REGIONAL
Premijer Hrvatske
Zoran Milanović s ministrom
pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašom Dončićem te ministrom
regionalnog razvoja i EU fondova Brankom Grčićem predstavio je
Pelješki most kao najbolje ocijenjen projekt za
povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske.
FOTO: Milanović (Agencije)
Premijer Hrvatske Zoran Milanović s ministrom
pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašom Dončićem te ministrom
regionalnog razvoja i EU fondova Brankom Grčićem predstavio je
Pelješki most kao
najbolje ocijenjen projekt za povezivanje razdvojenog teritorija Republike
Hrvatske.
Premijer Milanović poručio je kako je njegova Vlada nakon tri i po
godine detaljnog i kompliciranog rada uz sve tehničke probleme
napokon sigurna kako će se Pelješki most vrlo brzo
graditi i da će procedura biti završena u zadnjem
kvartalu ove godine. Gradnja samog mosta potrajat će od dvije i po do
tri godine.
Milanović je kazao kako je za most osiguran novac, kako
su jasni kriteriji njegova izvođenja te kako je most odabran od onih koji u
Evropi odlučuju kako je on najbolja od svih ponuđenih opcija.
“Osim što je ovo građevinski, ovo je i
politički projekt. Radi
se o razdvojenom teritoriju Republike Hrvatske, pa onda podredno i Evropske
unije”, kazao je Milanović.
Istaknuo je važnost povezivanja mostom kako bi ljudi i roba
putovali sigurnije, jeftinije i brže.
“U temelju se nalazi želja da se
Hrvatska spoji i da se više ne mora putovati u Dubrovnik i iz Dubrovnika
preko teritorija druge, susjedne, prijateljske države u kojoj živi puno Hrvata,
ali drugoj državi koja nije članica EU i nažalost neće to tako brzo
postati“, izjavio je
Milanović.
Prezentaciju projekta povezivanja južne Hrvatske
predstavio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Dončić.
Hajdaš Dončić je istaknuo važnost nove prometne
strategije koja je izrađena za Hrvatsku od 2014. do 2035. i za koju će biti osigurana
sredstva iz zajedničke evropske blagajne.
Ministar Dončić je izjavio kako je za ceste u Hrvatskoj do
2020. osigurano 330 milona eura. Kazao je kako je ova Vlada naslijedila projekt
Pelješkog mosta koji je
ukinut 2010. zbog predimenzioniranosti i skupoće, nakon čega je Vlada 2012.
raskinula ugovore sa izvođačima.
Dončić je rekao kako je razmatrano nekoliko opcija
povezivanja, uz Pelješki most, tu je bio neumski koridor, podmorski
tunel i trajektna povezanost.
Pelješki most sa spojnim cestama ocijenjen je
najboljom ocjenom, a financijska vrijednost samog Pelješkog mosta iznosi
1,551 miliona kuna (oko 200 miliona eura), gradnja cesta oko 300 miliona,
ostali troškovi iznosit će još milijardu kuna, što je ukupno 2,852
milijarde kuna (oko 380 miliona eura).
Dončić je izjavio kako Hrvatske ceste čeka završetak studije o
utjecaju na okoliš, izmjena i dopuna lokacijske i građevinske dozvole,
priprema ostatka dokumentacije za sufinanciranje iz EU fondova te prijava
projekta.
On je poručio kako očekuje da će početak natječaja za gradnju
biti raspisan u zadnjem kvartalu ove godine.
Ministar prometa poručio je kako je
cijeli projekt organiziran uz pomoć ministarstava građevine, regionalnog
razvoja i EU fondova te okoliša.
Most će, prema najavi iz Vlade, biti besplatan za
prelazak, zbog čega će Vlada imati pravo na bespovratna sredstva iz
EU fondova.
(The Bosnia Times, AA)