Microsoft je uložio milione da namami najbolje producente video-igara. Facebook je potpisao ugovor o streamingu sa najvećim Esports kompanijama u svijetu. Twitter je streaminova “Fortnite“.
Uprkos njihovim pokušajima da ugrabe veći komad streaminga video-igara, niko se nije ni približio moći tržišnog lidera, Twitcha, platforme u vlasništvu “Amazona“ koja trenutno kontroliše 76 % tržišta streminga video-igara na evropskom i američkom kontinentu. Popularnost platforme privukla je brojne rivale, a svi se utrkuju da se dodvore milenijalcima.
Konkurencija signalizira važnost streaminga u 180 milijardi dolara vrijednoj industriji video-igara.
Microsoft je nastupio agresivno kada je 2016. godine otkupio Beam, streaming platformu koja je prošle godine preimenovana u Mixer, a najhrabriji potez prošle godine bio je potpisivanje ekskluzivnog ugovora sa Tylerom Blevinsom, poznatijim po online pseudonimu Ninja, jednom od najvećih zvijezda Twitcha. Ugovor je potpisan na više godina, ali nisu otkriveni detalji.
Dovođenje Blevinsa ipak nije Mixeru donijelo gledanost; Mixer i dalje ostaje na 3,2 % učešća na tržištu, a bilježi rast od svega 0,2% u trećem kvartalu, prema kompaniji za analizu industrije StreamElements. Twitch je, sa druge strane, podigao gledanost tokom istog kvartala uprkos Blevinsovom odlasku u avgustu.
Ali da bi se takmičio sa Twitchem, koji ima 140 miliona korisnika na mjesečnom nivou, Microsoft će morati da učini više nego da jednostavno potroši nekoliko miliona dolara na dovođenje zvijezde, kaže Doron Nir, izvršni direktor StreamElementsa.
“Ovo je igra od milijardu dolara“, dodao je.
Nir ne smatra da je dovođenje Blevinsa bilo pogrešan potez za Mixer, pošto je platformu učinilo vidljivijom u medijima. Microsoft je doveo i Michael Grzesieka, profesionalnog game-ra poznatog kao Shroud, i Cory-ja Michaela, streamera sa Twitcha pod pseudonimom King Gothalion.
Pošto je Twitch najduže na tržištu, razvio je sopstvenu kulturu. To je omogućilo streamerima– koji zarađuju od pretplatnika i donacija – da prosperiraju.
“Dijalog se odvija na jeziku jedinstvenom za Twitch”, kaže Mike Aragon, zadužen za sadržaj u kompaniji.
Twitch podstiče osjećaj zajedništva, angažovanost korisnika i pružanje sredstava da unapređuju svoj jezik.
Ipak, i pored multimilijarderskih kompanija u konkurenciji, tržište streaming video-igara i dalje je malo.
Poslije četiri godine na Twitchu, Chris Covent prešao je na Mixer 2016. Sada je jedan od top-streamera tamo. Preselio se u predgrađe Seattlea i streaminom se bavi puno radno vrijeme.
“Ne mislim da je to – to, ali mislim da sam svakako postigao neki uspjeh”, kaže Covent.
(TBT, NYT)