Rođena kao Fatima Ibrahim es-Sayyed 1898. u malom selu u delti Nila, mlada djevojka koja će postati Umm Kulthum stekla je reputaciju snažnog glasa kojim je pjevala vjerske ode.
Njen otac, učač Kur'ana, pjevao je vjerske pjesme na svadbama i posebnim prilikama kako bi zaradio dodatni novac, a kada su talenti njegove kćeri postali očigledni, počeo je da je vodi sa sobom na nastup.
U to vrijeme nije bilo uobičajeno da djevojke prisustvuju takvim skupovima, a kamoli da pjevaju na njima, posebno u konzervativnim zajednicama. Ipak, otac Umm Kulthum primijetio je čudesan glas svoje kćeri i prerušio je u dječaka kako bi je pustio da nastupa.
Uprkos društvenim tabuima vezanim za pjevanje žena, Umm Kulthum je ostavila utisak na svog oca svojom sposobnošću da razlikuje različite tonove i svojom muzičkom dubinom, što je moglo da očara publiku. Želeći da osigura da potencijal njegove kćeri bude ispunjen, preselio ju je u Kairo 1923. godine, gdje je trenirala kod nekih od najboljih egipatskih pjesnika, muzičara i učitelja.
Dok je bila u Kairu, Umm Kulthum je počela da diverzificira tip pjesama koje je izvodila, od isključivo vjerskih pjesama do onih u klasičnom arapskom stilu. Njen izgled se također promijenio, od tradicionalnih odjevnih kombinacija do onih pod većim utjecajem evropskih stilova.
FOTO: (Ilustracija Mohamad Elaasar.)
Nisu svi u Kairu odmah prihvatili Umm Kulthum, zbog njenog seljačkog porijekla i ponašanja koje se smatralo radničkom klasom i neotesanim. Međutim, snaga njenog glasa i sposobnosti interpretatorke polahko su sumnjivce pretvarali u vjernike. Njeni nastupi na manjim prostorima su joj donijeli priliku da pjeva na većim pozornicama, sve do 1930-ih, kada je pozvana da nastupi na egipatskom državnom radiju. To joj je osiguralo status jedne od najboljih pjevačica arapskog svijeta, a prije televizijskog doba 1940-ih i 50-ih bilo je uobičajeno da porodice čekaju pored radija iščekujući emitiranje njenih pjesama.
Radio segmenti Umm Kulthum bili su sedmični, a njeni emitovani koncerti ponekad bi trajali i po pet sati. Bile su to prilika za njenu publiku da pobjegne od svakodnevnih životnih nevolja i političke nestabilnosti. Iako je prvenstveno bila pjevačica, Umm Kulthum se pojavila i u brojnim filmovima, prvenstveno u mjuziklima.
Dok su njene pjesme bile uglavnom pod utjecajem tradicionalne arapske poezije i povezanih tema ljubavi i čežnje, druga polovina njene karijere bila je pod velikim utjecajem preovlađujućih nacionalističkih osjećaja. Egipatski predsjednik Gamal Abdel Nasser često je emitirao svoje govore na pozadini pjesama Umm Kulthuma, a pjevačica je sama obilazila Evropu, prikupljajući novac za svoju zemlju tokom sukoba s Izraelom.
Umm Kulthum je nastavila nastupati sve do 1970-ih, kada je počela da ima problema sa bubrezima. Umrla je 1975. od zatajenja bubrega, a na njenoj sahrani je bilo oko četiri miliona ožalošćenih Egipćana. Njen kovčeg su satima na ulicama nosili na ramenima ožalošćenih.
Decenijama nakon njene smrti njeno nasljeđe ostaje bez premca, a na mnogo načina egipatska pjevačica ostaje arhetip za sve arapske dive. Njene pjesme se i dalje redovno puštaju na televiziji i radiju, a mnogi pjevači pokušavaju da remiksuju njene pjesme za modernu publiku.
(TBT, MEE)