Samo što su portali objavili vijest da Elmedin Voloder (SDA), privrednik i zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH, izabran je za novog direktora Autocesta FBiH, počela su reagiranjem, bolje reći negodovanja zbog njegovog izbora.
S obzirom na to da je sadašnjem direktoru Adnanu Terziću (SBB) davno istekao mandat, dugo se tražio njegov nasljednik među kadrovima SDA, jer je međustranačkim dogovorima usaglašeno da će ova stranka predložiti svog kandidata za direktora. U igri su bila i neka od već dobro poznatih imena SDA, poput Farisa Nanića iz Zagreba. Navodno je Nanić, inače bivši predsjednik SDA za Hrvatsku, bio kandidat Hasana Čengića s kojim ga veže dugogodišnje prijateljstvo. On je bio direktor TWRA, humanitarne organizacije za pomoć bosanskim muslimanima u Zagrebu, koju je u ratu osnovao Čengić sa Sudancem Fatihom Haseneinom, da bi preko te organizacije distribuirali humanitarnu pomoć, ali i finansirali logističku opremu za Armiju BiH.
Nanić je veoma misteriozna figura u bošnjačkoj politici, tako da se ni danas ne zna čime se on, zapravo, bavi.
Treba se imati u vidu da je bivši direktor “Autocesta FBiH” Ensad Karić u februaru osuđen na pet godina zatvora zbog zloupotrebe položaja i pranja novca.
Osim Karića, optužnica je obuhvatila i Nedžada Beglerovića, Zaima Smajovića, Alema Beganovića i Nedžada Muhovića, tako da su osuđeni na ukupno 24 godine zatvora.
Mediji sve češće pišu o aferama koje se vežu za ime Adnana Terzića što implicira da bi mogao završiti kao i njegov prethodnik. Čak se špekulira da je on, zapravo, cijelo vrijeme bio igrač Dragana Čovića, a ne Fahrudina Radončića, te da ga ovaj svojim uticajem u pravosudnim organima štiti od sudskih progona.
Tek kada je načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić održao konferenciju za medije povodom odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnje gradskog autoputa – brze ceste u Sarajevu, Voloder je povezan sa Nedžadom Brankovićem, čovjekom kojeg su mediji predstavljali kao predvodnika jednog kraka bošnjačke kriminalne hobotnice, odnosno vođe bošnjačkog građevinskog kriminalnog klana.
Radi se o projektu s privatnim interesom, naglasio je Efendić: „Ceste FBiH potpisuju ugovor, 29. oktobra 2020. godine, s projektantima za projektiranje gradske autoceste i odabrane su tri firme – Divel kao nosilac konzorcija te Saraj inženjering i IPSA. Na sastanku 2019. godine prisustvovali su Elmedin Voloder kao predstavnik parlamentarnog odbora, dugogodišnji direktor firme Divel, kao i suvlasnik ili vlasnik firme Saraj inženjering i pomoćnik ministra saobraćaja Nedžad Branković. Oni su od početka bili uključeni u projekt i na kraju su s njima potpisani ugovori. Primijetio sam da postoji neki drugi interes, a što nije interes građana. Prije dvije godine održan je sastanak u kabinetu premijera FBiH i tema je bila izgradnja gradskog autoputa“ kazao je Efendić.
Riječ je o ideji, kako je kazao, staroj 50 godina, kada je Sarajevo izgledalo drugačije. Dogovor je bio da se formira radna grupa.
„ Potpisani su ugovori s firmama koje su u klasičnom sukobu interesa“, poručio je Efendić.
Zanimljivo je da je Voloder postao zastupnik u parlamentu preko liste Nezavisnog bloka, čiji je lider Senad Šepić, te da je nakon osvojenog mandata postao „preletač“ u SDA. Ovo mu je, kako se osnovano sumnja, obećana nagrada samog Bakira Izetbegovića za taj čin.
(TBT, Istraživački tim)