Njihovoj konkurenciji prelazak Netflixa u komediju vjerovatno izgleda kao gadan, brutalan i brz potez.
U roku od svega nekoliko godina, streaming džin je izgurao HBO i postao dom prestižnih standup komičara izguravši na marginu popularni kanal Comedy Central.
Potpisavši ugovore sa glavnim zvijezdama (Dave Chapelle, Jerry Seinfeld, Cris Rock), pretvorivši mlade talente u zvijezde (Ali Vong, Hannah Gadsby) i proširivši svoj sadržaj, Netflix je pretvorio standup komediju u centralno mjesto pop kulture. Kako?
Cinično objašnjenje bi bilo da je kompanija jednostavno potrošila sve ostalo.
Ali u intervjuima, Lisa Nishimura, Netflixova potpredsjednica zadužena za originalni dokumentarni i komični program, i Robi Pro, direktor standup komedije, pričaju drugačiju priču, o novim mjerenjima i vjeri u algoritam koji remeti ustaljene industrijske konvencije.
U augustu, Lisa Nishimura je ispričala o svom možda najvažnijem potezu, ubjeđivanju Chapella da se vrati na nacionalnu platformu.
Slučajno ga je jedne godine srela u Londonu i pozvala ga na žurku poslije dodjele Bafta nagrada.
Godinama kasnije, Chapelle je pristao da svoj prvi standup specijal poslije 13 godina prikaže na Netflixu i još tri 2017. Njegova plata za paket emisija je navodno šezdeset miliona dolara. Netfliks ne govori javno o platama, ali na pitanje kako je odlučila koliko da mu ponudi, Nishimura je odgovorila: “Onako kako radimo i sve ostalo. Provjeravamo podatke.”
Isti impuls je bio vidljiv i deset godina ranije kada je Lisa Nishimura počela da radi za Netflix kupujući sadržaj od drugih kompanija a ne samo od velikih studija. Vidjevši kakvu su gledanost specijali prikazani na kablovskoj imali na Netflixu, palo joj je na pamet da opšti stav da stanup komedija ima ograničenu publiku nije tačan.
U to vrijeme je to bio prilično uzak žanr i mjeseci su prolazili bez novog sadržaja. Ali kada su specijali postali dostupni, primjetila je da postoji entuzijastično tržište kojim se još niko nije pozabavio. Kada je Netflix počeo da snima originalni sadržaj, ona je počela da se kladi na komediju. Sada, 50 posto od sto trideset miliona pretplatnika pogledalo je jedan specijal u proteklih godinu dana, a trećina njih čak tri.
Netflix emituje jedan specijal nedjeljno, a frekvencija prikazivanja se povećala od jeseni 2016, nedugo pošto je Lisa Nishimura dovela Proa koji je bio potpredsjednik festivala “Just for Laughs“ u Montrealu. Njihova strategija je zasnovana na uvjerenju da Netflix ne treba da bira između kvaliteta i kvantiteta.
Mogu oba, smatraju oni, jer znaju šta publika želi.
Za razliku od tradicionalnih medija. Netflix nije fiksiran na pol ili starost gledalaca.
“Našli biste se u opasno pristrasnim vodama ako biste pokušavali da shvatite šta 75-godišnja japanska baka želi da gleda a šta 14-godišnji klinac iz Ohaia”, rekla je Nishimura.
“Ali postoje trenuci kada se njihovi ukusi poklapaju.”
Netfliksov sistem ima više od 2000 “poklapanja ukusa” koji mjere sadržaj po tonu, boji glasa i predviđanju šta ćete pogledati kada se ulogujete na sajt.
Netflix naglasak stavlja na to da li je emisija vesela, ozbiljna ili iskupljujuća, a ne na to koji je žanr u pitanju ili ko je režiser.
Na pitanje da li ga brine da će ostati bez zvijezda, Pro pokazuje na predstojeće specijale sa Ellen Degeneres i Adamom Sandlerom.
Na pitanje da li će Netflix moći da nastavi sa plaćanjem velikih suma, Lisa Nishimura kaže:
“Ako publika nastavi da raste, okej smo.”
To je djelimično razlog što je Netflix svoj premijum sadržaj okrenuo globalnom tržištu, nedavno unajmivši direktora iz Amsterdama koji će regrutovati međunarodne komičare. Naredne godine u planu je prikazivanje 47 polusatnih specijala na sedam jezika.
“Kada pogledate po svijetu, svuda postoje standup tržišta kojih nije bilo prije 20 godina. Sada postoje klubovi u Koreji”, rekao je Pro.
(TBT, NYT)