Jadav je zagriženi Modijev pristalica, a preuzeo je na sebe zadatak da pripremi hranu za stotinjak ljudi koji dežuraju na glasačkim mjestima na kojima će, kako će se kasnije ispostaviti, Modi i njegova Indijska narodna partija – zagovornici hindu nacionalizma u zemlji u kojoj je 15 posto stanovništva muslimanske vjere – odneti još jednu ubjedljivu pobjedu.
Modi je prije pet godina ozvaničio svoju dugogodišnju ambiciju da vodi Indiju, a za svoju izbornu jedinicu odabrao je upravo Varanasi, grad hramova i bogova na obalama rijeke Gang. Modi je 23. maja ponovo izabran za premijera sa pola miliona glasova razlike.
Modi se probio u hindu nacionalističkom krilu svoje partije postavši ministar koji je najduže služio kao šef Guajarata, jedne od najvećih indijskih država. Poznat je po pitkoj mješavini politike koja se fokusira na razvoj i promoviranja hindu nacionalističke ideologije.
Modi je svoju odluku da se kandidira iz Varanasija okarakterizirao kao vjerski poziv; isprepletao je svoje ime sa svetim mjestom.
“Ne osjećam ni da me je iko poslao, niti da sam došao sam. Maa Ganga me je pozvala”, rekao je Modi, aludirajući na rijeku kao Majku Gang.
Ta mješavina šovinizma i razvoja donijela mu je čvrstu bazu hindu glasova na nacionalnoj ravni zbog koje on izgleda nedodirljivo čak i kada je njegova stranka u nevolji.
“On čak ne pruža ljubav ni sopstvenoj porodici, jer onda bi bio isti kao i svi drugi političari”, kaže Jadav. “Ovako treba da bude, da ostavi za sobom sve zbog svoje zemlje.”
Modijev kult ličnosti toliko je ojačao da su njegove pristalice podigle hram u njegovo ime u kojem se nalazi i statua premijera. Kampanja za skupljanje novca za izgradnju drugog hrama je u toku.
Mješavina razvoja i hindu nacionalizma u Varanasiju ipak nerijetko izaziva sukobe, a tenzije ponekad eskaliraju.
Projekat koji je možda izazvao najdublje podjele među neistomišljenicima je izgradnja puta od poznatog hrama Kashi Vishvanat do rijeke Gang. Stotine porodica je iseljeno iz oblasti u kojoj se put gradi, njihove kuće su srušene, a to je jednako razljutilo i hinduiste i muslimane.
“Ljudi ovdje dolaze iz čitavog svijeta u potrazi za spasenjem, a mi smo primorani napustiti svoje kuće”, kaže Daja Shankar Srivastava koja drži prodavnicu odjeće u jednoj od malobrojnih preostalih zgrada. Hinduistički lideri žalili su se da je veliki broj malih hramova uništen kako bi se realizirao Modijev projekat. Muslimanske vođe imaju drugu brigu: hram Vishvanat dijeli zid sa lokalnom džamijom koja trpi zbog proširenja hrama.
Svami Avimukteshvaranand, direktor hinduističke škole u Varanasiju, uporedio je navodno uništene hramove kako bi se sagradio put sa uništavanjem hinduističkih ikona kojem su bili skloni muslimanski vladari. Na pitanje zašto bi Modi, hindus, uništio hramove, svami se iznervirao.
“Prestanite”, viknuo je pred svojim pristalicama u smartfon koji je uživo prenosio njegove riječi. “Da li hindus uništava hramove? Da li hindus uništava ikone? On nije hindus. Ne može biti.”
Generalni sekretar udruženja lokalnih džamija, S. M. Jasin, ističe da je zadiranje u džamije i druge vjerske građevine tokom proteklih pet godina nekoliko puta zamalo dovelo do krvoprolića.
Jasin objašnjava da su hinduisti i muslimani dugo živjeli u miru u Varanasiju, ali da je Modijeva vlada unijela razdor u zajednicu.
Za Jadava, mladog i odanog pristalicu, Modijeve najbolje osobine su njegova posvećenost i lahkoća sa kojom se povezuje sa ljudima. Njemu se također dopada Modijevo otvoreno prihvatanje hindutve, hindu nacionalizma.
“Prije Modija je hindutva ovdje bila mrtva”, ističe Jadav.
(TBT, The New York Times)