Tih. Uglađen. Pitom. “LiveWire“ je antiteza svemu što je Harley-Davidson ikada predstavljao. A ipak, neporecivo je Harley.
“LiveWire“ je prvi električni motor iz Harleya kojim kompanija nastoji da redefiniše industriju. Najpoznatiji i najstariji (116 godina) proizvođač motocikala u Americi želi da povede “elektrifikaciju”, istakao je izvršni direktor Harleya Matt Levatich.
“LiveWire“ je namijenjen novoj publici, mladoj i urbanoj, onoj koja se već saživjela sa novim tehnologijama. Harley nudi “LiveWire“ u 100 predstavništava u Americi i 100 u Evropi.
I Harley kao i drugi proizvođači motocikala pokušava da preokrene situaciju i ublaži padove u prodaji. Prošle godine prodato je 132.868 motora u SAD, deset posto manje nego 2017. i 18 posto manje nego 2016.
Kompanija na godišnjem nivou bilježi prodaju 228.000 motora u svijetu.
“Toliko dugo smo doživljavali motore kao sirova vozila koja bljuju vatru”, kaže Harlan Flagg, osnivač Hollywood Electricsa iz Los Angelesa. “Motociklisti su sebi učinili medvjeđu uslugu plašeći ljude tim sumanuto glasnim i odvratnim motorima.”
Električne verzije su lakše za vožnju od čudovišta na benzin. Ne raspolažu mjenjačem, niti kvačilom, pa vozačima nije potrebna nikakva koordinacija da upravljaju motorom. Nema auspuha, a u isto vrijeme odaju utisak ekološke osviješćenosti. Tihi su poput šapata.
Zero Motorcycles, sa sjedištem u Kaliforniji, na tržište električnih vozila ušao je 2008. Hollywood Electrics je njihov diler broj jedan u svijetu. Ipak, u posljednjih deset godina prodato je svega 500 njihovih motocikala.
Drugi mejnstrim proizvođači poput Honde, Yamahe i BMW-a, predstavili su električne modele, ali još uvijek nisu započeli proizvodnju.
Električni motocikli na tržištu nailaze na prepreke sa kojima se suočavaju i električni automobili. Kupci moraju da pristanu na ograničeni opseg, nedovoljno razvijenu infrastrukturu za punjenje baterija i visoke cijene. Pritom, najveći broj kupaca motor čak i ne koristi kao primarno prevozno sredstvo.
“Još uvijek smo donekle skeptični”, istakao je prošlog mjeseca James Hardiman, analitičar iz Wedbush Securities povodom pada u prodaji u Harleyu.
Ako klasični “harley“ riče, “LiveWire“ prede dok u sekundi postiže brzinu od 95 km/h, i za svega tri sekunde dostiže maksimalnu brzinu od 177 km/h.
Kada je prazan, daje znak da je još uvijek živ suptilnim pulsiranjem sjedišta. Punjenje se obavlja u dvije brzine. Ispod sjedišta se nalazi kabl kojim se baterija puni preko noći, a brži rezultat moguće je postići brzim DC punjačem koji 80 posto baterije puni za 40 minuta.
Iz Harleya navode da će do 2022. godine na tržištu predstaviti još dva do četiri električna motora. Već su investirali u kompaniju koja također proizvodi motore Stacyc i inicirali još dva električna koncepta. Cilj je da se kompanija pozicionira u novim tržišnim kategorijama kao lider u pokušaju da privuče ne samo nove motocikliste već i vozače bilo kojih električnih dvotočkaša.
“Milenijalci presporo reaguju, a bebibumeri prebrzo napuštaju tržište”, ističe Ron Bartels, direktor prodaje u Kaliforniji. “Potrebna nam je nova vrsta kupaca.”
(TBT, NYT)