RELIGIJA
Trenutak velikog obručanu SDA sa tzv. vehabijama, koji „visi
u zraku“, Asim Kamber želi iskoristiti da bi spasio sopstvenu „kožu“. Zašto bi
Kamberov izbor bio baš muftija Hasan ef. Makić? Lukavi Kamber kao bivši
„ustaški doušnik“ zna da je Makić jedan
iz prvih generacija koje su se školovale u Medini i da je slovio za velikog
vehabijskog autoriteta.
FOTO: Makić (Mina)
U emisiji „Mreža“ koju je FTV emitirala 1. decembra ove
godine opetovana je dugogodišnja afera pronevjere novca za izgradnju gradske
džamije u Bihaću. Glavni akter i osumnjičenik je bihaćki muftija Hasan ef.
Makić.
Iako je ova afera, bar što se tiče Islamske zajednice,
završena tako što je imam koji je prijavio korupciju, kao „zviždač u đubetu“,
ražalovan, sumnjivo je zašto se ona baš sad „podrgijava“. Tim prije jer je
upravo Husejn ef. Kavazović, kao bivši muftija, a u ime Rijaseta IZ-e BiH, bio predsjednik
komisije u ovom slučaju i donio i potpisao takvu odluku.
Simptomatično je da je Makić optužen da podržava „frakcije“
unutar Islamske zajednice, gdje se očito aludira na vehabije i islamske
radikale.
Stoga mnogi u ovoj aferi vide prste Asima Kambera, još uvijek
najmoćnijeg SDA-ovog čovjeka u US
Kantonu. Asim Kamber je ozbiljno poljuljan u aferi koja je „zapalila“ društvene
mreže, a radi se o objavljivanju intimnih prepiski jedne Sanjanke sa podmlatkom
SDA . Ona je otkrila razvrat, bludničenje i orgijanje uz alkohol i „travu“
mladih SDA-ovih junoša iza kojih stoji Asim Kamber.
Kamber je poznat kao vrlo vispren političar koji je u
vrijeme Sulejmana Tihića bukvalno zagospodario Bosanskom krajinom. Do ovakve
pozicije je stigao makijavelizmom gaženja preko leševa od generala Mehmeda
Alagića, Rifata Hozanovića, Fahrudina Radončića, Senada Šepića itd.
Trenutak velikog obručana SDA sa tzv. vehabijama, koji „visi
u zraku“, Kamber želi iskoristiti da bi spasio sopstvenu „kožu“.
Zašto bi Kamberov izbor bio baš muftija Hasan ef. Makić? Lukavi
Kamber kao bivši „ustaški doušnik“ zna
da je Makić jedan iz prvih generacija koje su se školovale u Medini i da je
slovio za velikog vehabijskog autoriteta. Međutim, Kamber ima podmukle saveznike
koje je imao i u vrijeme rušenja generala Alagića. Prvi i glavni je Mirsad
Veladžić, nekadašnji guverner US Kantona. Veladžić je jedan od najordinarnijih
i najkontroverznijih SDA-ovih političara u Bihaćkoj krajini. Njegova moć nije u
njegovim političkim referencama već u nepotizmu. On je, naime, zet Hasana
Čengića. Potpuno srazmjerno Čengićevoj karijeri odvijala se i karijera Mirsada
Veladžića. Kad je Čengić bio u usponu, i Veladžić je bio „alfa mužjak“ u
Krajini. Kad je Čengić, to je vrijeme Tihićevog liderstva, bio u sjeni i
Veladžić je naprasito odstranjen iz (vrha) SDA, odnosno politike.
Pošto se Hasan Čengić (po)vratio u javni život kroz funkciju
predsjednika Sabora Islamske zajednice, te na mjesto savjetnika reisul uleme
Kavazovića došao Ismet Veladžić, a kao penzionirani upravnik GHB medrese, inače
amidžić Mirsada Veladžića, kao da je „kucnuo čas“ za rehabilitiranje i povratak
i Mirsada Veladžića na lidersku poziciju u Krajini.
Pošto je to vrlo teško izvesti kroz izbornu proceduru SDA,
momenat razračuna sa vehabijama je prilika za diferencijaciju koja bi bila
krunisana dovođenjem novog muftije preko kojeg bi moćni klan Veladžića prvo
zaposjeo Islamsku zajednicu, a potom ostale političke pozicije moći.
Pretpostavlja se da bi novi muftija bio Husejn Kovačević, glavni
imam u Sanskom mostu, kojeg sa Kamberom vežu, nažalost, vrlo neugodne
situacije.
Čak i ova afera sa bludničenjem SDA-ovog podmlatka direktno
kompromitira Islamsku zajednicu jer su u izbornoj kampanji kao „djeca šehida i
imamski sinovi“ imali punu podršku džamata.
A, muftija Hasan ef. Makić je bio najbolji student iz BiH
koji je ikada studirao u Saudijskoj Arabiji. Radi se možda o jednom od
najboljih poznavaoca hadiskih znanosti u BiH. Kao takav dobio je veliku novčanu
nagradu od Saudijske Arabije zbog čega je bio progonjen od komunista kad se
vratio u BiH. Bio je zarobljenik logora na Manjači. Ako je muftija Makić i
sklon selefističkom učenju, on to nikad nije propagirao u džamijama. Takve
selefije, poput muftije Makića, su potpuno prihvatljive i za bosanske muslimane
koji slijede hanefijski mezheb. Uz sve to, muftija Makić je rijetko pobožan i
moralan čovjek. Koliko je sposoban kao muftija trebali bi ocjenjivati
relevantni organi Islamske zajednice, a ne nepotističke familije koje iza
paravna vjere zadobivaju političku moć. Eklatantan primjer crnog bošnjačkog
nepotizma su familije Čengića i Veladžića!
(The Bosnia Times)