Objavljujemo otvoreno pismo Reisu-l-ulemi Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Husein ef. Kavazoviću povodom današnje hutbe održanoj u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, koje potpisuje dr. Sejo Sušić:
„Poštovani Reisu-l-Ulema, Dr. Hussein ef. Kavazoviću,
Prije svega, zaista ne mogu razumijeti kako možete neistomišljenike kada je u pitanju Zekat proglašavati velikim griješnicima ukoliko se ne slažu sa Vašim mišljenjem i mišljenjem Vaših muftija? Kako možete usporediti konsenzus (Arapski: إجماع) članova Islamske Zajednice sa Idžmom (konsensusom) mudžtehida Ummeta ? Vam je jako dobro poznato fikhsko pravilo vezano za konsensuz (Idžmu) u Hanefijskoj pravnoj školi, da ukoliko se samo jedan od mudžtehida ne složi sa ostalim u procesu vršenja Idžtihada onda u tom slučaju ne možemo imati konsensus (idžmu). Molim Vas navedite mi samo jedan primjer kada ti koji se nisu složili su bili proglašeni od strane ostalih velikim griješnicima?
Vezano je za Vašu današnju hutbu želio bih naglasiti da Fetve koje je izdala Islamska zajednica a vezane su za sakupljanje i distribuciju zekata i sadekat-ul -fitra, su imale za prevashodni cilj finansiranje Islamske Zajednice kao institucije kako je to sve objašnjeno u fetvi rahmetli Huseina Đoze. Zajednička karakteristika svih ovih fetvi, počevši od fetve rahmetli Huseina Đoze pa sve do Vaše posljednje, jeste da se ove fetve uopće ne temelje na učenjima Hanefijskog mezheba i njenih mudžtehida, te su sa tim u svezi kao takve Šerijatski (pravno) neobavezujuće. Neka od Objašnjenja slijede:
U svojim fetvama IZ propisuje strogu vjersku obavezu (farz) plaćanje zekata i aadekat-ul-fitra svih državljana Bosne i Hercegovine ma gdje da žive isključivo u fond Islamske Zajednice. Sa kojim pravom je to moguće tražiti kada je Božiji Poslanik (ﷺ) rekao supruzi Ibn Mesuda (رضي الله عنهم) da njen suprug i njena djeca imaju više prava na njen zekat od bilo koga drugog. (Hadis se nalazi u Buharijinoj zbirci hadisa). Ako ćemo slijediti časne Ashabe (رضي الله عنهم), te Imame islamskih pravnih škola onda i po njima je mnogo prioritetnije dati zekat rodbini koja je siromašna nego Islamskoj Zajednici.
Ko ima prioritet kod podjele zekata u skladu sa Hanefijskim fikhom. U poznatom dijelu Nur Al-Idah nalazimo da “Najbolji čin je podijeliti zekat i sadekat ul fitr najbližoj rodbini, a zatim slijedećoj najbližoj rodbini i tako dalje. Nakon toga se dijeli svojim susjedima, zatim ljudima iz svog područja, te onima koji imaju istu profesiju kako je sigurno da su siromašni! a onda i ljudima te države. ”
ʻAmmār Shurunbulālī Ḥasan ibn and Wesam Charkawi, Nur Al-Idah: the Light of Clarification, 2010, 396.
Poštovani Reisul-ulema, optužujete one koji Vam govore istinu da su veliki griješnici jer ne sljede Vaš konsensus, a Vi sami i Vaša Islamska Zajednica ne slijedite konsenzus kada je u pitanju Sadekat Ul Fitr na primjer. Ako su se Islamski pravnici (fukaha) svih islamskih pravnih škola (Mezheba) složili da sadekat-ul-fitr pripada isključivo siromašnim, na osnovu čega je Rijaset Islmaske Zajednice Bosne i Hercegovine mogao izdati nevažeću Fetvu po kojoj se izdvajanje sadekat-ul- fitra u fond Bejtu-l-mal Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini stroga obaveza (farz) svakog muslimana i muslimanke. Ulemi Islamske Zajednice je moralo biti poznato također da je sadeqatul-fitr dozvoljeno dati i nemuslimanima po učenju Imama Abū Ḥanīfe.
Pitam se na kraju kako je moguće graditi jedinstvo i bratstvo Bosanskih muslimana (a i ostalih) a tako i samu državu, te povratiti izgubljeno povjerenje mnogih, kada službena Islamska zajednica na čelu sa svojim Reisom daje sebi za pravo da izdaje apsolutno neutemeljenu Fetvu kojom bespravno uzima ono što je Bog odredio da pripada siromašnima radi finansiranja svoje institucije? Sredstva prikupljena od Zekata nikada ne smiju da bude izvor finansiranja Islamske zajednice kao institucije jer joj to islamsko pravo ne dozvoljava. Stoga Islamska Zajednica Bosne i Hercegovine i njen Rijaset su dužni da se vrate učenju klasične Hanefijske pravne škole i njenih mudžtehida, (to su duzni po Ustavu Islamske Zajednice) te da prestane da tumače islamske propise o zekatu prema samo njima poznatom „bosanskom šerijatu“?
Neka vas Uzvišeni Allah blagoslovi i podari sve najbolje.“
(TBT)