Naime, gradska vlada japanske prijestolniceTokijanamjerava odustati od novih automobila koji rade samo na benzin ili dizel do 2030. godine. MedijNikkeiizvijestio je u srijedu kako je guvernerYuriko Koikepostavio ovaj cilj na sastanku vlade glavnog japanskog grada.
Prema predloženom planu, svi novi automobili koji se prodaju u Tokiju trebali bi biti opremljeni hibridnim ili električnim motorima do 2030. godine. Također, vlasti žele razviti program subvencioniranja kupnje takvih automobila. Drugim riječima, vlada Tokija nastoji ubrzati postupak postupnog ukidanja benzinskih i dizelskih automobila i zaobići (ubrzati) rok za provedbu koji je ranije postavila središnja japanska vlada kako bi dovršila transformaciju domaćeg tržišta automobila do sredine 2030.-ih u cijeloj zemlji.
U međuvremenu, kako primjećujeNikkei, tokijska politika mogla bi stvoriti probleme proizvođačima kompaktnih automobila koji nisu ulagali u tehnologiju elektromotora. Primjerice, svi ključni modeli kompanije Daihatsu Motor, koja ima četvrti po veličini udio na unutarnjem tržištu, isključivo se napajaju benzinom. Njoj i nizu drugih tvrtki bit će teško modernizirati paletu modela do 2030. godine.
Trenutačno se na japanskom tržištu prodaje puno hibridnih modela. Prisutni su u modelima gotovo svih proizvođača automobila. Istodobno se proizvode i električna vozila za široke potrošače u ograničenim količinama.
Nissansada prodaje Leaf električni hatchback s dometom vožnje od 250-270 km. Također 2021. godine počinje serijska proizvodnja crossovera Ariya sa snažnijim baterijama, što će omogućiti automobilu, ovisno o modifikaciji, prijelaz od 340 do 500 km s jednim punjenjem.Honda Motor također je nedavno predstavila svoj prvi električni automobil.
Ipak, vodeći japanski proizvođač automobilaToyota Motor nema električna vozila u svojoj trenutnoj paleti modela. Tvrtka nudi mnoge Mitrai hibride i automobile na vodik, ali ovaj model praktički nije tražen. Međutim, Toyota je već najavila planove za uklanjanje vozila s benzinom ili dizelskim gorivom s domaćeg tržišta do 2025. godine.
(TBT, Mediji)