RELIGIJA
“Oni će
revnosnije obavljati molitvu i djelovat će da su bogobojazniji od vas, ali kao
takvi postat če toliko prepotentni da će unijeti ćemer i gorčinu u vaša
srca”, tvrdi se da je ovako znameniti
duhovnjak Hasan El Basri opisao “novotare” u islamu! Prepoznajete li ih?!
FOTO: (Agencije)
Džemat iz mjesta
Ošve iz Maglaja obratio se Islamskoj zajednici u BiH postavljajući svoje uvjete
za ulazak pod okrilje ove institucije.
Paradžemati
uvjetuju pristupanje Islamskoj zajednici, predlažu uspostavljanje
“mehanizma koordinacije”
Ukupno 13 uvjeta
za pristupanje ovog paradžemata Islamskoj zajednici su dostavljeni u nedjelju,
a nakon toga su poslati i medijima. U nastavku objavljujemo svih 13 uvjeta među
kojima je i formiranje prijelaznog “koordinacionog tijela”. Saopćenje
za medije potpisuje Izet Hadžić, u svojstvu predstavnika muslimana naseljenog
mjesta Ošve.
1. Islam je vjera
tolerancije, širokogrudnosti, znanja i pozitivne argumentacije iz Kur'ana i
sunneta, stoga naglašavamo da je svaki oblik nametanja samo jednog pravnog
usmjerenja po pitanju vjerskih obreda zapravo sužavanje slobode etike
razilaženja u islamu, a na što se poziva veliki broj islamskih praktičara na
našim prostorima
2. Niko nema
pravo vršiti pritisak nad drugim u prihvatanju određenih šerijatsko-pravnih
pitanja, kao što se niko ne smije drugome nametati kao jedini autoritativni
vjerski izbor uz uvažavanje mezhebskih različitosti jer su one milost a ne
kazna.
3. Zbog gore
navedenog, a svjesni teškog političkog položaja Bošnjaka u ovoj zemlji,
predlažemo Rijasetu da postojeći mesdžid u Ošvama koji je van uprave IZ-a, a u
kome se obredi obavljaju u skladu sa Hanbelijskim mezhebom, kao takav uđe u
njen sastav, a da se svi detalji ovog prijedloga dogovore među nama.
4. Mesdžidi su
Allahove kuće, i niko nema pravo od Uzvišenog Allaha da atakuje na integritet
istih.
5. Mesdžidi su
kuće za izučavanje Allahove vjere i razumijevanje Allahove objave. U kontekstu
toga, naglašavamo kategorički stav svih islamskih učenjaka, o nedozvoljenosti
uvođenja novotarija u mesdžidima,što bi direktno važilo i za ovaj koji je pod
upravom našeg odbora, kao i zabranu naplaćivanja vjerskih obreda i korištenja
minbera za stranačke ili bilo koje druge interese mimo Kur'ana i sunneta
6. Ne želimo da
učestvujemo u bilo kakvim reklamiranjima ili obilascima dovišta, turbeta, niti
proslava, osim dva bajrama, niti takve aktivnosti dozvoljavamo u našim
mesdžidima.
7. Napominjemo da
raspolažemo stručnim vjerskim kadrom koji je studirao i završio priznate
islamske škole u arapskom svijetu. Oni su ponudili svoj angažman u svrhu
funkcionisanja ovog mesdžida,a ne želimo isključiti ni mogućnost angažmana
nekoga iz IZ u cilju, edukativnog predavanja
8. Takođe, IZ je
oslobođena bilo kakvih finansijskih odgovornosti u pogledu našeg mesdžida.
Brigu o tome vodi naše aktivno članstvo.
9. Predlažemo da
se u nekoj prelaznoj ,u trajanju npr. od 2 godine, fazi formira zajedničko
koordinaciono tijelo koje će imati uvid u aktivnosti ovih džemata, i uzeti
učešće u rješavanju eventualnih sporova.
10. Pozivamo
da’ije, studente, profesore i doktore u Bosni i Hercegovini kao i šire, da
putem medija ili slobodnim izborom, javno objasne narodu etiku razilaženja među
muslimanima, kao i principe jedinstva i zajedničkog djelovanja na temelju onoga
što smo predložili.
11. Naglašavamo
da ne želimo nikakvu saradnju sa bivšim imamima službenicima Udbe, kao ni sa
prošiijski orjentisanim imamima i ekstremistima koji pretjeruju u tekfiru.
12. Rješenje
vidimo jedino kroz pregovore i direktnu saradnju i to je ono što želimo sa
braćom iz IZ. Prijetnje, represije i govor netrpeljivosti kategorički odbijamo
ma od koga dolazile i na svaku uvredu ili laž sigurno nećemo ostati nijemi.
Obavezali smo se
da prestanu sve aktivnosti, razgovori koji mogu narušiti odnose među nama.
(The Bosnia Times)