
Tri-četiri događaja koja su se desila početkom ove godine umnogome ukazuju kuda i kom prvcu smjera ići (kadrovska) politika Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Niti jedan od tih događaja ne uočavaju mediji, što je dokaz opće neiformiranosti , kao i neukosti medija kad su religijske zajednice i religija u pitanju.
GURU, ILI REIS?
Događaj koji se desio prošlog mjeseca kada je došlo do smjene na čelu Fakulteta islamskih znanosti u Sarajevu(FIN), a kojeg mediji uopće nisu tretirali je vrlo znakovit u kontekstu problematiziranja kadrovske politike Rijaseta IZ-e. Naime, nakon dva mandata koje je odlužio već bivši dekan FIN-a prof. dr. Zuhdija Hasanović, na njegovo mjesto izabran jeprof. dr. Mustafa Hasani. Način na koji je postavljen Hasanović, očito će postati pravilo da se na čelo ove institucije biraju anonimni intelektualci/alimi i aminovani poslušnici. Hasanović i Hasani su po svim svojim ljudskim i inelektualnim osobinama i referencama sušta suprotnost duha Vakufname Gazi Husref-bega, utemeljiteja i vakifa sarajevskih islamskih odgojno-obrazovnih institucija (medresa, fakultet, tekija, biblioteka) kao i emaneta Huseina Đoze, utemeljitelja ovog fakulteta i najvećeg bosansko-muslimanskog muslioca u u prošlom stoljeću. Jedan proračnski izvod iz Gazijine Vakufname ukazuje na ovakve studente i profesore je uramljen i obješen u holu zgrade FIN-a.
Iza postavljanja Hasanovića i Hasanija stoji famozni „Socijalistički stroj“ kojeg predvode dr.Hilmo Neimarlija, akademik Enes Karić i dr.Dževad Hodžić. Navodno je Hasani izabran pošto su troje profesora prof. dr. Almir Fatić,prof. dr. Ahmet Alibašić i prof.dr. Zehra Alispahić, kojima je ponuđeno mjesto dekana to odbili. Hasani je didbidus intelektualni anonimus. Spoznaja da im jedan klasični uhljeb bude na čelu institucije koja bi morala odgajati i obrazovati ulemu na čijim plećima je budućnost islama dodatno deprimira očajne studente FIN-a. Njihov fakultet sa Hanovićem i Hasanijem je sličniji je novokomponiranim fakultetima sa „staklenom fasadom“ kakve su u poraću utemeljili razne Bime, nego onom faklutetu na kojem su svoja prva predavanja imali Husein Đozo i dr. Ahmed Smajlović.
Taj famozni „Socijalistički stroj“ time i formalno pokazuje da vodi kadrosvku politiku Rijaseta Islamaskezajednice, nakon što su uspjeli protjerati dr. Mustafu Cerića. Zapravo, njihov cilj je bio da poptuno ovladaju Islamskom zajednicom „krunisanjem“ akademika Enesa Karića za vjerskog poglavara Bosanskih Muslimana. Pošto im to nikako nije polazilo za rukom, za živa reisa Cerića, pristali su da tu funkciju prepuste bivšem tuzlanskom muftji Kavazoviću pod uvjetom da oni kontroliraju sve poluge moći u Islamskoj zajednici. To znači da je stvarni poglavar Islamske zajednice bio Neimarlija,kao guru „Socijalističkog stroja“, a ne Kavazović, kao nominalni reisul-ulema. Tako su se za vrijeme stolovanja reisa Kavazovića desile dvije incidentne situacije kada je sa mjesta predsjednika Sabora Islamske zajednice smjenjen Hasan Čengić, a za dekana FIN-a nije izabran Džemaludin Latić.Obojica su bili nepodbni kao oponenti politike Bakira Izetbegovića,odnosno disidenti bošnjačkog režima. Iako je Kavazović popeglao odnose sa Čengićem i Latićem, takve greške ostaju na njegovom konktu , makar iza toga stajali drznici „Socijalističkog stroja“. Mnogi se čude od kuda Neimarliji tolika i takva moć. Odgovor je jednostavan – on je u dobrim odnosima sa vođama „duboke države“ Bakirom Izetbegovićm, Harisom Silajdžićem i Zlatkom Lagumdžijom. Slovio je za nesuđenog bošnjačkog ideologa i kao takav je biran u državni parlament ipred SDA i S za BiH, te obnašao funkcije u mnogobrojnim upravnim odborima bošnjakih nacionalnih institucija.Sa te pozicije je uspjevao poptuno kontrolirati kadrovsku politiku u Islamskoj zajednici i kulturnim institucijama. Navodno je Mustafa Cerić nedavno ponudio da bude na listi za Sabor Islamske zajednice, ali ga je Revizor „Socijalističkog stroja“ po direktivi Gurua izbrisao sa spiska.
