Predizborna kampanja uoči Općih izbora 2022. zvanično je počela jučer, a već noć ranije je počelo lijepljenje predizbornih plakata. Sa bilborda, sa autobuskih i tramvajskih stajališta pozdravljaju narod nasmijana i dobro poznata lica političara koji guslaju višedecenijske otrcane parole o boljitku i promjenama.
Društvene mreže preplavljene su uljuđenim kandidatima čiji su pozivi da se za njih glasa standardne copy-paste varijante bez ikakve ideje i kreativnosti.
Potom, brojne su kritike na račun naslovnice brošure stranke Narod i pravda koja više liči na naslovnicu nekog gangsterskog filma nego na predizborni plakat. Nešto više potrudili su se u SDP-u kojima je malo stručniji dizajner izradio moderne vizuale gdje se uokvireni kandidati osmjehuju glasačima i uz blaže varijante slogana o svitanju novog dana poručuju da dolaze promjene.
Željko Komšić u nedostatku ideje ili marketinškog stručnjaka izbacio je najneoriginalniji slogan “Za građansku državu”, toliko izlizanu frazu u koju vjerovatno ni on sam ne vjeruje, da bi mu pozavidjeli i najveći propali “građani” poput Reufa Bajrovića.
SBB Fahrudina Radončića ima originalan slogan “Pametna BiH” koji promovira konzistentnu politiku lidera ove stranke, politiku smirivanja međuetničkih tenzija i razgovora sa svima.
SDA pak ostala je dosljedna svome emocionalizmu i svog lidera i kandidata Bakira Izetbegovića isturila je na skupe bilborde sa podignutom rukom u stilu Alije Izetbegovića. Jasno je, ta kopija treba probuditi emocije kod Bošnjaka i evocirati uspomene na prvog predsjednika Republike BiH, podsjetiti na mudrost, na ratna vremena kad je Alija I. fotografisan pri polasku na sudbonosne pregovore sa podignutom rukom koja narodu šalje niz poruka. Ovo je provjeren recept kampanje SDA.
Emocije, rat, vjera, Alija – to je narativ na kojem opstaju i opstajat će sve do nekog čuda ili smjene cijele generacije i dolaska nove koja će tražiti u političkim kampanjama jasne programe, ciljeve i ideje kojih još zadugo izgleda neće biti na ovim prostorima.
(TBT)