Kada je Michaelu Lewisu sinula ideja za novu knjigu sa političkom temom, odlučio je da je testira sa novinskim člankom od 10.000 riječi.
Ali ovoga puta je napravio iznenađujući izbor. Umjesto da objavi priču u Vanity Fairu gdje je gotovo deset godina suradnik, prodao ju je Audibleu, izdavaču audio-knjiga. “Nećete moći da je pročitate već samo da je odslušate”, rekao je Lewis. “Postao sam Audibleov prvi novinski pisac.”
Lewis – jedan od najuspešnijih pisaca publicistike, čije se knjige prodaju u deset miliona primjeraka – vjeruje da će uz pomoć Audiblea proširiti publiku. Prošlog mjeseca potpisao je sa njima ugovor za četiri originalna audio-članka, a prvi bi trebalo da izađe u julu. Lewis planira da sam čita svoju knjigu.
Lewis je dio sve veće grupe pisaca koji preskaču izdavače štampanih knjiga i objavljuju audio-knjige u nadi da će tako iskoristiti ovo tržište u usponu. Oni su najnoviji pokazatelj da audio-knjige nisu privesci štampanih već samostalni kreativni medij.
Mobilni telefoni sada funkcioniraju kao playeri, a ljudi koji misle da nemaju dovoljno vremena za čitanje sada ih slušaju na putu ka poslu, dok vježbaju ili obavljaju kućne poslove.
Izdavači postaju nervozni budući da je Audible potpisao ugovore direktno sa piscima, uključujući bestseler autore poput istoričara Roberta Carra ili romanopisca Jefferyja Deavera.
Poslije godina stagniranja u industriji, audio-knjige su postale rijetko svjetlo mjesto izdavača. Kada je prodaja e-knjiga počela opadati a prodaja štampanih ostala anemična, prihodi od prodaje audio-knjiga su se utrostručili u posljednjih pet godina, pokazali su podaci.
Sada je počeo novi teritorijalni rat oko audio-prava između Audiblea čiji je vlasnik Amazon i tradicionalnih izdavača koji insistiraju na tome da sami objavljuju svoje audio-knjige i koji ne žele da prepuste teritoriju i prihode online prodavačima.
Borba ko će dominirati ovim formatom sada preoblikuje pejzaž industrije poput e-knjiga prije deset godina.
Audible, najveći igrač sa više od 425.000 naslova, ima ogromnu prednost. Amazon na svojoj platformi forsira audio-knjige, reklamira ih kao “besplatne” uz probno članstvo u Audibleu koje košta 15 dolara mjesečno i uključuje knjigu mjesečno. (Audio-knjige koštaju između 15 i 40 dolara).
Audible takođe radi na tome da privoli pisce da stvaraju ekskluzivna djela za njih nudeći im pogodnosti u odnosu na vodeće izdavače.
David Bloom, koji je u Audible došao iz Amazona 2016, kaže da nagovaranje pisaca koji su napravili karijeru u štampi umije biti izazovno. “Pokušavamo srušiti granice onoga kako ljudi zamišljaju da sadržaj treba izgledati”, rekao je on.
Lewis, autor bestselera “Moneyball”, “The Big Short” i “The Blind Side” i dalje će objavljivati knjige kod W. W. Nortona ali će svoje duže novinske tekstove objavljivati kod Audiblea a ne više u Vanity Fairu. Njegovi audio-originali će možda prerasti u štampane knjige, ali će nekoliko mjeseci Audible imati ekskluzivno pravo na njih. Kaže da je vrlo željan eksperimentiranja sa novim formatom.
“Uvijek sam volio test pričanja priče. Jedan od razloga što ovo radim je što mislim da ću tako postati bolji pisac”, rekao je on.
(TBT, NYT)