Sam Walton, koji je otvorio prvu Walmartovu radnju u Rogersu, Arkansas, 1962. smatrao je sebe rođenim prodavcem. “Mogao sam da prodajem”, napisao je jednom.
Sada ovaj trgovački lanac mora dokazati da umije i kupovati.
Prošlog mjeseca Walmart je objavio da su postigli 16 milijardi dolara vrijedan sporazum o kupovini 77 procenata indijske e-trgovine Flipcart, kao dio svoje strategije da zauzmu dio tehnološki upućenog tržišta koje se razvija. Sporazum sa Flipcartom je jedan od najvećih i najriskantnijih u Walmartovoj historiji.
Dogovor je posljedica svijesti da je Waltonovoj strategiji potrebno unapređenje za doba digitalne kupovine kojim dominira drugi gigant: Amazon.
Decenijama je Walmart gradio radnje po Americi, uništavajući lokalne bakalnice i prodavnice svojim niskim cijenama. Ali danas, Walmartove radnje su udaljene 15 kilometara od 90 posto populacije Sjedinjenih Država, što znači da mjesta za dalje širenje nema previše.
Historijski štedljiva kompanija koja nije potpisala mnogo poslovnih ugovora, Walmart sada troši milijarde kako bi se raširio po inozemnim tržištima i demografijama i kako bi povećao svoju prodaju.
Walmart je počeo raditi na stvaranju globalnih saveza sa trgovinama na veliko i tehnološkim kompanijama koje zajedno sa njima imaju istog neprijatelja – Amazon. Udružio se sa Googleom za online kupovinu, a Microsoft ima udio u Flipcartu zajedno sa Walmartom.
Scott Mushkin, analitičar prodaje u firmi Wolf Research, kaže da ga brine želja Walmarta da napada Amazonova uporišta.
“Djeluju kao da su pomalo opsjednuti Amazonom”, rekao je on.
Indija je zlatna granica digitalne prodaje za Walmartovog direktora Douga McMillona. U zemlji živi 443 miliona milenijalaca a očekuje se da će se broj pametnih telefona udvostručiti u naredne tri godine.
“Kada zastanete i pogledate svijet i sve njegove zemlje – njihovu veličinu, stopu razvoja, potencijal – nema mnogo prilika poput ove koju smo mi ugrabili”, rekao je McMillon.
Investitori međutim ne dijele njegov entuzijazam.
Walmart moli Walstreet za strpljenje. Kompanija je naložila svom odjeljenju za inozemne poslove da oslobodi keš i resurse kako bi se fokusirali na tržišta u razvoju i ostavili ona koja zaostaju.
U aprilu, Walmart je prodao prodavnice i udružio se sa Rakutenom, lokalnim liderom u e-trgovini, i nude online isporuku namirnica.
U Kini, Walmart produbljuje veze a čak ima i mali udeo u JD.com koji se takmiči sa Amazonom i drugim e-trgovinskim gigantom u zemlji, Alibabom.
Ali bit će potrebne milijarde da bi Walmart pretvorio Flipcart u profitabilan posao.
Najveći ugovor Walmarta kada je riječ o urbanim kupcima bila je kupovina sitea za e-trgovinu Jet.com, koji nudi razne proizvode i usluge. Site je kupljen u avgustu 2016. za tri milijarde dolara. Analiza posljednjeg kvartala je pokazala da se razvoj Jet-a usporio i kompanija je sada rekla da će se fokusirati na privlačenje novih mušterija preko svog glavnog sitea, Walmart.com.
“Mnogo e-trgovine bilo je usmjereno na populaciju sa višim prihodima”, kaže Mushkin. “Problem je što Walmartova marka najčešće nije za njih.”
(TBT, NYT)