kada netko javno kritikuje to stanje, on dobiva cenzuru”, rekao je suosnivač Tiers Carlier.
Tvrtka je kritizirala ARPP zbog toga što nije prikazao reklamu, usprkos obećanjima u vezi s promjenom njihove politike u vezi s reklamama. U objavi se također navodi da su promatračke službe za reklamiranje u prošlosti pozivane zbog njihove pristranosti od strane nevladinih organizacija, poput Greenpeacea i Médecins Sans Frontièresa.
Stéphane Martin, predsjednik ARPP-a, odgovorio je na to u razgovoru za novinski kanal Franceinfo, rekavši: “To je klasičan odgovor na pitanje u vezi s našom neovisnošću i privlačenje medijske pozornosti tako što se viče: ”Cenzura!”.
Rekao je da si oni ne mogu priuštiti to da druge industrije prikazuju u “lošem svjetlu”, navodeći da je to važan uvjet za “poštenu konkurenciju”.
Reklama se i dalje prikazuje na nizozemskoj i njemačkoj televiziji.
(TBT, Mediji)