RELIGIJA
Naglasivši da niti jedan parlament, pa ni
izraelski, nema kapacitete ni ingerencije da zabrani ezane, mujezin Duveyk je
kazao da je ezan poziv ljudima na molitvu Bogu, a da to nikako nije sredstvo za
huškanje i političke provokacije bilo kome
FOTO: Duveyk (AA)
Izraelski parlament Knesset će na današnjoj
sjednici glasati o vladinom prijedlogu zakona o zabrani korištenja razglasa za
ezane u Izraelu, a mujezin džamije u kompleksu Al Aksa Azzam Duveyk je poručio
da niko ne može stišati i zabraniti ezane.
U razgovoru sa novinarom AA, mujezin Duveyk
je kazao da je ezan simbol Jerusalema i da je to sveto mjesto nezamislivo bez
ezana.
“Ezani datiraju još od vremena našeg
Pejgambera i nastavit će se oriti iznad Jerusalema sve do Sudnjeg dana. Niko ne
može stišati, niti zabraniti tu praksu“, kazao je Duveyk.
Naglasivši da niti jedan parlament, pa ni
izraelski, nema kapacitete ni ingerencije da zabrani ezane, Duveyk je kazao da
je ezan poziv ljudima na molitvu Bogu, a da to nikako nije sredstvo za huškanje
i političke provokacije bilo kome.
“Rođen sam ovdje u Jerusalemu i odrastao
sam u i oko kompleksa Al Akse. Ovo je mjesto koje mi je bilo igralište, pa
mjesto za učenje. Tu sam se i zaljubio i to sada i radim. Ovo je ukratko moj
život, a imam i tu čast da učim ezane u ovoj džamiji. Neopisiv je to osjećaj i
uvjeren sam da nam to niko ne može oduzeti“, kazao je Duveyk.
Prijedlog odluke o “stišavanju ezana“ u
Izraelu izradila je izraelska vlada koja smatra da glasni ezani “remete mir i
uznemirava ljude“ u gradovima.
Ovaj prijedlog naišao je na oštre kritike
Palestinaca, ali i brojnih zemalja, na čelu sa Turskom. Kritičari tvrde da je
to grubo kršenje vjerskih sloboda i nastavak izraelskog obespravljivanja
Palestinaca.
Glasanje o prijedlogu je trebalo biti na
prošlosedmičnoj sjednici Knesseta, ali je ono odgođeno za danas jer se
prijedlogu usprotivio i ćelnik desničarske jevrejske partije Yahudot HaTora i
aktuelni izraelski ministar zdravstvaYakup Litzman, koji je tom prilikom kazao
da bi se to ograničenje moglo odraziti i na neke jevrejske obrede.
(TBT, AA)