Tek kada je Nasiha Pozder, zastupnica Naše stranke u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH, reagirala na zastoj izgradnje projekta brze ceste Sarajevo – Goražde, koja je započela krajem septembra 2018. godine potpisivanjem ugovora o gradnji tunela Hranjen između JP Autoceste FBiH i kompanije Euroasfalt, čiji je Završetak radova planiran je u roku od 36 mjeseci, javnost je ponovo šokirano svojevrsnim kriminalom koji permanent i čiji su akteri po pravilu isti već nekoliko godina kad je u pitanju građevinski lobi u BiH.
HRANJEN, NE DOHRANJEN
„Pričajući o tunelu Hranjen, moramo se vratiti gotovo tri decenije u prošlost jer ne smijemo zaboraviti da je Vladi FBiH trebalo 23 godine da osvijesti problem nepovezanosti Goražda s ostatkom Federacije. Istovremeno, tim gradom vlast nikad nije prestala emotivno manipulirati čime je svoju nebrigu pokušavala nadomjestiti komplimentima kakve su herojski grad i slične. Potom, što je još tužnije, za taj grad u smislu njegove povezanosti odlučili su se zauzeti u jeku predizborne kampanje 2018. Tad sam dovela u vezu otvaranje tunela Hranjen s hidrocentralom Vranduk kojom se pred svake izbore manipuliralo, presijecale se vrpce, a ona nikad nije ni proradila. Na žalost, napravila sam tačnu paralelu. Imamo slučaj da će rok za završetak radova biti probijen, da je prokopano oko 36 posto tunela, a 97 posto planiranih sredstava je već potrošeno“, obrazložila je zastupnica Pozder svoje poslaničko pitanje.
Najveća krivica, naravno, leži na Vladi FBiH. Primjetno je da Vlada odgovornost želi prebaciti na izvođača radova Euroasfalt, ali problem je u prirodi ugovora koji je Vlada potpisala. Radi se o tome da je Vlada, čijim se čelnim ljudima trenutno pred Sudom BiH sudi i za nesavjestan rad, potpisala ugovor koji nije predviđao poteškoće u radu koje su se u međuvremenu pojavile i jednim dijelom izvukle novac. Drugi problem je što je Vlada pristala da cjelokupna sredstva za projekt prebaci firmi, umjesto da to ide po završetku određenih faza projekta nakon nadzora, kojeg prvih pet mjeseci nije ni bilo, a kad je uspostavljen nije imao nikakve ovlasti, što je treći najveći problem u ovoj priči.
Priča o građevinskim lobijima u Bosni i Hercegovini je najveća kriminalna priča. Samo je bivši direktor “Autocesta FBiH” Ensad Karić osuđen na pet godina zatvora, a mediji sve češće povezuju njegovog nasljednika Adnana Terzića sa kriminalnim aferama što implicira da bi mogao završiti kao i njegov prethodnik. (Vidjeti linkove)
https://thebosniatimes.ba/41437/koridor-kriminala-kako-jp-auto-ceste-federacije-pod-Terzićevom-upravom-pljačkaju-bih/
Čak se špekulira da je Terzić, zapravo, cijelo vrijeme bio igrač Dragana Čovića, a ne Fahrudina Radončića, te da ga ovaj svojim uticajem u pravosudnim organima štiti od sudskih progona.
KORIDOR KRIMINALA
Tek kada je načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić održao konferenciju za medije povodom odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnje gradskog autoputa – brze ceste u Sarajevu, Voloder je povezan sa Nedžadom Brankovićem, čovjekom kojeg su mediji predstavljali kao predvodnika jednog kraka bošnjačke kriminalne hobotnice, odnosno vođe bošnjačkog građevinskog kriminalnog klana.
