KULTURA
Diplomski rad Goldberry lingerie mlade
dizajnerice Andree Mirnić priča je protkana tradicijom, buntom i slobodom, a sa
druge strane haute couture elegancijom ručne izrade svakog komada od
profinjenih materijala poput svile, saten i pliša
FOTO: (Nina Mašić-Lizdek)
U vrijeme kad modni trend traje šest
mjeseci i sve je na traci začaranog kruga brze mode, pokret slow fashion je bio
prirodan smjer u čijem pravcu se ovaj diplomski rad razvijao. Kolekcijama koje
ne prate uobičajene sezone i proizvodnjom odjeće koja ne podliježe trendovima
nastaje manje tekstilnog otpada, usporava se proizvodnja i omogućava lični
pristup dizajnu. Mnogi bi rekli da je to nešto što pripada prošlosti, ali
budućnost jeste proizvoditi što kvalitetnije odijevne predmete sa maksimalnim
rokom trajanja, te što je više moguće, približiti modu održivosti, koja je
budućnost mode.
Jagoda temeljno vezana za djetinjstvo
dizajnerice i momente ljetnih dječijih radosti, bila je polazna tačka ove
priče. Ona pripada porodici ruža, pa je zapravo ruža lajtmotiv diplomskog rada
koji dočarava La Vie En Rose ružičastu stranu ove priče koja nije potpuno
romantična kako izgleda na prvi pogled. Inspiracija su žene i njihova borba za
slobodu glasa koja se ispoljavala na prvoj liniji standarda ženske ljepote koji
su bili preduvjet geneze i transformacije donjeg veša, kroz dekade prošlog
stoljeća, pa sve do danas.
Dio narodne nošnje, jelek, ječermu ili prsluče
bilo je inspiracija dizajnerice da da svoju interpretaciju onoga što je bila
preteča grudnjaka na ovim prostorima. Funkcija mu je bila da prikrije grudi, a
da se pri tome zadrži ispravno držanje kičme i istakne ženina ljepota stasa.
Može se reći da je jelek u svoj svojoj raskošnosti bio preteča ženske slobode koja
se početkom dvadesetog stoljećaa transformirala i oblikovala u novi odjevni
predmet koji je postao dio ženske intime – grudnjak.
Kroz 21. stroljeće grudnjak, u jednom
trenutku, prelazi i dobiva opet onu ulogu odjevnog predmeta ‘jeleka’ kao bunt
žene prema svim viševjekovnim društvenim barijerama sa kojima se suočavala u
svim sferama života.
Model ’30. prošlog stoljeća gledano iz ugla
današnje mode je odjevni predmet koji bi se mogao nositi kao večernja haljina
za izlazak. U tom periodu ovaj odjevni predmet bi prije svega bio kombinezon,
koji se nosio ispod odjeće ili u neformalnoj varijanti kao kućna haljina ispod
svilenog ogrtača. Silueta je bila ravnijeg kroja koji prati liniju tijela i
stvara osjećaj ugodnosti i opuštenosti pri dodiru satena. Prednji dio je
sveden, ovalnog izreza koji je oivičen satenskom trakom koja prelazi u bretele,
a na leđima u ružu inspiriranu rozetom iz srednjovjekovnog perioda.
Ova kreacija je spojila nekoliko trendova u
sebi – neizostavne floralne elemente RUŽA koje su popularne nekoliko sezona na
modnim pistama, trend prozirnih materijala koji su sve više zastupljeni u modnim
kreacijama i trend ‘’unutarnje kao vanjsko ‘’ gdje je donji veš neizostavni
komad odjeće u odjevnim kombinacijama. Ove modele znaju da iznesu dame koje su
slobodne u ispoljavanju svoje ženstvenosti i seksualnosti kroz suptilne, nježne
i prozirne materijale, a boja kože ističe ljepotu detalja kreacije. Ruže u
predjelu dekoltea prelaze na leđa i dočaravaju lepršavost latica sa
ornamentisanim detaljima ruža koji se pojavljuju i na drugim komadima u ovoj
kolekciji.
(TBT)