Prema podacima agencije Deloitte, dva sportska kluba sa najvećim prihodima na svijetu su Manchester United sa 676 miliona eura godišnje i Real Madrid sa 674 miliona eura. Iza njih je Barcelona sa 648 miliona, a na četvrtom mjestu je prvi klub iz nekog drugog sporta, Dallas Cowboysi iz NFL-a. FK Barcelona se u tom društvu ističe svojim demokratičnim modelom poslovanja i kulturnom historijom i ulogom koju igra u kolektivnoj svijesti Katalonaca.
Barcelona uživa posebno poštovanje svojih navijača u Kataloniji i širom svijeta zbog integriteta koji održavaju. Pitanje koje magazin Fortune postavlja je: može li Barca da zadrži svoju unikatnost unutar industrije koja je sve više fokusirana na novac?
Barca je u sezoni 2016/17. ostvarila 648 miliona eura prihoda. “Ako želimo da budemo uspješni i da imamo klub koji će opstati, potrebna nam je ta milijarda eura u 2020. godini”, izjavio je predsjednik FK Barcelona, Josep Maria Bartomeu. Sjedeći u tvrđavi Camp Nou, stadionu koji prima 99.500 ljudi, on kaže da je taj novac potreban “kako bi ostali kompetitivni”.
Ipak, izvršni direktor firme Delta partners Victor Font, viđen kao jedan od mogućih nasljednika Bartomeua, upozorava da je trenutno zadovoljstvo članova slično ignorisanju klimatskih promjena. Zato što Barca osvaja titule oni “uživaju u vremenu, a ne vide šta im slijedi”.
Njegova strategija značila bi oštar raskid sa dosadašnjim modelom poslovanja. Za početak, on se zalaže za veću monetizaciju baze obožavalaca kluba. Po njegovim procjenama, kada bi se svaki navijač pretplatio na stream prijenosa utakmica za dolar mjesečno, 400 miliona fanova bi mogli da donesu 5,5 milijardi eura godišnje klubu. Čak i Gerard Piqué je izrazio sumnje u pro bono izvršni odbor kluba: “Svjestan sam da su potpuno fokusirani, ali oni ne dobijaju nikakav novac za to. Mislim da to mora da se promijeni.” Piqué, koji je završio menadžerski program za biznis na Harvardu, izjavio je da se nada poziciji predsjednika kluba kada jednog dana okači kopačke o klin.
Victor Font se slaže da je Barci potreban profesionalni izvršni odbor. “Odbor bi trebalo da izgleda kao pravi odbor, kao u Appleu ili Uberu”, kaže on. Umjesto osvojenih trofeja, on smatra da bi kriterijum uspjeha odbora trebalo da bude samo jedno: “Da li će Barcelona moći da se takmiči u 2030. godini?”
(TBT)