Isprva je pokušao sa želatinom i kukuruznim štirkom, ali je ljigava masa kojom je napunio dušek bila preteška da bi se pomjerala. A i počela je da smrdi nakon nekoliko dana. Onda je probao sa vodom.
Bilo je to 1967. godine, Charles Hall je eksperimentirao sa plutajućim namještajem, kako ga je zvao, na času inženjerstva na Univerzitetu San Francisca. Naredne godine, njegovo „Sjedište za zadovoljstvo“ debitiralo je u galeriji.
Odbile su ga kompanije za proizvodnju dušeka, kao i prodavnice namještaja, pa je Hall rešio da svoj izum prodaje sam prodavnicama, nudističkoj koloniji i, neizbežno, Hjuu Hefneru koji je naručio jedno obloženo zelenim plišom za svoju Plejboj vilu.
Hall se smio zakleti u dobrobiti koje donosi njegov izum: kako bestežinsko stanje doprinosi zdravlju i blagostanju. “Pokušavao sam poboljšati spavanje”, objasnio je.
Hall je sa svojim partnerom uskoro pronašao investitore i njihova kompanija “Innerspace Environments” otvorila je preko 30 prodavnica u Kaliforniji. Iako je Hall patentirao svoju verziju koju je prodavao na snažnom okviru od crvenog drveta, bilo je mnogo plagijatora koji su za manje novca nudili daleko lošije varijante. Prvi „Krevet za zadovoljstvo“, kako je Hall nazvao svoj model, prodat je za 350 dolara. Do 1975. godine, Hallova kompanija je bankrotirala zbog, kako on navodi, investitora i on je požurio u druge poslovne izazove.
Vodeni krevet je evoluirao dovoljno da više ne podrazumijeva i jeftinu seksualnu konotaciju. Prema podacima Udruženja proizvođača vodenih kreveta, do 1986. godine prodaja vodenih kreveta dostigla je skoro dvije milijarde dolara, odnosno činila je 12 do 15 posto američkog tržišta za proizvodnju dušeka.
Hall je radio kao savjetnik u brojnim kompanijama, ali i unapređivao modele. Ubrzo su nestali drveni okviri i šljapkanje, a vodeni kreveti dobili su daleko prefinjeniju formu.
Do 1991. godine, svaki peti krevet bio je vodeni. Ipak, samo pet godina kasnije, vodeni kreveti izgubili su na privlačnosti.
Nedavno, jednog popodneva, sjedio je Hall (75) u svom bungalovu u Washingtonu. Navršavala se pedesetogodišnjica otkako je osmislio svoj prvi krevet, a sada je bio jednako uzbuđen zbog svog novog izuma.
Prije tri godine Keith Konig iz kompanije City Furniture i Michael Jerotti, proizvođač, odlučili su da je “došlo vrijeme”.
Novi vodeni krevet gospodina Halla nosi ime „Plutajući“ i košta između 1.995 i 2.395 dolara, a uz njega idu grijač, aparat za punjenje i pražnjenje, kao i metalni okvir.
Konig od jula prodaje „plutajuće“ krevete u svojim prodavnicama na Floridi. “Prva tura se rasprodala prilično brzo”, ističe on.
Hall se nada da će „Plutajući“ pronaći kupce i među milenijalcima. On živi sam sa dva takva kreveta: dupli dušek u gostinskoj sobi i king size krevet u njegovoj spavaćoj sobi. Čovjek sa 40 patenata posjeduje i nekretnine u Kaliforniji, ali i devet sportskih automobila.
U spavaćoj sobi još ima mjesta da se zarade milioni. Navodi se da je industrija dušeka u Americi teška petnaest milijardi dolara.
Warren Schulberg, konsultant u industriji namještaja, također smatra da je tek sada pravo vrijeme za vodene krevete.
“Nove generacije ne povezuju vodene krevete sa mjestom gdje spavaju usamljeni muškarci koji žele da namame neku mladu damu”, kaže on. “Druga stvar je što većina potrošača nema ideju o tome šta se nalazi u većini dušeka koji se kupuju. Sa vodenim krevetom je jednostavno. To je samo velika vreća puna vode.”
(TBT, NYT)