INTERVIEW
“Ne vjerujem
da će on išta učiniti; on se ponaša kao kip: ništa ga se ne tiče osim vlastite
sujete i očuvanja vlasti onih koji su ga doveli na tu poziciju”, tvrdi Latić
FOTO: Latić (AVAZ)
Džemaludin
Latić je bio dao bajramski intervju za jedan bošnjački medij koji ga zbog
oštrine kritike iznesene na račun samog
reis-ul-uleme Husein ef. Kavazovića, nije htio objaviti. Zbog velikog interesa
javnosti kojeg je izazvala vijest o njegovom napuštanju BiH, odlučili smo objaviti ovaj intervju s ciljem
razumijevanja pozadine pjesnikovog odlaska da živi u Istanbulu.
TBT: U vrhu Islamske zajednice došlo je do
„sukoba koncepata“ između još uvijek aktualnog predsjednika Sabora i reisa
Kavazovića. Kako će se, po Vašem mišljenju, taj sukob završiti?
LATIĆ: Bismillahi'r-Rahmani'r-Rahim: Za stanje islama i muslimana/Bošnjaka – to je potpuno irelevantan sukob; kako god da se završi, to što
zovemo Islamskom zajednicom -a ovdje mislim isključivo na njezin vrh u
Sarajevu – nastavit će da se urušava; u
takvoj IZ-i i od nje kao takve, sa gosp. Čengićem ili bez njega, ne treba
očekivati nikakvog dobra za islam i muslimane, u njoj može doći samo do novih
afera, do daljnjeg pada njenog sve manjega kredibiliteta u očima muslimanske i
opće javnosti…
TBT: Hoćete reći da gosp. Čengić nije uzrok ove
krize u IZ-i?
LATIĆ: Gosp. Čengić je samo efemerna pojava
koja će svakako biti i proći, sa manjim ili većim potresom, ali kriza u IZ-
traje već blizu 70 godina, od 1945. do danas, i za sada nejma izgleda da se ona
riješi. A rješavanje te krize – to je ono što bi konačno moralo zanimati svakog
muslimana naše zemlje i svakog Bošnjaka ma gdje on živio ukoliko ne želimo sami
sebe – i svoje potomstvo! – „svojim rukama baciti u propast,“ kao što se kaže u
Kur'anu.
TBT: Gdje je, onda, po Vašem mišljenju, uzrok
krize u IZ-i kako Vi tu krizu opisujete?
LATIĆ: Uzrok te blizu stoljetne krize leži u
Ustavu IZ-e iz koga su prokomunistički teoretičari, koji su pisali sve te
ustave, čak i ovaj posljednji, prognali islam, a onda se i vrh IZ-e sasvim
prilježno ponašao prema tim ustavima – kako bi islam završio u muzejima, a
muslimani i Bošnjaci u društvenom i političkom haosu. Molim Vas da, na ovaj
Bajram, prenesete našem narodu, koji uopće nije svjestan „historije beščašća“
tzv. Islamske zajednice, sljedeću istinu: i lovci bi napisali bolji ustav IZ-e, mislim
na ustav koji bi bio bliže islamu, nego što su to uradili savjetnici reisa
Kavazovića i onog ranijeg samozvanog reisa koji je 19 godina raubovao islam i
izluđivao naš vjernički narod, i još uvijek ga sluđuje – jer se on ponaša prema
svome Ustavu. Ovaj, Kavazovićev ustav samo je jedna retušizacija Cerićevog
ustava, novo povijesno obmanjivanje našeg napaćenog naroda koji svojim
najhalalnijim novcem izdržava taj vrh IZ-e potpuno, kako rekoh, nesvjestan šta
to oni „gore u Sarajevu“ čine, i to sve u ime naše uzvišene vjere…
TBT: Na šta konkretno mislite kada govorite o
Ustavu IZ-e?
