RELIGIJA
Mnogi smatraju da
je ovakva odluka, rezultat velikog utjecaja proselefističkih muftija, na reisu-l-ulemu
Husien ef Kavazovića
FOTO: Kavazović,
Cerić (Mina)
Vijeće muftija je
na svojoj četvrtoj redovnoj sjednici održanoj 8. februara, razmatralo zahtjev
Gazi Husref-begovog vakufa za davanjem mišljenja o novouspostavljenim ibadetima
i adetima, dakle novotarijama, u Gazijinom turbetu i po tim pitanjima, između ostalog
donijelo sljedeće zaključke
-Nema potrebe
niti šerijatske osnove da se svaki dan u toku ramazana, poslije učenja
ikindijske mukabele otvara Gazi Husref-begovo turbe radi učenja prve stranice
džuza (ulomka Kur’ana).
-Zatim, Vijeće
muftija podržava prijedlog mutevelije GH vakufa Mustafe Vatrenjaka da se
predmeti koji su poklonjeni Gazi Husref-begovom vakufu kao što su dlaka iz brade
Allahovog Poslanika a.s.i prekrivač njegovog kabura premjeste iz Turbeta u
muzej i da budu dio muzejske zbirke!
Ova odluka je
objavljena u “Glasniku”, zvaničnim glasilu Rijaseta IZ-e u BiH. Još uvijek
mnoge džematlije prepričavaju i analiziraju ove odluke teško se mireći sa
prekidom stoljetne tradicije.
Vjerovatno će i
zvanično reagirati s obzirom da su stare Sarajlije svakodnevno trpe i negoduju
zbog totalne devastacije grada i njegovih adeta.
Jedan takav je i
dlaka iz Poslanikove, a.s., brade koja se još čuva u Husein–Pašinoj Džamiji u
Pljevljima.
Mnogi smatraju da
je ovakva odluka rezultat velikog utjecaja proselefističkih muftija, na reis-ul-ulemu
Husien ef Kavazovića. Jer prilikom inauguracije za reis-ul ulemi Kavazoviću su
pripremili veličanstven program sa sufijskim ilahijama.
Treba napomenuti
da mnoge nove džamije u BiH nemaju ispisanu lehvu imena Muhammed, kakva je
tradicija ranijih kaligrafskih ukrasa. Čak u novim velikim džamijama, u
Sarajevu, Tuzli, Zenici, Travniku, Bugojnu, uopće nije dozvoljena kaligrafija
koja je krasila stare bosanske džamije. To je najizravniji utjecaj selefizma
koji nipodištava kultura Osmanlija i Perzijanaca. A bosanske džamije su
najljepše i najsličnije džamijama Istanbula i Isfahana. Razlog zašto selefije
ne dozvoljavaju kaligrafiju u džamijama je u tome što se u bosanskim džamija
pored imana Allaha dž.š., i Muhammeda, a.s., ispisivala imena četvorice halifa
Ebu Bekra, Omera, Osmana i Alije, te Poslanikovih unuka Hasan i Husejna.
(The Bosnia
Times)