Svjetska premijera održana je u oktobru u Južnoj Karolini, a publika je bila podijeljena između klinaca i odraslih koji vode računa o njima.
Sijauna Jirgin iz obližnjeg Greenvilla došla je sa svojom kćeri Mireyom.
“Kada joj perem kosu, traži mi da joj pjevam ‘Baby Shark”, kaže Sijauna. “Prva rođendanska proslava bila je ‘Baby Shark’. Druga rođendanska žurka bila je ‘Baby Shark’.”
Četiri godine pošto je pjesmu objavila južnokorejska medijska kompanija pod imenom SmartStudy, čini se da je “Baby Shark” osvojila svijet.
Sa svega 18 riječi od kojih je sačinjena, ova pjesma o porodici ajkula koje odlaze u lov strimovana je na Facebooku oko četiri milijarde puta.
Ipak, SmartStudy je isprva djelovao nespremno da eksploatira svoj hit i još uvijek pokušava izgraditi posao oko njega sa ciljem da malog nasmiješenog okeanskog predatora transformira u dječiji brend u rangu Elmoa.
Kompanija je prodala licencu kompaniji Kellogg’s (za ograničeno izdanje “Berry-Fin-Tastic” pahuljica”, proizvođačima posteljine, igračaka, odjeće i kostima za Noć vještica.
U planu su televizijska serija i igrani film.
Ispit koji će pokazati komercijalni potencijal “Baby Sharka” upravo je ovaj živi šou.
Ako prodaja karata bude bila stabilna, predstava će se igrati najmanje tri godine. Ona obuhvata dvadeset pjesama, a tri od njih su različite verzije prvobitne “ Baby Shark”.
Pristup koji SmartStudy prakticira kroz pomoćne poslove možda je jedini način da se na ovom hitu zarade velike sume, s obzirom na minimalnu zaradu koju isplaćuje YouTube, a zbog dubljeg kulturološkog porijekla pjesme – ona se decenijama pjevala na kampovanjima pored logorske vatre – smatra se da je materijal javno dobro, tako da je pitanje da li bi kompanija mogla polagati pravo na njeno korištenje.
(TBT, NYT)