TUZLANSKI PROTIV SARAJEVSKOG KLANA
Inače, vrijeme stolovanja Kavazovića, koje obuhvata dva mandata, bit će obilježeno kao „regularizacija“ ove vjerske institucije. Bezbroj regulativnih akata, normi,kodeksa, propisa i naredbi je izdato imamima koji to osjećaju kao stegu, cenzuru i mobing od strane šefova famoznih uprava Rijaseta. Stoga je sve češći slučaj da se na javne konkurse skoro ne javi niti jedan imam, a i zaposleni imami napuštaju džemate i odlaze u instranstvo gdje se zapopšljavaju kao šoferi, iako par hiljada svršenika medresa nije uspjelo dobiti radnu knjižicu u Islamskoj zajednici.
Ništa to ne tangira vođe „Socijalističkog stroja“ koji samo brinu brigu ko ćenasljediti reisa Kavazovića i hoće li ga oni moći kontrolirati. Za sada im je vrlo neizvjesna situacija i zbog toga pokazuju veliku nervozu. Hilmo Neimralija, and copmany, izrazito su nepopularni među imamima. Sami nikad nisu bili imami i nerado stavljaju imamsku odoru ahmediju i džubena sebe. Oni su svojom prepotencijom izazvali i čuveni pokret imama. Većina članova tog famoznog „stroja“ su penzioneri i kao takvi su svoj angažman produljili u Islamskoj zajednici na način da su savjetnici reisa Kavazovića. Nedavno je umro akademik Fikret Karčić, jedan od najeminentnijih stručnjaka za islamsko pravo, šerijat,u Bosni i Hercegovini. Bio je i savjetnik reisa Kavazovića. Na žalost, na njegovoj komemoraciji je govorioTarik Haverić, među imamima omraženi sarajevskih intektualac koji pati od ismofobičnog autošovinizma. To je veoma zaboljelo imame koji su upoznati sa Haverićevim tekstovima u kojima kriminalizira ulogu uleme i islamskezajednice u pvojesti na isti način kako je to predstavljeno u zloglasnom „Parergonu“ Derviša Sušića. Znajući da je Haverić instimus Neimarlije, gurua „Socijalističkog stroja“, imami su odustali od iskazivanja protesta kroz pisanje peticije samom reisu Kavazoviću zbog ovog čina.
Ovakvo ponašanje kolovođa „Socijalističkog stroja“ najviše šteti sarajevskom muftiji dr. Nedžadu Grabusu koji je bio „kandidat u pripremi“ za Kavazovićevog nasljednika. Kako što ide na ruku i koristi njegovom budućem konkurentu tuzlanskom muftiji Vahidu Fazloviću. Pošto je Fazlović bio šef izborne kampanje Kavazoviću za drugi mandat,kada je za protivnika imao Muamera Zukorlića, za očekivati je da u njemu reis vidi svog nasljednika. I bez Kavazovićeve podrške Falović je već neosporan favorit jer je ostvario najbolju stratnu poziciju. Nadavna pobjeda Zijada Lugavića za gradonačelnika Tuzle jedan je od pokazatelja Fazlovićeve moći. Naime, Lugavić jeste bio kandidat SDP-a,ali ga je u izborima podržavao Fazlović. Pošto je Lugavić sin imama, a i član je Medžlisa IZ-e u Tuzli, mnogi smatraju da mu je pomogao muftija Fazlović jer je izlobirao da SDA nema svog kandidata. Ovakva politika Falovića je presedan jer odudara od odnosa resia Kavazovića sa liderom SDP-a Nermina Nikšića. Svjedoci tvrde da je ovakav prisan odnos Falzović imao i sa notornim neokomunistima Jasminom Imamovićem, kao i saaktuaelnim članom Predsjedništva Denisom Bećirovićem. I pored toga Falović ima direktan upliv u kadrovsku politiku SDA preko Safeta Softića. Tako je Maumer Zukić,aktuelni šef Kluba Bošnjaka u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH, ujedno i savjetnik muftije Fazovića. Dok je Amir Sakić direktor BIR Telvzije, također Fazlovićev kadar iz Tuzle. Povrh svega Amir Karić, kao dekan Pravnog fakulteta u Tuzli, visoki funkciner tuzlanskog muftiluka. Dakle, Softić,Karić, Zukić i Sakić, kao svršenici medrese i Fazlovićeve kolege po struci, obavljaju visoke stranačke funkcije u SDA-u i Islamskoj zajedinici. Oni su okosnica Falovićeve moći i preko njih je bukvalno zagospodario Tuzlom, a namjerava tako stolovati i u Sarajevu.
(TBT, Tim za analitiku)