LATIĆ: Vidite, iako je od 1945. bila režimska,
iako je vrh IZ-e, svojim maestralnim trikovima, „birala“ Komunistička partija,
da bi „Islamska“ zajednica služila prvenstveno tome režimu, a ne islamu i
jugoslavenskim muslimanima, ova organizacija je 1993. g. imala pravnu strukturu
kojom su bili obuhvaćeni svi muslimani te države i koja je gotovo idealno
odgovarala bošnjačkom narodu, ali su udbaški elementi, iskoristivši naivnost
novog političkog rukovodstva, uvijek radeći za vlastiti monopol, sa tzv. Obnoviteljskim
saborom, srušili tu pravnu strukturu, iz Sarajeva šutnuli legalnog reisa, rahm.
Jakuba Selimoskog, u ovom smislu rascjepkali Bošnjake, ali i dokopali se
fondova IZ-e, kako onog republičkog, tako i saveznog fonda – nikom nikada ne
položivši račune, čak ni većini članova spomenutog ratnog sabora. Usporedbe
radi, svi katolici Jugoslavije ipak su u vjerskoj organizaciji ostali
jedinstveni, jer je svaka novonastala nadbiskupija Konkordatom (danas
Deklaracijom o vjerskoj slobodi, donesenoj na Drugom vatikanskom koncilu pod
nazivom Dignitatis Humanae) vezana sa
papom u Rimu; jedinstveni su ostali i pravoslavci, jer sa raspadom Jugoslavije
Srpska pravoslavna crkva nije dozvolila da se raspadne njezina jugoslavenska
struktura! Srušivši postojeći Ustav IZ-e i izradivši novi, Cerićevi
manipulatori su, odmah iza rata, uveli tzv. demokratske posredne izbore lišivši
muslimane i Bošnjake dvaju osnovnih prava koja im jamči njihova vjera:
neograničenog aktivnog biračkog prava i pasivnog biračkog prava ograničenog
Kur'anom i Sunnetom. Od tada do danas, do „Kavazovićevog ustava“, koga je
napisao isti, Cerićev „najveći intelektualac IZ-e“, Hilmo Neimarlija (u
saradnji sa Hasanom Čengićem), 99,99% muslimana BiH i svih Bošnjaka svijeta ne
može birati ni reisa ni predsjednika Sabora, niti taj isti procent
muslimana-članova IZ-e na te funkcije može predložiti najsposobnije i najučevnije,
kako zahtijeva Kur'an. Zbog suspenzije ta dva prava, IZ-a je i dalje ostala
režimska (posljednju je na vlast dovela „Bakirova struja“ u SDA!), nenarodna i
netransparentna naša vjerska organizacija utemeljena na pravnim trikovima,
obmanama i propagandi; potreban je neki duboki politički uvid pa shvatiti da
tek 0, 0001% Bošnjaka ( 400 neodgovornih šutljivčina pod dirigentskom palicom
spomenute struje u našoj „nacionalnoj“ stranci) pravnim trikovima postavlja vlast u vrhu IZ-e
i održava je, a svi je mi finansiramo. U pravnom smislu, to je, sa stanovišta
islama, nelegitimna, uzurpatorska vlast (hukuma
fasida), rigorozno osuđena tekstom i Kur'ana i Hadisa! Ona je, nažalost, i
danas u vlasti jednog kruga zemljaka i „burazera“ koji se ponašaju kao da je to
njihova privatna firma; oni ne odgovaraju ni državi ni narodu za svoje
postupke, jedni druge postavljaju na visoke funkcije, gdje većina njih ostaje
po 20-30 godina, a neki bi i doživotno (kao npr. Cerić), gdje primaju plate i
ostale prinadležnosti u tajnim kovertama čije iznose znaju samo oni, gdje
zapošljavaju svoju djecu i svastike, izmišljaju radna mjesta, progone svakog ko
progovori o tim malverzacijama, ko kritički sagledava rad toga našeg „zamka“
pokraj Miljacke i ko pokuša da bar za jotu promijeni taj žalosni status quo! Većeg harama od te vlasti u našem društvu –
nejma!
