Zapadni Hollywood – Januara 2017, režiser Jon Chu uputio je otvoreni poziv azijskim i azijsko-američkim glumcima koji će igrati u njegovoj adaptaciji romana “Crazy Rich Asians”. U online pozivu je bilo navedeno da svi zainteresovani da se pridruže njegovoj kompletno azijskoj ekipi, od nepoznatih glumaca do “cool likova sa skrivenim talentima”, treba da postuju svoj dvominutni snimak na društvenim medijima.
Poziv je bio interesantan. Romantična komedija će biti veliki film sa budžetom od 30 miliona dolara. Inspiracija – bestseler Kevina Kwana koji je prodan u milionskom tiražu. A tu je i čista osobenost svega. Koliko često se dogodi da holivudski režiser traži Azijce da negdje glume? Posljednji veliki holivudski film smješten u sadašnjost koji je mogao da se pohvali većinski azijskom postavom pojavio se prije 25 godina – “The Joy Luck Club” iz 1983.
Za azijsku i azijsko-američku publiku film, koji je počeo da se prikazuje, budi nadu da će, ako bude uspješan, možda preskočiti još jednu sušu od četvrt vijeka.
Times je film opisao kao “užurban i iskričav”, gdje se sukobi završavaju “češće smijehom nego suzama”. Do početka septembra, film je na svjetskim blagajnama zaradio više od sto miliona dolara.
Producenti koriste “kompove” – nedavno snimljene filmove slične onome koji žele da snime – kako bi došli do studija i budžeta. Za producente “Crazy Rich Asians” takvih filmova nije bio. Ali će zato ovaj film možda biti “komp” za druge azijske filmove koji će doći.
Kada je Chu postavio poziv na net, činilo se da je film bogomdan za azijske glumce. Zaboravite na poneku ulogu ovdje-ondje. U ovom filmu, azijski glumci igraju sve: romantične glavne junake i simpatične drugare, zlikovce i komičare, lica u gomili. Sa više od četiri milijarde Azijaca na planeti, koliko je teško moglo da bude izabrati postavu za film?
Dok su se uloge i podjela razmatrali, producenti su se bavili pitanjima identiteta unutar azijske dijaspore. Da li Azijac može da glumi azijskog Amerikanca? Da li neko iz Malezije može da igra osobu iz Singapura? A šta je sa Azijcem kome su mama ili tata bijelci – da li on uopšte dolazi u obzir?
Nedavno, Chu se prisjetio radosti i muka prilikom izbora kompletno azijske postave. Pričao je o legendama (Michelle Yeoh) i relativno nepoznatim glumcima (Henry Golding), azijskim zvijezdama Fiona Xie iz Singapura) i azijskim Amerikancima u usponu (Awkwafina). Chu je također objasnio zašto je išao toliko daleko, proširivši audiciju na pet kontinenata i internet. “Nismo željeli nikoga da propustimo. Želio sam da ovo budu azijski ‘Osvetnici’.”
Potraga je počela još 2013. kada su producenti Nina Jacobson(“Igre gladi“), Brad Simpson (“Pose“) i John Penotti (“Awake“) obezbijedili prava na Kwanovu knjigu o Rachel, kinesko-američkoj profesorici koja sa momkom Nickom, profesorom koji je odrastao u Londonu, putuje u Singapur gdje je rođen. Kada stignu tamo, Rachel otkriva dvije stvari: Nickovu čeličnu majku Eleanor koja misli da je Rachel ispod njenog nivoa i da je NICK – i ostatak njegove porodice – nevjerovatno bogat.
Kada je Chu pozvao glumce, na hiljade snimaka je stiglo. Glumci iz Sjedinjenih Država, Singapura i drugih mjesta javili su se na audiciju, kao i oni koji nisu u industriji i koji su mislili da nemaju šta da izgube.
Postava je ubrzo postala međunarodna. Tu su Gemma Chan i Jing Lusi iz Britanije, Chris Pang i Remy Hii iz Australije, Pierre Png, Xie i mnogo drugih iz Singapura, Ronny Chieng i Yeoh iz Malezije, Lisa Lu i Jasmine Chen iz Kine. Među glumcima rođenim u Americi su glumci iz Detroita (Ken Jeong), New Yorka (Awkwafina) i Richmonda u Virginiji (Constance Wu).
Kako se dobar dio radnje dešava u Singapuru, producenti su se trudili da u filmu učestvuje što više Singapuraca. Ako to nije bilo moguće, producenti su pazili kako da singapurske uloge podijele onima koji nisu iz Singapura.
Sa sve češćim pričama o raznovrsnosti u kastingu i primjerima izbjeljivanja (kastinga bijelih glumaca za uloge ljudi koji nisu bijeli) Chu smatra da je došlo do pozitivnog pomaka, naročito za azijske Amerikance. Netflix je nedavno počeo da strimuje “Svim momcima koje sam voljela”, priču o tinejdžerki vijetnamskog porijekla Lani Condor. A tu je i “Searching”, triler sa Johnom Choom u glavnoj ulozi.
“Ne treba da se borimo za mrvice”, rekla je Nancy Yuen, autorica eseja Reel Inequality: Hollywood Actors and Racism. “Trebalo bi da se borimo da se sistem proširi kako bismo svi imali pristup ulogama.”
(TBT, NYT)