Radi se o projektu s privatnim interesom, naglasio je Efendić: „Ceste FBiH potpisuju ugovor, 29. oktobra 2020. godine, s projektantima za projektiranje gradske autoceste i odabrane su tri firme – Divel kao nosilac konzorcija te Saraj inženjering i IPSA. Na sastanku 2019. godine prisustvovali su Elmedin Voloder kao predstavnik parlamentarnog odbora, dugogodišnji direktor firme Divel, kao i suvlasnik ili vlasnik firme Saraj inženjering i pomoćnik ministra saobraćaja Nedžad Branković. Oni su od početka bili uključeni u projekt i na kraju su s njima potpisani ugovori. Primijetio sam da postoji neki drugi interes, a što nije interes građana. Prije dvije godine održan je sastanak u kabinetu premijera FBiH i tema je bila izgradnja gradskog autoputa“ kazao je Efendić.
FOTO: (Grafikon)
Među poslijeratnim Bošnjacima trojica biznismena/tajkuna se smatraju najbogatijima i to su: Izudin Ahmetlić, jedan o braće vlasnika firmi u sastavu „Hifa“, Hamed Ramić, vlasnik „Euroasfalta“ i Senad Džambić, vlasnik „Binga“. Njihovo privatno bogatsvo je dostiglo milajardu KM i stoga je moguće vjerovati da su oni najbogatiji Bošnjaci u povijesti Bosne i Hercegovine. Zajedničko im je da su se obogatili „preko noći“ i da su sva trojica „počeli sa ledine“ odnosno „sa asfalta“. Zato i ne čude nagađanja i špekulacije da iza njih stoje neki moćnici iz vrha SDA. Tako se tvrdi da je grupaciju „Hifa Petrol“ stvorio Hasan Čengić i to od humanitarne pomoći iz Irana koja je davana u nafti, kao što stoji i iza Džambića, samo što je u „Bingo“ uložen novac od reslova humanitarne pomoći muslimanima Bosne i Hercegovine koje je Čengić držao na računima u Dubaiju. Česta putovanja sa dugim boravkom Džambića u Dubaiju samo pojačavaju ove sumnje. A za „Euroasfalt“ se tvrdi da stoji izravno Bakir Izetbegović, pa da je čak i suvlasnik firme. Ove se špekulacije vjerovatno nikad neće dokazati jer se vlasnički odnosi ovakvih firmi drže kao najveća državna tajna. Tek vjenčanje sina Nedžada Brankovića i kćerke Senada Džambića dovelo je u svezu ove dvije moćne Bošnjake porodice. Na neki način je i otkriven moćnik preko kojeg je realizirana operacije stvaranja „Binga“ kao firme koja je trebala parirati tuđinskim firmama „Konzumu“ i Mercatoru“ itd. na tržištu Bosne i Hercegovine.
Koliko je onda vjerovatnoća da će „Bingo“ „pojesti“ „Euroasfalt“? Velika. Zašto? Zato što je veće „Euroasfalt“ „pojeo“ jednu građevinsku firmu koja je imala povlašten status kod bošnjačke vrhuške. Hameda Ramića, vlasnik „Euro-Asfalta“, mediji su navodili i kao vlasnika firme „ANS Drive“, navodeći kako je „Euro-Asfalt“ veliki donator SDA, a kako kompanija „ANS Drive“ redovno dobiva unosne poslove pod pokroviteljstvom SDA, kao što je gradnja SCC-a u Sarajevu, u vlasništvu kontroverznog saudijskog „biznismena“ i Izetbegovićevog prijatelja Sulejmana el-Šidija. Osim toga skoro sve poslijeratne džamije u Sarajevo gradila je firma „ANS Drive“. Sam reisul-ulem Mustafa Cerić, a po nalogu Čengića, urgirao je kod Muamera Gadafija da „ANS Drive“ gradi u Libiji. Tako je bio sklopljen ugovor da ova firma gradi najveći zgradu, kulu sa stotinu spratova, u Tripoliju. Ovaj posao je propao nakon izbijanja rata u Libiji. Zato će „ANS Drive“ početi graditi zgradu „Sarajevo Tower“, na kojoj će Ramić „polomiti zube“ prije afere sa tunelom Hranjen. I to bi se moglo smatrati glavnim motivom Ramića da se povuče u mirovinu i preda firmu u ruke svojih političkih zaštitnika. Ukoliko bi se to desilo novi direktor, kako tvrde kuloari, bio bi Adnan Terzić.
(TBT, Istraživački tim)