TBT: I Vi mislite da bi se promjenom
Ustava IZ-e riješila njena kriza?
LATIĆ: Promjenom koja bi značila
postavljanje čitave pravne strukture naše vjerske organizacije na islamske
osnove, i to je uvjet da se riješi ne samo kriza ove organizacije, nego i da
Bošnjaci, nad kojima i dalje visi Damoklov mač genocida, ovdje prežive, ojačaju
i afirmišu se kao slobodan i prosperitetan evropski narod. Jer – „islam je
rješenje“ (El-Islamu hallun) u svakoj
krizi! Zato, pod pritiskom vlastite savjesti, pošto nejmam drugog načina, u ime
islama i našeg napaćenog naroda, javno pozivam reisa Kavazovića da IZ-u iz
„historije beščašća“ uvede u novu fazu: u historiju dostojanstva i časti time
što će suspendirati postojeći Ustav IZ-e i omogućiti nekolicini doktora
islamskih nauka, naših mudžtehida, da sačine nacrt novog ustava na temeljima
islama i za naš društvenopolitički, historijski i svaki drugi kontekst te da
taj nacrt ponude svim muslimanima na javnu raspravu – bez ikakvog ličnog
interesa ili aspiracije, bez trikova i obmana.
TBT: Da li biste Vi mogli napisati taj nacrt…
LATIĆ: Radi se o tome što sam ja to već
učinio u toku tzv. javne rasprave o novom ustavu IZ-e prije dvije-tri godine,
ali ni mene niti bilo kojeg drugog doktora islamskih nauka niko nije ni pozvao
na raspravu niti je uvažio ma i jedan kur'ansko-sunnetski princip na kojem mora
počivati svaka islamska politička organizacija.
TBT: O kakvoj „historiji beščašća“ govorite?
LATIĆ: Kao što znate, to je metafora iz
literature Danila Kiša! Govorim kontinuiranom beščašću vrha IZ-e koji je od
1945. do danas, u saradnji sa ovim ili onim režimom, pokosio vizije i planove,
intelektualnu kreaciju ili idžtihad svih naših alima koji su pokušali da našu jugoslavensku i bošnjačku vjersku
organizaciju utemelje na islamskim osnovama! I ne samo to: ta je najsramnija od
svih naših organizacija pokosila i same naše mudžtehide koji su svojim životima
platili svoju ljubav prema islamu i za svoj idžtihad: Mehmed-ef. Handžića,
Kasim-ef. Dobraču, Mustafu Busuladžića, Husein-ef. Đozu i dr. Ahmeda
Smajlovića. Ne želim biti neskroman, ali moram se požaliti svim muslimanima BiH
i svim Bošnjacima da administracija reisa Kavazovića danas progoni mene i moje
vizije, moj idžtihad, i zagorčava mi život samo zato što sam, kao student
profesora Đoze i dr. Smajlovića, naivno misleći da će novi reis ukinuti
verbalni delikt u IZ-i, odustati od komunističkih metoda i dopustiti slobodan
protok ideja i vizija, slobodno, kritičko sagledavanje muslimanske stvarnosti,
počeo javno dovoditi u pitanje monopol koga u IZ-i i danas drže elementi koje
je u njezinu strukturu inaugurirao prošli režim i zagovarati „šeriatizaciju
IZ-e“.
TBT: Šta će se desiti ako to on ne
prihvati, i da li to zavisi samo od njega?
LATIĆ: On ima ovlasti da pokrene takav
proces, ali, nažalost, ne bi se moglo reći da je svjestan ozbiljnosti situacije
pa, onda, ni potrebe za takvim procesom. Ne vjerujem da će on išta učiniti; on
se ponaša kao kip: ništa ga se ne tiče osim vlastite sujete i očuvanja vlasti
onih koji su ga doveli na tu poziciju.
