KULTURA
„Kum 2“ uživa reputaciju jednog od najboljih nastavaka u historiji
kinematografije. Međutim, nije uvijek bilo tako
FOTO: Al Pacino (public)
Kako popraviti
savršenstvo? Za režisera Francis Ford Coppolu, njegovu ekipu posvećenih umjetnika
i skeptičnu publiku širom svijeta to pitanje je predstavljalo rezime izazova s
kojim se suočio nastavak jednog od najbolje primljenih filmova u historiji
kinematografije.
Danas, „Kum 2“ zauzima ugledno mjesto među ljubiteljima
filma. Priča o njegovom snimanju ujedno je i kratak priručnik kako Hollywood
treba da pristupa snimanju nastavaka. Ali kad je film krajem 1974. stigao u
bioskope, dočekan je s mnogo kritika. Osobine koje su svojevremeno kritikovane
iste su one koje danas svi hvale – razvučena, epska vizura, podijeljena na dva
vremenska toka, i brojni likovi.
Drugi dio, koji su također napisali Coppola i Mario Puzo,
„zapravo nije nešto što bi se lako moglo definisati“, pisao je tom prilikom Vincent
Camby iz New York Timesa. „Fragmentaran oblik je ozbiljan problem ovog filma.
Drugi dio se neprestano kreće napred-nazad u vremenu, između dva zasebna toka
radnje… jedna priča ne objašnjava nužno drugu, već samo dodaje nove podatke,
poput fusnota.“
Roger Ebert, još uvijek novo lice Chicago Sun Timesa,
smatrao je da su difuzna radnja i akcija u filmu zamorni. „Priča o Michaelu,
ispričana hronološki i bez ostalog materijala, bila bi zaista upečatljiva, ali Coppola
nas sprečava da se potpuno uživimo jer prekida napetost.“
Ako hoćemo da budemo pošteni prema kritičarima, moramo reći
i da „Kum 2“ nikako nije imao samo negativne kritike. Većina profesionalnih
kritičara priznavala je kreativnu vrijednost režije, kamere i glume.
FOTO: Robert De Niro (public)
S određene tačke gledišta, „Kum 2“ nam ne govori mnogo novog
ili šokantnog o svIJetu kojim Corlenovi dominiraju. Za ljubitelje ovog filma,
međutim, kako 1974. tako i danas, drugi dio nije ni morao ponovo da izmisli
točak da bi bio uspješan.
Svijet koji Coppola i Puzo dočaravaju odlikuje se takvom
neodoljivom i tragičnom ljepotom da ponovno uključivanje u njega nije mana –
već glavni kvalitet. Kako da popravite savršenstvo? Nemojte ga popravljati.
Naprosto ponudite još.
(TBT, newsweek.rs)