Leonardu da Vinciju ne samo da se nisu divili kao izvanrednom geniju kakvim se danas smatra, već su mu se neprekidno rugali i zadirkivali ga zbog neobične crvene boje kose i nekonvencionalne seksualnosti – i to ni manje ni više nego vodeći umjetnici tog doba, piše Guardian.
Pisac Simon Hewitt otkrio je u Nemačkoj sliku karikaturalnog tona nastalu 1945. godine kao ilustracija pjesme koja pokazuje da su se Leonardu svojevremeno podsmijavali. Na “Alegoriji pravde”, riđokosi zapisničar koji predstavlja Da Vincija prikazan je kakao sjedi za stolom oduševljen drugim mladim muškarcima.
“Leonardov identitet riđokosog pisara je potpuno nov”, rekao je Hewitt za Observer. “Ova karikaturalna slika nalazi se u opskurnom rukopisu u Berlinu i nikada se njome nije bavio niko ko je proučavao Leonarda”.
Ilustracija prikazuje Leonarda kao ljevorukog pisara, sa drvenom lirom pored nogu. Lira je bila Leonardov instrument, a njegov otac ser Piero prikazan je kako polaže desnu ruku na rame svog sina i drži papir koji “po svoj prilici predstavlja dokument u kojem se Leonardo osuđuje za sodomiju”.
Riđa kosa je u Milanu u 15. vijeku bila rijetkost i smatrala se “frikastom”. Hewitt sumnja da je Leonardo bio potomak Hazara, turskog naroda iz azijskih stepa koji je obitavao na područjima oko Crnog mora i na istoku Evrope, a koji je također odlikovala crvena kosa.
Podrobnije istraživanje rukopisa i slike na kojoj je prikazan Da Vinci otkriva i da je razlog zbog kojeg su mu se rugali bila i njegova “sklonost ka homoseksualizmu”.
Simon Hewitt je inače pet godina proveo proučavajući kontroverzni portret “La Bella Principessa”, a na ilustracijama rukopisa također je pronašao mladu plavokosu ženu koja u rukama drži vagu. Hewitt vjeruje da je riječ o Bianki Sforci, ćerki milanskog vojvode, i da je upravo Bianka misteriozna mlada žena na slici “La Bella Principessa”; zato smatra da konačno može da dokaže da ovaj portret zaista jeste Leonardovo djelo.
(TBT)