• O nama
  • Marketing
  • Impressum
  • Kontakt
Srijeda, 10 Juna, 2026
No Result
View All Result
The Bosnia Times
  • Početna
  • Politika
    • Bosna
    • Balkan
  • Teme
    • Analitika
    • Civilizacija
    • Feljton
    • Marker
    • Religija
    • Intervju
  • Kolumne
  • Tempo
  • Lifestyle
    • Kultura
  • Svijet
    • Geopolitika
  • Business
  • Početna
  • Politika
    • Bosna
    • Balkan
  • Teme
    • Analitika
    • Civilizacija
    • Feljton
    • Marker
    • Religija
    • Intervju
  • Kolumne
  • Tempo
  • Lifestyle
    • Kultura
  • Svijet
    • Geopolitika
  • Business
No Result
View All Result
The Bosnia Times
No Result
View All Result
Početna Marker

ZELENI ILI CRNI: Mozak je efikasniji kad redovno pijete čaj

Pored zdravlja mozga, konzumiranje čaja, posebno zelenog čaja, povezano je s manjim rizikom od srčanih bolesti, raka i dijabetesa.

18. Septembra 2019.
Share on FacebookShare on Twitter

Ljudi koji uživaju u svakodnevnom ispijanju čaja mogli bi da osjete njegove brojne blagodati, jer istraživači vjeruju da ispijanje čaja može biti dobro i za vaš mozak.

Prema novoj studiji Nacionalnog univerziteta Singapura (NUS), redovni kozumenti čaja imaju bolje organizovane regije mozga u odnosu na one koji ne piju čaj. Bolje organizovane regije mozga povezane su sa zdravom kognitivnom funkcijom koja štiti čovjeka od mentalnog pada povezanog sa starenjem.

Da bi detaljno proučili prednosti ispijanja čaja, istraživači s navedene visokoškolske ustanove su u saradnji s Univerzitetom u Eseksu i Univerzitetom u Cambridgeu analizirali podatke o neuro-aktivnostima 36 odraslih osoba starijih od 60 godina. Uz konzumiranje čaja istraživači su analizirali i faktore vezane za učesnike, poput zdravlja, načina života i psihološkog stanja.

ADVERTISEMENT

Nalazi objavljeni u naučnom časopisu “Aging” otkrili su da su učesnici koji su konzumirali zeleni ili crni čaj najmanje četiri puta nedjeljno tokom 25 godina imali regije mozga koje su “međusobno povezane na efikasniji način” od onih koji nisu pili ove vrste čaja.

“Naši rezultati nude prve dokaze o pozitivnom doprinosu ispijanja čaja strukturi mozga i sugerišu da redovno konzumiranje čaja ima zaštitni efekat protiv propadanja ćelija mozga povezanih sa starenjem”, rekao je Feng Lei, vođa istraživačkog tima.

Kako bi dodatno objasnio važnost funkcionisanja moždanih regija, Feng je uporedio funkcionalnost mozga s efikasnošću odvijanja saobraćaja.

“Uzmite kao primjer auto saobraćaj. Posmatrajte regije mozga kao odredišta, dok su veze između regija mozga putevi. Kada je putni sistem bolje organizovan, kretanje vozila i putnika je efikasnije i koristi manje resursa. Slično tome, kada su veze između regija mozga bolje uređene, obrada informacija može se obavljati efikasnije”, rekao je Feng.

U budućnosti tim istraživača planira da ispita učinke koje čaj i bioaktivni spojevi koji se nalaze u čaju imaju na pad kognitivnih sposobnosti. Pored zdravlja mozga, konzumiranje čaja, posebno zelenog čaja, povezano je s manjim rizikom od srčanih bolesti, raka i dijabetesa.

 

(TBT)

ADVERTISEMENT
ShareTweet
ADVERTISEMENT

Preporučeno

SVI SU ONI SADAMOVA BRAĆA: Voditeljica državne TV ide u zatvor zbog objave u kojoj je podržala Iran

SVI SU ONI SADAMOVA BRAĆA: Voditeljica državne TV ide u zatvor zbog objave u kojoj je podržala Iran

prije 12 sati
ŠTA SE DODGODILO ALBANSKOM PREMIJERU? Totalno je zabucao; podijelio video u kojem pjeva u mini suknji, pa optužio Iran…

ŠTA SE DODGODILO ALBANSKOM PREMIJERU? Totalno je zabucao; podijelio video u kojem pjeva u mini suknji, pa optužio Iran…

prije 12 sati
‘NAS DVA BRATA, OBA RATUJEMO’: Pjevali su donedavno Trump i Netanyahu. Ljubav sad puca jer jedan sigurno dugoročno gubi

‘NAS DVA BRATA, OBA RATUJEMO’: Pjevali su donedavno Trump i Netanyahu. Ljubav sad puca jer jedan sigurno dugoročno gubi

prije 1 dan
ALBANCI MJENJAJU ZASTAVU: FLAMINGO UMJESTO ORLA Rubeo: Objašnjenje anti-Kushnerovih protesta u Tirani

ALBANCI MJENJAJU ZASTAVU: FLAMINGO UMJESTO ORLA Rubeo: Objašnjenje anti-Kushnerovih protesta u Tirani

prije 1 dan
PUKO VELIKO PARTNERSTVO: Putin je godinama vjerovao ovom važnom savezniku, koji sada cijelu regiju okreće protiv njega!

PUKO VELIKO PARTNERSTVO: Putin je godinama vjerovao ovom važnom savezniku, koji sada cijelu regiju okreće protiv njega!

prije 1 dan
CIJENA GORIVA I INFLACIJA VISOKI RIZICI: Rat na Bliskom istoku mogao bi dovesti do bankrota avio kompanija

CIJENA GORIVA I INFLACIJA VISOKI RIZICI: Rat na Bliskom istoku mogao bi dovesti do bankrota avio kompanija

prije 1 dan
100 DANA (MEDIJSKOG) RATA PROTIV IRAN Burak: Taktike Hladnog rata u izvještavanju zapadnih medija o Iranu

100 DANA (MEDIJSKOG) RATA PROTIV IRAN Burak: Taktike Hladnog rata u izvještavanju zapadnih medija o Iranu

prije 2 dana
The Bosnia Times

© 2023 - Sva prava pridržana

  • O nama
  • Marketing
  • Impressum
  • Politika privatnosti
  • Kontakt

No Result
View All Result
  • Početna
  • Politika
    • Bosna
    • Balkan
  • Teme
    • Analitika
    • Civilizacija
    • Feljton
    • Marker
    • Religija
    • Intervju
  • Kolumne
  • Tempo
  • Lifestyle
    • Kultura
  • Svijet
    • Geopolitika
  • Business