KULTURA
“Neki unuci Titovi su pjevali ‘Tako ti je, mala moja,
kad ljubi Bosanac’, pa su doveli taj bend što pjeva tu pjesmu jer su shvatili da
drug Tito hoće baš to da čuje“, sjeća se Bregović
FOTO: Bregović (Profimedia)
Često se o kultnoj jugoslovenskoj grupi Bijelo dugme
govorilo kao o tadašnjem “državnom projektu” i da su dugmiće zapravo
izmislili u Udbi. S druge strane, poznate su i priče kako je bend stalno za
petama imao odjeljenje za narkotike.
Goran Bregović je često govorio o narkoticima, ali nije
toliko često govorio o mitu da su državni projekat. Tako je jednom prilikom za
Nedeljnik opisao susret sa Titom, koji ilustruje odnos države prema njima.
“Zaista smo imali stalno policiju za sobom. Sarajevski odsjek
za narkotike bio nam je stalno za petama. Uhapsili su Ipeta Ivandića, a tokom posljednjeg
mjeseca u vojsci imao sam kuću u Nišu gdje smo probali kao Bijelo dugme pred
album ‘Bitanga i princeza’ i sjećam se kako je upao odsjek za drogu u tu kuću i
skroz je pretresao. Bio sam još u uniformi JNA.
A to da je Bijelo dugme bilo državni projekat? Sjećam se kad
su nas pozvali da sviramo Titu za Novu godinu. Neki unuci Titovi su pjevali
‘Tako ti je, mala moja, kad ljubi Bosanac’, pa su doveli taj bend što pjeva tu pjesmu
jer su shvatili da drug Tito hoće baš to da čuje. Ali kako je Tito poslije pet
sekundi naše svirke zapušio uši, skinuli su nas sa bine poslije nekih osam
sekundi. Tako da sam najviše deset sekundi svirao kao državni projekat. Mi smo
imali malo zbunjenu kulturnu politiku kao što je ona uvijek zbunjena u
komunizmu. Komunisti su imali tu oficijelnu kulturnu politiku koja je išla
između baleta, opere i klasične muzike, ne zato što su to voljeli, već su voljeli
da j..u pjevačice i balerine. Nisu oni imali ozbiljni kulturni koncept već da
čuvaju tradiciju, pa su napravili kulturna društva da konzerviraju folklor. To
je zaliveno i zapečaćeno. Možda sam ja to otpečatio i promiješao.”
(TBT)