U jemenskom kafiću blizu stanice Warren Street u centru Londona, upoznajem skromnu modnu influenseru Salmu Masrour. Mjesecima nakon incidenta visokog profila navodne diskriminacije hidžaba u pariškom restoranu, za zvijezdu društvenih mreža se vraća na uobičajeni način.
Odjevena u crnu opremu za vježbanje, influenserka se upravo vratila iz Dubaija i kaže da joj nije preostalo još puno vremena prije časa joge.
„Zbog posla provodim toliko vremena na društvenim mrežama da mi je zaista potrebno vrIJeme da se odvojim od telefona, čak i ako je to samo 45 minuta“, kaže 26-godišnja Londonka.
Dnevna monohromatska paleta je snažan kontrast živopisnoj i šarenoj odeći u koju se obično oblači.
Njen omiljeni izgled kombinira sofisticirane, skrojene elemente, sa uličnim stilom, dok je u skladu sa islamskim idealima skromnosti.
Nakon što je diplomirala farmaciju, Masrour je pala u svijet utjecaja na stil života, brinući se za jednu od najunosnijih demografija u modi: muslimanke i one koje traže takozvani “skromni stil”.
Sektor je naglo rastao u posljednjih nekoliko desetljeća, a modne kuće od H&M-a do Burberryja objavljuju skromne linije, pa čak i reklamiraju svoje kolekcije koristeći modele koji nose hidžab.
To je prostor u kojem su ličnosti poput Masroure uspjele uspostaviti ime za sebe, reklamirajući “izgled” koji njihovi sljedbenici mogu ili imitirati ili prilagoditi.
Masrour, koja živi u Velikoj Britaniji i marokanskog je porijekla, ima preko 180.000 pratilaca na Instagramu gdje dijeli fotografije i video zapise o izboru stila, kao i video blogove o svom životnom stilu i iskustvima sa putovanja.
„Ovo radim već sedam godina“, kaže ona za Middle East Eye.
Muslimanke i moda
Masrourin put u modu započeo je u mladosti i počela je pokazujući svoju odjeću kolegama iz razreda.
“Kao dijete išla bih u arapsku školu svakog vikenda, a to je bilo moje vrijeme da zablistam”, smije se ona.
„Pažljivo bih slagala svoje odevne kombinacije i svi bi me uvek pitali odakle mi stvari“, dodaje ona.
Prema Masrour, mnogo se toga promijenilo u modnoj industriji otkako se prvi put uključila u utjecaj na životni stil, posebno rast popularnosti ljudi poput nje.
„Tada nas nije bilo mnogo“, kaže ona o ranim godinama.
Ali u skorije vrijeme, velike modne kuće su uvidjele komercijalne prednosti pružanja usluga posebno potrebama muslimanskih žena.
Mnogi od 1,8 milijardi muslimana u svijetu odlučuju da usvoje odjeću koja se ne otkriva ili nose hidžab u skladu s naglaskom njihove vjere na skromnoj odjeći.
Dok je zapadnjačka odjeća oduvijek bila popularna, tradicionalno su je žene nosile s vlastitim prilagodbama kako bi bile u skladu sa svojim vjerskim uvjerenjima, obično uključujući slojevitost odjeće.
Ali sada modno osviještene muslimanke prepoznate kao potencijalno tržište koje se procjenjuje na desetine milijardi dolara, mnogi dizajneri su odlučili ponuditi odjeću sa skromnošću na umu.
FOTO: Mansour (Instagram)
Masrour, koja i sama sarađuje sa velikim brendovima, kaže da su influenseri odigrali ulogu u navođenju velikih kompanija da ozbiljno shvate muslimanke i da im na umu odrede budžete za kolekcije.
Ali uprkos ovom napretku, influenserka kaže za MEE da industrija i treba nastaviti da uradi mnogo više u smislu predstavljanja.
“Često vidimo velike kampanje i samo je jedna žena u hidžabu”, kaže ona.
Incident u restoranu u Parizu
Prava žena koje nose hidžab tema su joj bliska i prošlog novembra bila je u centru oluje na društvenim mrežama nakon što je restoran u Parizu navodno odbio da ju smesti zbog njene mahrame.
U nizu videa koji su pregledani više od milion puta, Masrour kaže da joj je popularni restoran Gigi u francuskoj prijestolnici rekao da nema slobodnih mjesta, dok je bjelkinji, koji ne nosi hidžab, odmah ponuđen sto.
“Provjerila sam na internetu i rečeno je da postoji dostupnost, ali način na koji me je pogledala jednostavno nije bio dobar”, objasnila je u videu objavljenom nakon navodnog incidenta.
“Deset minuta kasnije, moja prijateljica, koja je bijelkinja i plavuša, ušla je da traži sto i odmah joj je rečeno da ima mjesta.”
Incident je izazvao bijes na internetu i restoran je bio primoran da ograniči komentare na svojim objavama na društvenim mrežama zbog reakcije.
Čak i mjesecima nakon incidenta, Masrour je i dalje ogorčena zbog ove epizode i kaže da je obećanje restorana da će “učiniti promjene” stiglo prekasno i ne ide dovoljno daleko.
“Bila sam ljuta”, kaže ona o tom iskustvu.
„Bila sam ljuta. Obično sam smirena i potrebno je mnogo da se naljutim, ali sam unutar sebe bjesnila.
“Nisam očekivala odgovor na video snimke koji sam napravila. Ocjene restorana na Googleu su pale sa 4,5 na 1,5, a hiljade ljudi ih je prozvalo u komentarima.”
Za Masrouru, incident je bio uvid u diskriminaciju žena koje odluče da nose hidžab u Francuskoj.
Od tada je pokrenula sudski postupak protiv restorana.
“Ovo je bio samo jedan mali incident zbog kojeg sam se osjećala užasno, tako da ne mogu zamisliti kako se osjećaju žene u hidžabu u Francuskoj.”
Uprkos incidentu, ljubav zvijezde društvenih mreža prema Parizu ostaje nepromenjena. Kaže da je francusku prijestolnicu posjetila pet puta i da grad ima posebno mjesto u njenom srcu.
„Volim grad i peciva“, sleže ramenima.
Iako je odlučila da bojkotira restoran, ipak planira da se vrati u grad.
Borba protiv diskriminacije
Objavljivanje njenog iskustva u Parizu bilo je neugodno, ali je to bio neophodan korak kako bi se okončala stigma oko žena koje nose hidžab, kaže Masrour.
Takođe samtra da je sada još odlučnija da iskoristi svoju platformu da progovori o pitanjima vezanim za hidžab i predrasude prema muslimankama.
„Ako mogu da sprečiti da jedna osoba bude diskriminirana, sretna sam“, kaže ona.
Ali, dok je posvećenost direktnom suočavanju s diskriminacijom vitalni aspekt njenog rada, želja da osnaži muslimanske žene je drugi.
Masroura to želi učiniti nastavljajući da gradi svoje sljedbenike i uspostavljanjem odnosa s velikim kompanijama kako bi skromnu modu učinila vidljivijom.
„Postoji toliko posla da postanete influenserka iza kulisa“, kaže ona, spremajući se da ode na časove joge.
„Ljudi samo vide konačne fotografije, ali postoje pregovori sa brendovima, stiliziranje, uređivanje, snimanje fotografija, administratorska strana stvari.
„Volim ovo što radim, ali to može biti iscrpljujuće.”
(TBT, MEE)