KOLUMNA
Bliski Istok se rijetko povezuje sa srećom jer ponekad sve loše vijesti iz našeg regiona zasjene ono što je dobro. A opet nas sve vezuje ta želja da vidimo sebe i naše bližnje u svojim najboljim ostvarenjima
Piše: Ohood Al Roumi, thebosniatimes.ba
Čast mi je biti dio ovogodišnje proslave Međunarodnog dana sreće. Međutim, da budem iskrena, ja se fokusiram na ostala 364 dana u godini. Na kraju krajeva, to je moj posao.
Bilo je mnogo inicijativa i uloženog truda širom svijeta da se uspješnost u vođenju i razvoju jedne zemlje prestane mjeriti na osnovu BDP-a ili podataka o broju škola i bolničkih kreveta. U zemlji koja je posljednjih pet godina utrošila u izgradnju ekonomije iz temelja, vlada u kojoj radim zna jako dobro da takvi podaci, koji pokazuju da je naš razvoj u usponu, ne predstavljaju cijeli sliku – možda čak ni njen dio.
Ujedinjene Nacije su 2011. godine pozvale države članice da se u postizanju i mjerenju društvenog i ekonomskog razvoja više posvete segmentu sreće i ljudske dobrobiti. Otada su mnoge zemlje shvatile da je savršeno logično stavljati sreću kao fokus ciljeva njihovih vlada.
U Ujedinjenim Arapskim Emiratima mi smo, kao i ostali, shvatili da moramo postaviti standarde vođenja države koji zaista odražavaju naše shvatanje uspjeha. Pitanje nije da li mi pružamo adekvatne usluge i dobra ekonomska načela, nego da li mi svoje građane činimo sretnim. Naravno, za ostvarenje drugog je neophodno prvo, ali to također znači da je neophodno da izađemo iz okvira statistike kako bismo razumjeli da smo svi ljudi, pojedinci sa nadom, strahovima i ambicijama.
Sreća je ozbiljan biznis u UAE-u gdje se više pažnje posvećuje sreći nego bilo čemu drugom u našoj vladi, uključujući i pokušavanje da podstaknemo kompanije u privatnom sektoru da shvate važnost sreće u svakodnevnim operacijama. To obuhvata i kreiranje nacionalnih strategija, programa i politika s ciljem povećanje sreće, a kasnije i mjerenja naših dostignuća na učestaloj bazi. Ali šta je zapravo pokazatelj sreće? To nije jedan trenutak ispunjenosti, niti stalna pojava. To je stanje koje prelazi zadovoljstvo. Radost koja u našoj okolini neprestano cvijeta.
Sreća je u spoznaji da ste vi i vaše porodice na sigurnom; da vi i vaša djeca imate prilike; da se možete osloniti na visoki stepen njege, dostojanstva i pravde u vašem društvu. Sreća nije nešto što pada s neba; svi moramo raditi da bismo je postigli. Međutim, iz moje perspektive, uloga naše vlade jeste da kreira okruženje koje omogućava sreću i pozitivan stav spram života. Postojanje prepreka i frustracija u životu jednog čovjeka ne znači da ta osoba ne može biti sretna. Od vas i onih koji vam pomažu zavisi da li ćete pronaći rješenje za takve probleme. To znači da sreća zahtijeva predanost pomaganju drugima, kao i preuzimanje odgovornosti za vlastiti put ka optimističnom i konstruktivnom životu. U svojih deset godina rada u vladi ja se nisam susrela sa situacijom koja se ne može riješiti sa osmijehom, malo razumijevanja i daškom pozitivnog razmišljanja. Sreća je nešto u što ja strastveno vjerujem.
Sreću je nemoguće dodijeliti, zahtijevati ili prisiliti. Ona mora biti podstaknuta i njegovana. Zahtijeva promjenu načina razmišljanja da bi se fokusirali na konstruktivna rješenja. Ona se osjeća kako na individualnom, tako i na kolektivnom nivou.
Kako se mi njome bavimo u Ujedinjenim Emiratima? Još smo u početnoj fazi – na dužnosti sam malo više od mjesec dana. Ali na stolu već imamo stodnevni plan i jasne zadatke. Odredili smo naše vodilje u oblikovanju politike u cijeloj vladi i počeli smo graditi strukture za koordinaciju svih njenih dijelova i za definisanje novih usluga i njihovog pružanja. Također razvijamo standarde i alate za procjenu kako bismo formulisali i pratili mjerljive pokazatelje sreće.
Pored naše odluke da sreću stavimo u srž nacionalne agende, moramo ohrabriti i privatni sektor da nam se pridruži u tom nastojanju. U zemlji sa jednim od najraznovrsnijih svjetskih tržišta mi moramo osigurati, pored održavanja ispravnih legislativnih i regulatornih okvira, da naši poduzetnici djeluju na temeljima ispravnih vlastitih interesa. Kao što sam BDP nije osnovno mjerilo koje definiše uspješnost jedne zemlje, tako ni sam profit ne određuje uspješnost jedne kampanje. U povezanom svijetu u kojem mišljenja, vijesti i informacije putuju brzinom svjetlosti, sreća je konkurentska prednost. Zasigurno je ključna u brendu jedne kompanije.
Mi živimo u teškom okruženju. Bliski Istok se rijetko povezuje sa srećom jer ponekad sve loše vijesti iz našeg regiona zasjene ono što je dobro. A opet nas sve vezuje ta želja da vidimo sebe i naše bližnje u svojim najboljim ostvarenjima.
Taj duh je u svima nama i slaveći i ojačavajući ga mi možemo težiti ka miru, sigurnosti, toleranciji, optimizmu i poštovanju. Možemo raditi zajedno u kreiranju okruženja gdje se ljudi mogu razviti i težiti ka ispunjenju svojih potencijala. Svi mi možemo biti dio zajednice koju objedinjuje želja da osjete kvalitet sreće.
/Napisala Ministrica za sreću, UAE/
(The Bosnia Times, ©Project Syndicate, Prevela Esma L.)