RELIGIJA
Hasan Čengić, predsjednik Sabora Islamske zajednice u Bosni
i Hercegovini, obratio se javnosti povodom hapšenja grupe tzv. vehabija u
Sarajevu.
FOTO: Čengić (Preporod)
Ova Islamska zajednica u svome naučavanju i njegovoj
primjeni polazi od kur'anskog principa da Bog jeste, da postoji,da je Jedan, da
je Živ, da je Samoopstojni!
”On je sebi odredio da milostiv bude„! ( 06:12 ) .
”Ko ubije jednu nevinu osobu kao da je pobio cijelo
čovječanstvo”, kaže Kur'an.
Taj Bog, naš Gospodar, očekuje od ljudi, posebno od
nas koji ga vjerujemo, da budemo milostivi, da poštujemo svetost ljudskog
života.
Prema Ustavu Islamske zajednice, član 3, „djelatnosti
Islamske zajednice temelje se na Kur'anu , sunnetu , islamskoj tradiciji
Bošnjaka”.
”U tumačenju vjere i izvršavanju ibadetskih islamskih
dužnosti u Islamskoj zajednici primjenjuje se maturidijski akaid i hanefijski
mezheb.” (Ustav IZ, čl. 7)
Priznajući pluralnost mezheba (pravnih škola) i učenja
u kelamu (doktrinarnim tumačenjima), ova Zajednica je trajno, kroz svoju
povijest bila zajednica jednog mezheba i jednog akaida. To joj je omogućavalo
jedinstvo učenja i prakse. To joj je osiguralo poziciju sredine, odlučno
odbacivanje radikalizma, nasilnog ekstremizma i terora. Taj stav je zadržala i
u najtežim trenucima njezine povijesti i povijesti države Bosne i Hercegovine,
u vrijeme agresije na državu i genocida nad Bošnjacima!
I u vremenu poslije agresije, do danas, Zajednica je
dosljedno, javno i ustrajno naučavala poštovanje drugog i saradnju u
odbacivanju zla i zločina: odbacivanje nasilja, terora i
terorizma. Zajednica može djelovati kao vjerski i moralni autoritet, što
je činila i činit će, a od nadležnih organa očekuje saradnju u provođenju
zakonskih odredbi u Bosni i Hercegovini, prema kojima je ona ta koja tumači
islam i organizira vjerski život muslimana.
Država je nadležna i odgovorna za zaštitu slobode, imovine i
života svih njezinih građana. Kako mora voditi računa o zaštiti zakona, tako
mora voditi računa o ljudskim pravima, slobodi i pravima pojedinca, o vjerskim
i ostalim pravima čovjeka i građanina.
Opredijelili smo se za slobodu i demokraciju. Platili
smo ogromnu cijenu za oboje. Ne možemo odustati od demokracije, a ona znači
poštovanje procedure, zakonitost, te slobodu pojedinca i kolektiviteta.
Ravnoteža između progona zla i zločinca i slobode i prava čovjeka je najvažniji
zadatak nadležnih organa.
Ideja se ne može poraziti silom! To je pokazala
povijest. To je pokazalo i naše iskustvo ovdje. Odgovor na ideju mora biti
snažnija ideja i vjerodostojnost!
Dok se u svijetu i ovdje suočavamo sa posljedicama, moramo
odgovarati na uzroke društvenih zala i problema. Mnogo ih je u svijetu, od
kojih i mi ovdje nismo pošteđeni. Postoje povijesni, ekonomski, socijalni,
politički i drugi uzroci problema i nezadovoljstava u svijetu, a u islamskom
posebno! Za mnoge, korijen uzroka je Bliski Istok i Palestina.
U obraćanju drugima i sebi trebamo voditi računa da
budemo objektivni, iskreni i odmjereni.
Islamski svijet ima važnu ulogu danas u odnosu na
svjetski mir i napredak. Taj islamski svijet je, Božijom voljom, imao odlučnu
ulogu u podršci našoj pravednoj borbi protiv agresije i genocida. Najveći broj
islamskih zemalja je dao značajan doprinos u odbrani države Bosne i Hercegovine
i uspostavi mira ovdje . Da li se ”vlastima … muslimanskih zemalja” može
spočitavati kako trebaju ”da poštuju našu vjersko – obrazovnu tradiciju i
autonomiju”, da li je moguće u izjavama implicirati ”institucijama
muslimanskih zemalja … da ni na koji način ….među muslimanima Bošnjacima
…. ne podstiču sektaštvo i vjerski razdor”? Ovaj izričaj ne odgovara našem povijesnom
iskustvu sa ”muslimanskim zemljama”.
Kur'an uči da se na put Gospodara svoga poziva mudro,
lijepim savjetom i dijalogom na najučtiviji način.
Sve što je stvorio, Bog je stvorio za čovjeka, a
čovjeka je stvorio za Sebe.
Oni koji slijede svoga Gospodara su milostivi i
odgovorni.
(The Bosnia Times, Preporod)