TBT: A kad bi se uvaženi reis
Kavazović odlučio na takav korak?
LATIĆ: U tom slučaju, u tome procesu,
ukoliko ga bilo koji legitimni segment bošnjačkog društva kandidira (pošto je
samokandidiranje za političke funkcije u islamu zabranjeno!) – neka, ako Ummet
procijeni da je bolji od drugih kandidata, pobijedi na fer islamskim izborima i
neka obnaša dobru vlast (hukumu salihu)
i tako islamskim sredstvima i evolutivno riješi krizu o kojoj govorimo. Na
temelju islamskog ustava, nova IZ-a bila bi legitimna, pravedna i
transparentna, ne bi služila nijednom režimu, već vjeri i narodu, ona bi bila
centralizirana, jaka, sa konsenzusom izrazite većine Bošnjaka i, nadam se, svih
muslimana nekadašnje Jugoslavije, pa i šire. Takva, jaka i pravedna IZ-a, bila
bi solidarna, bila bi moralni korektiv svake vlasti i vodič svim muslimanima
ovog regiona tokom novih, povijesnih lomova, scila i haribdi…Ne zaboravite da
je tri miliona španskih muslimana propadalo 200 godina i da su definitivno
nestali upravo zbog istog ovakvog, neozbiljnog odnosa prema islamu kakav 70 godina pokazuje naša tzv. Islamska zajednica,
većina naše tzv. uleme i sva naša svjetovna inteligencija koje se pitanje
islama – kao uvjeta svih uvjeta našeg opstanka na evropskom tlu! – uopće ne
tiče!… Ako reis Kavazović ne učini ovaj korak, on će, prije svih, ostati tamo
gdje se sada nalazi: u negativnom polju povijesti, a onda i svi mi koje ovih
dana više zanimaju zavoji na UKSC-u nego stanje islama u Bošnjaka!
TBT: Zašto se, po Vašem mišljenju, reis
Kavazović odnosi tako pasivno prema krizi u IZ-i?
LATIĆ: Prije svega, zato što on i nije
stvarni reisu'l-ulema; on samo misli da on obnaša tu funkciju, a on je,
ustvari, upao u obruč klana koji je ogrezao u kriminalu i koji svim nečasnim
sredstvima čuva svoj monopol u vrhu IZ-e!
TBT: Kriminal u vrhu IZ-e?!
LATIĆ: Da budem dokraja jasan: nejma naznaka
o njegovom ličnom kriminalu; ja čak vjerujem da je on privatno častan čovjek,
ali nije časno što nije ni prstom maknuo pa da država vrati, po mojim
procjenama, 10-15 miliona naših vitara i zekjata koji su nestali u raznim
malverzacijama tokom posljednjih 20-tak godina!
TBT: Imate li dokaze za to?!
LATIĆ: Neke dokaze imam, a za sve njih zna
nekolicina ljudi koji su se, kao savjesni vjernici, meni povjerili moleći me da
obavijestim i Državu i narod o tim pronevjerama; ti su ljudi sačinili podebel
denjak dokumentacije i pohranili ga na tri mjesta u Sarajevu bojeći se da istina o tome strašnom kriminalu
ne propadne ukoliko se njima nešto desi. Pozivam sva tužilaštva, medije, ministra Mektića i sigurnosne agencije
da me saslušaju pa da zajednički prisilimo lopove da vrate ono što su pokrali
muslimanima BiH! Ono što ja za sada mogu reći jesu sljedeće malverzacije: niko
ne zna šta je bilo sa fonda Republičkog starješinstva, a šta sa fonda saveznog,
Vrhovnog starješinstva IZ-e Jugoslavije, o čemu je u emisijama Federalne tv
govorio rahm. Jakub Selimoski; niko
ne zna zašto cca 4 miliona dolara koje su u Švicarskoj od Salih-ef. Čolakovića uredno preuzeli Hilmo Neimarlija and comp. Do danas nisu položeni na službeni račun
