BUSINESS
Kampanjom “Ne bacajte hljeb!” u
Turskoj je ostvarena ušteda ukupne vrijednosti od 2,8 milijardi turskih lira.
Prema podacima Ureda za poljoprivredne proizvode (Toprak Mahsulleri Ofisi –
TMO), inicijativa je u prvi mah pomogla da oko jedan milion vekni hljeba ne
bude bačeno u otpatke.
FOTO: (AA)
Kampanjom “Ne bacajte hljeb!” u
Turskoj je ostvarena ušteda ukupne vrijednosti od 2,8 milijardi turskih lira.
Prema podacima Ureda za poljoprivredne proizvode (Toprak Mahsulleri Ofisi –
TMO), inicijativa je u prvi mah pomogla da oko jedan milion vekni hljeba ne
bude bačeno u otpatke.
Hljeb u čovječanstvu važi za najvažniju
prehrambenu namirnicu, utoliko da ponekad ima dimenziju svetog. Nažalost, zbog
proizvodnje u ogromnim količinama, jedan dobar dio završi u smeću.
Svaka bačena vekna hljeba znači gubitak i
za poljoprivrednike i za nacionalno bogatstvo i za vitalne resurse. U jednom od
istraživanja Ureda za prirodne resurse i proizvode se došlo do saznanja da se
dnevno baci i po 1 milion i 50 hiljada vekni hljeba, što je finansijski
ekvivalent novčanom iznosu od 300 miliona turskih lira.
Na temelju tih činjenica, TMO je 2013.
godine pokrenuo društvenu kampanju nazvanu “Ne bacajte hljeb!” (Ekmek
İsraf Etme). Kampanju je 17. januara 2013. godine svečano otvorio današnji
predsjednik, tadašnji premijer Republike Turske – Recep Tayyip Erdogan, a
zvanično su je podržale državne institucije i nevladine organizacije, čime je
dobila dimenziju projekta društvene odgovornosti.
Putem medija, građani su informisani na
koji se način može koristiti stari (bayat) hljeb, te na koji se način hljeb
može održati svježim. U sklopu kampanje su otkriveni i pojedini recepti, u
kojima se stari (bayat) hljeb može koristiti u jelima i desertima.
Kampanja je nadalje proširena anketama, a
rezultati su pokazali da se svijest potrošača, koja je bila i cilj,
promijenila.
Od početka kampanje, ostvarena je ušteda u
vrijednosti od 2,8 milijarde turskih lira. Građani Turske sve manje bacaju
bajati hljeb. Količina ove prehrembene namirnice, koja završi u otpatcima,
smanjila se za 18 procenata.
Godišnji ekonomski gubici Turske bili su u
podjednakom iznosu kao i prihodi od izvoza brašna. U tome je veliki uspjeh ove
kampanje.
(The Bosnia Times, AA)