KOLUMNE
Turski dnevnik
YENI SAFAK prošle nedjelje, u povodu samita Organizacije islamske kooperacije
(OIC) u Istanbulu, objavio je anketu u kojoj su najpoznatiji intelektualci
Svijeta Islama odgvarali na pitanje o uzrocima katastrofalnog stanja Ummeta i
načinima izlaska iz ove krize. Evo šta je napisao saradnik The BosniaTimesa
Piše: Džemaludin
Latić, thebosniatimes.ba
„Dobra analiza je
najbolja praksa.“ To znači da mi, muslimani, moramo imati jasnu sliku o samima
sebi, o drugima, o prijetnjama koje su danas uperene protiv nas, naših naroda i
zemalja, našeg Ummeta. Nama najprije treba precizna analiza našeg žalosnog
stanja, nakon koje ćemo tražiti rješenja. „Nikada muslimani neće zapasti u tako
teško stanje a da im Allah, dž.š., neće dati bar jedna otvorena vrata“ (kao
izlaz iz te situacije), govorio je poslanik Muhammed, s.a.v.s. Ko će ponuditi
takvu analizu? Alimi, muslimanski intelektualci, mudžtehidi, „čija se tinta
mjeri sa krvlju šehida“. A ko će iznaći najbolja rješenja za izlaz(e) iz naše
teške situacije? To su oni politički predstavnici svakog muslimanskog naroda
koje su naši narodi izabrali na izborima u skladu sa kur'anskim konceptom šure (političke konsultacije, općih
demokratskih, neposrednih i fer izbora).
Glavni uzrok propasti i katastrofa kroz koje
je muslimanski Ummet prolazio tokom posljednjih stotinu godina – i kroz koje,
evo, i danas, nakon „arapskog proljeća“, prolazi –jeste politička korupcija.
A“ponekada narodi više liče na svoje vladare nego na svoje očeve“ (hadis).
Uprkos propisu
naše vjere da je svaka vlast koja se dobije bez pristanka naroda hukūma fāsida –korumpirana vlast, koju
muslimani moraju srušiti budući da „nejma poslušnosti vladaru koji krši
Allahove, dž.š., propise“ (hadis), nažalost, naše nacije danas, osim časnih
izuzetaka, predstavljaju „najgori među vama“ (hadis); naše nacije predstavljaju
satelitske vlade koje i njih i resurse naših muslimanskih zemalja najčešće
izručuju našim neprijateljima uz čiju podršku su prigrabili vlast i održavaju
se na vlasti. A svaka korumpirana vlast korumpira i narod kojim vlada (Da li je
bolji onaj koji je temelj zgrade svoje postavio na Bogobojaznosti i u želji da
se Allahu umili ili onaj koji je temelj zgrade svoje postavio na rub podlokane
obale koja se nagnula, da se zajedno s njim u vatru džehennemsku sruši?!-A
Allah neće ukazati na pravi put narodu koji sam sebi nepravdu čini –et-Tewba,
109) – zato što ove satelitske vlade mogu vladati samo pokvarenim, korumpiranim
muslimanima.
U prošlosti je
Svijet Islama imao pet imperija, i sve ih je izgubio.(Historijska nauka nikada
neće dokraja objasniti uzroke te propasti.)
I kao što su naši
neprijatelji u prošlosti uništavali naše imperije, tako danas uništavaju naše
nacionalne države, za koje smo mislili da su naše trajno rješenje.
Iz povijesnog
iskustva sa nacionalnom državom, danas možemo uzeti lekciju da je ona,
nacionalna država, strano tijelo (corpus alienum) u konstituciji našeg Ummeta,
te da je nacionalna država najveći uzrok naše savremene krize.
Ovo je isti onaj
uzrok zbog kojega su Arabljani, prije
nubuvveta posljednjeg Allahovoga
poslanika, s.a.v.s., bili „na ivici vatrene jame“:
I svi se čvrsto
Allahova Užeta držite i nikako se ne razjedinjujte! I sjetite se Allahove
milosti prema vama kada ste bili jedni drugima neprijatelji, pa je On složio
srca vaša i vi ste postali, milošću Njegovom, prijatelji; i bili ste na ivici
vatrene jame, pa vas je On nje spasio. Tako vam Allah objašnjava Svoje dokaze –
da biste na Pravome Putu istrajali ( Ali Imran, 103.).
Došavši u Medinu,
Mubejjin, savršeni komentator Kur'ana, poslanik Muhammed, s.a.v.s., utemeljio
je nadnacionalni Ummet-identitet svojih sljedbenika i njihove države
(Ummetu'l-muslimin), a 30-godišnji hilafet njegovih nasljednika, kao originalna
politička forma islamske civilizacije, omogućio je da se taj identitet zanavlja
u različitim intervalima muslimanske povijesti.
Taj identitet i
ta politička forma ne samo što su spasili Arabljane od propasti, nego su
utemeljili prosperitetnu islamsku civilizaciju.
Svi mi,
muslimanski intelektualci, vladari (ehlu'l-‘aqdi ve'l-hall), vizionari,
futurolozi… danas, u vrijeme brojnih prijetnji i opasnosti po naš Ummet,
moramo razmotriti tri važna faktora koji će utjecati na budućnost muslimanskih
naraštaja.
Prvi od njih je:
da su muslimanski narodi, u svome političkom „instinktu“, kako ehl-i Sunnet
ve'l-džema'at, tako i šiijski muslimani,
i danas više lojalni Ummet-identitetu nego svojim nacionalnim državama; da je
oživljavanje toga identiteta vrlo realan proces i najbolja prevencija od
šiijsko-sunnijskog sektaškog sukoba;
Drugi, da je
„Evropa danas najveća prepreka za čovjekovo etičko uzdizanje“ (M.Ikbal);
Treći, da su OUN
„formirane više radi toga da preko njih imperijalistički prevaranti dijele
plijen nego radi bilo kojeg drugog cilja“ (H.Kohn); da je Vijeće sigurnosti,
sastavljeno od sila-pobjednica u Drugom svjetskom ratu, uvijek na strani
cionista, zapadnjaka, Indije, Kine, Mijanmara… kad god je riječ o agresiji na
muslimanske narode i zemlje te da je ovo globalno političko tijelo najveća
prepreka u uspostavljanju Ummet-identiteta i hilafeta kao njegove političke
forme.
Odnosi između
Svijeta Islama i Zapada danas su najurgentnije geostrateško globalno pitanje.
Slijedeći islam, mi nećemo željeti da idemo u rat protiv Zapada, nego želimo da
ga transformiramo u etički bolji svijet – kako bismo spasili naš Ummet i
ljudsku vrstu od njegovih politeističkih ideologija /kvazireligija i oružja za
masovnu destrukciju.
Podsjetimo se da
je poslanik Muhammed, s.a.v.s., boreći se protiv politeista u svoje vrijeme,
bio pobjednik i u nekim bitkama u kojima nije dolazilo do vojnog sukoba, dok je
većinu ostalih izvojevao sa minimalnim ljudskim žrtvama.
(The Bosnia Times)