IZ-e; niko u procesu sukcesije Jugoslavije ne traži 7 miliona dolara koje je
Vlada Ante Markovića nasilno oduzela iz kase Vrhovnog starješinstva IZ-e; Mustafa Cerić je otuđio rezidenciju od
cca 800.000 km koja pripada svim građanima ove zemlje, a ni novi reis ni Sabor
nisu prstom makli da se ta sramota sa svih nas, časnih imama i službenika IZ-e,
skine; taj isti reis-udbaš je dao 35.000 eura iz naših vitara i zekjata firmi
iz Srbije za zvučnu instalaciju na Koševu tokom onog njegovog derneka „ilahija
i kasida“ prije 7-8 godina; nikada nije završena istraga o dvije velike krađe
cca nekoliko stotina hiljada direktno iz kase Rijaseta i sarajevskog Medžlisa
iza rata (nagradno je pitanje ko je te istrage zaustavio); pred Komisijom
Državnog parlamenta svjedočio sam o milion dolara koje je otuđio Mensur Brdar sa svojim pajdašima (danas se vidi, u dogovoru sa
obavještajnim vrhom SDA kojima ja smetam kao svjedok, ali i kao nepotkupljivi
glas ovog naroda) a koje je rahm. Alija dobio kao donaciju od katarskog
suverena za muslimane BiH; Dalida Burzić i tužioci prije nje neće – po prešutnom dogovoru sa bošnjačkom mafijom- da
procesuiraju Midhata Paravlića i Sakiba
Musabašića po mojoj krivičnoj prijavi koji su ukrali najmanje 900.000 km
donacije za Bošnjačku tv; na Fakultetu islamskih nauka Ismet Bušatlić je, nelegalno obavljajući dužnost dekana i profesora,
otuđio cca 100.000 km, za šta ga je reis Kavazović nagradio najvećom penzijom i
radom u Institutu za tradiciju (Cerićevoj izmišljotini koja svakog mjeseca guta
desetak hiljada naših vitara i zekjata); Hilmo
Neimarlija je, godinama nelegalno uzimajući profesorsku platu i na
Fakultetu islamskih nauka i u Državnom parlamentu, otuđio cca 50.000 km, za šta
je nagrađen također najvećom penzijom i članstvom u Upravnom odboru GH
biblioteke…
TBT: Na kraju, kako se završi izbor
za dekana FIN-a? Zašto se niste ponovo kandidirali i šta bi sa Vašim planom o
islamskom univerzitetu?
LATIĆ: Nakon što je Kantonalna inspekcija,
kad je sagledala njihove pravne trikove, poništila pa čak i Rijaset prisilila
da poništi taj njihov „lovački“ izbor, naravno, ja nisam imao nikakve šanse da
sa pozicije dekana ostvarim svoju viziju islamskog univerziteta – najbolje
strateške ideje koja danas postoji među Bošnjacima. Sada je sasvim jasno da
sam, zbog svoga plana, kojim bi bio srušen monopol „socijalističkog stroja“
koji drma IZ-om i u obruču drži reisa Kavazovića, mogao stradati kao rahm.
Smajlović prije 30 godina; sada je jasno da su me po svaku cijenu planirali
ukloniti kako bi sakrili svoj kriminal i održali svoj monopol. A ja sam već bio
– zahvaljujući svome rejtingu rahm. Alijinog saborca u
islamskom svijetu – pronašao tri adrese koje bi finansirale islamski
univerzitet u Sarajevu – kao univerzitet svih 20 miliona evropskih muslimana
koji bi nastao u saradnji sa agencijama Evropske unije, koji bi na
najefikasniji način eliminisao islamofobiju i evropske zle opcije prema
muslimana Balkana, Bošnjacima naročito…No, eto, neka Reis vrati ove milione,
i mi koji živimo za islam taj ćemo san ostvariti bez ičije pomoći sa strane,
čak i bez reisa, za dobro naših potomaka.
(TBT)