Šetati kroz Stadium Goods radnju na 300 kvadratnih metara u New Yorku znači suočiti se sa redovima besprijekorne sportske obuće. Pogledajte pažljivije i cijena će vas šokirati.
Na primjer, par bijelih Nike Jordan 1 patika modnog dizajnera Virgila Abloha (Off White, Louis Vuitton) koje su originalno koštale 190 dolara, sada se prodaju za 2.750. Pored je rijedak par Adidas PW Human Race NMD TR koje je dizajnirao muzičar Pharell Wiliams. Cijena: 12.350 dolara.
Tržište dizajnerskih patika je ovih dana ozbiljan posao a Stadium Goods, koji preprodaje rijetka ili ograničena izdanja, postao je “Tiffany” za ljubitelje patika.
Fanatični ljubitelji patika postoje decenijama, a kupovina i razmjena su se mahom odvijale na eBayu ili ličnim transakcijama. Tek je posljednjih nekoliko godina ovo tržište procvjetalo. John McFitters, koji je sa Jadom Stillerom pokrenuo Stadium Goods, kaže da su promjenu podstakli “ljudi koji sada od djetinjstva uče kako da tretiraju modu kao sport – na način na koji su žene uvijek tretirale modu”.
Poenta nije upotrijebna vrijednost već izražavanje identiteta. “Patike su za šopingom opsjednute muškarce najfleksibilniji i najprihvatljiviji način da izraze ličnost”, kaže McFitters.
U januaru 2017. Stadium Goods dobio je 4,6 miliona dolara finansiranja od Forerunner Venturesa (koji podržavaju između ostalog Warby Parker i Bonobos) i Chernin grupe.
Ranije ove godine, evropska luksuzna grupa LVMG (Louis Vuitton, Dior, Givenchy) učestvovala je kao manjinski partner sa nepoznatim iznosom. A 2. maja je Stadium Goods najavio dogovor o distribuciji sa luksuznim e-prodavcem Farfetch. Stadium Goods će i dalje prodavati svoju robu preko eBaya, Amazona i Alibabe, između ostalih.
Zahtjev za kolekcionarskim primjercima patika i ulične mode naročito je jak u Kini, kaže Mc Fitters. “Često patike koje žele ne mogu naći u njihovoj zemlji”, rekao je on.
Sve u svemu, kompanija je prošle godine zaradila sto miliona dolara.
Stadium Goods nije jedini igrač u ovom polju.
GOAT (sportski akronim od: Greatest of All Time) zaradio je 97,6 miliona dolara i Eddy Lu, osnivač, kaže da im je cilj bio da “izgrade nešto što rješava sve veći problem lažnjaka”.
StockX je model prodaje izgrađen na konceptu da cijene traženih predmeta variraju poput berze i napravljen je za entuzijaste koji na patike gledaju kao na investiciju.
“Mi smo evolucija eBaya”, rekao je osnivač StockX-a Josh Luber. On je dodao da StockX sada donosi oko dva miliona dolara dnevno prodajom robe.
Kao i na berzi, cijene se mijenjaju u realnom vremenu (GOAT/Flight Club i Stadium Goods nude fiksne cijene). Postoji i mogućnost “IPO patika”, kaže Luber i kao primjer navodi limitiranu preprodaju novih Nike patika LeBrona Jamesa koju je StockX organizovao prošlog januara. Sa samo 46 pari u prodaji (23 LeBrona 14 i 23 u stilu patika koje je James nosio kao novajlija), nadmetanje je trajalo tri dana a sve patike su prodate po prosječnoj cijeni od oko 6.000 dolara.
“Poslije toga, dozvolili smo sedmorici mušterija da ih preprodaju a da nisu ni dodirnuli proizvod”, rekao je Luber. “To je pravi trgovački dan.”
Ljubitelji patika prate šta poznati nose, kaže Joe La Puma, marketinški stručnjak koji na Jutjubu vodi “Sneaker Shopping”.
“Naročito su, u svojim krugovima, utjecajni Kanye West, Travis Scott, ASAP Rocky, Virgil Abloh i Jared Leto”, rekao je on. “Ne počne svaka patika specijalno. Postoji šansa da će je neko od ovih poznatih nositi i onda može da postane supercool.”
(TBT, The New York Times)