Australijski start-up za vazduhoplovstvo Hypersonix Launch Syistems planira da izgradi hipersonični „svemirski avion“ na vodonik koji će biti sposoban da šalje male satelite u Zemljinu orbitu. Pored pokušaja proboja u industriji stvaranjem prve svemirske letjelice bez emisije ugljenika, Hypersonix takođe planira da napravi većinu dijelova, uključujući i motor, koristeći napredne 3D štampače na Univerzitetu u Sydneyu.
Inžinjerski tim profesora Simona Ringera sa Univerziteta u Sydneyu pomoći će pokretanje proizvodnje kritičnih dijelova za trup i scramjet motor za letjelicu „Delta Velos”. Prema Ringeru, napredni 3D štampači koji koriste tehnologiju aditivne proizvodnje (proizvodnja dijelova sloj po sloj koristeći poseban materijal sličan prašini) nude brojne prednosti.
“Možete odjednom da skinete stvari sa nacrta i sa dijagrama dizajna. Možemo da gradimo oblike i dizajne u 3D koje nikada ranije nismo mogli da napravimo. Ovo je potpuno nov način pravljenja metalurških materijala.”
Ringer je dalje objasnio da je sa 3D štampačima u kampusu Darlington Univerziteta u Sydneyu moguće kombinovati elemente iz periodnog sistema u nove legure. Ove legure, zauzvrat, mogu posjedovati svojstva korisna za vazduhoplovnu industriju, kao što je „čvrstoća na visokim temperaturama“.
PRVI LET 2023.?
Prije pokretanja proizvodnje svemirskih aviona u punoj veličini, Hypersonix planira da napravi seriju manjih svemirskih vozila sa dokazom koncepta koristeći iste motore na vodonik. Finalni Delta Velos će letjeti koristeći njih šest, ali će se prototipovi za testiranje oslanjati na jedan motor i letjet će na razdaljini od samo 500 kilometara.
Hypersonix očekuje da će prvi let za tri metra dugačku DART AE testnu letjelicu izvesti već 2023. Ako test bude uspješan, to će biti prva 3D štampana letjelica koja će leteti i prva koja će koristiti vodonično gorivo koje oslobađa samo vodenu paru kao nusproizvod.
(TBT, Mediji)