“Silicijska dolina gradi moćnu industriju utjecaja u Bruxellesu koji ‘nikada nije vidjela ovakav novac’ potrošen na taj način”, tvrdi New York Times.
Irski je regulator u utorak kaznio Twitter s 550 hiljada eura zbog kršenja zakona o zaštiti podataka, dok je prošle sedmice francuski regulator za zaštitu osobnih podataka (CNIL) kaznio Google sa 100 miliona eura zbog kršenja francuske regulative o kolačićima (cookies). Riječ je o najvećem iznosu kojim je CNIL kaznio Google. I s druge strane Atlantika, gdje su regulative puno slabije, sve je više aktera koji smatraju da tehnološki divovi krše pravila tržišnog natjecanja. Tako je prošloga tjedna Savezna trgovinska komisija (FTC) i 45 saveznih država podigli su odvojene tužbe protiv Facebooka zbog kršenja pravila tržišnog natjecanja.
“U Evropi tvrtke troše više nego ikad prije, zapošljavaju bivše vladine dužnosnike, dobro povezane odvjetničke tvrtke i konzultantske tvrtke. Financirali su desetke think tankova i trgovinskih udruženja, osigurali su akademska mjesta na vrhunskim sveučilištima diljem kontinenta i pomogli u objavljivanju industrijskih istraživanja drugih tvrtki”, piše New York Times.
Google, Facebook, Amazon, Apple i Microsoft objavili su kako su u prvoj polovici 2020. (zajedno) potrošili 19 miliona eura na lobiranje u EU-u, što je jednako količini sredstava koja su potrošili za tu svrhu u cijeloj 2019., navodi New York Times.
(TBT)