Newton, Massachusetts – Jamie Leventhal, izvršni direktor male kompanije Clio koja proizvodi uređaje poput higijenskih trimera, primio je poziv od jednog kupca iz Walmarta.
“Šta mislite o sex-igračkama?”, pitao ga je kupac. Bilo je to neočekivano pitanje od ritejlera poznatog po strogoj korporativnoj kulturi. Ali Leventhal je znao da drugi ritejleri već uspješno prodaju proizvode za odrasle i da se na tome može dobro zaraditi. Znao je i Walmart.
Danas, 45 godina pošto su feministkinje počele da prodaju vibratore putem kataloga, u trenutku kada brendovi kao što je Goop ženama nude “sexualno blagostanje”, Leventhalova kompanija proizvodi liniju sex-igračaka koje se prodaju u Walmartu.
Linija PlusOne u oktobru je postala dio asortimana čak 4.300 Walmart prodavnica od ukupno 4.700 u SAD, ali i na sajtu Walmart.com. Walmart nudi Clio proizvode u svim saveznim državama osim Virginie i Alabame u kojima je prodaja seksualnih pomagala zabranjena zakonom.
“Ovo nije nova kategorija za nas”, saopštio je Walmart, ističući da u svojoj ponudi već ima vibratore kompanija koje proizvode kondome. Ali PlusOne je korak dalje.
Proizvodi su dizajnirani sa ciljem da budu high end. Vodootporni su, baterije se pune i proizvode se od bezbjednog silikona. Koštaju između 10 i 35 dolara, daleko manje od “dizajnerskih vibratora” koji dostižu cijene između 70 i 200 dolara.
Iako je Clio liniju proizvoda razvio namjenski za Walmart, proizvodi se mogu naći i na Amazonu i Targetu. U proteklih osam mjeseci, Clio je prodao više od milion PlusOne komada. Kompanija sada drži 26 odsto tržišta sexualnih masažera prema podacima Nilsena. Prema izvještajima Frosta i Salivena, vrijednost ove kategorije do 2020. godine mogla bi da dostigne čak 50 milijardi dolara.
“Želim da postanemo Kleenex u svijetu sex-igračaka”, kaže Leventhal. “Brend koji instinktivno povezujete sa sex-igračkama.”
Clio očekuje da proizvodi pronađu kupce čak i među ženama koje nikada ranije nisu kupile sex-igračku, naročito majkama starijim od 25 godina, ali su osvjestile ideju da je “sexualno blagostanje” dobro za njih.
“To je kao da ste u svakom gradiću u Americi otvorili malu prodavnicu sex-igračaka”, kaže Hejli Liberman, autorka istorije sex-igračaka “Buzz”. “Ovo je revolucionarno na jedan suptilan način.”
Leventhal je kompaniju Clio osnovao 2002. godine. Tada je uvidio priliku da tržištu ponudi ono što mu je nedostajalo: jeftinije uređaje za ličnu higijenu. Kompaniju sada čini pet odjeljenja: higijenski trimeri, njega noktiju, njega kože, kozmetički aparati i uređaji za sexualno blagostanje. Sex-igračke će uskoro činiti apsolutnu većinu izvoza kompanije.
“Ovo je svojevrsna prekretnica”, kaže Chad Braverman, izvršni direktor kompanije za proizvodnju sex-igračaka Doc Johnson osnovane 1976. godine kada su sex-igračke još uvijek pripadale andergraundu. “Korak dalje u normalizaciji sexualnih pomagala.”
Džejson Cornaro (28), jedan od dizajnera linije PlusOne, često je razmišljao o tome kako da proizvod djeluje pristupačno, ali i privlačno onima koji prvi put kupuju sex-igračku. Želio je da one budu atraktivne, nikako vulgarne, ali takođe i odmah prepoznatljive i lake za korištenje.
“Moraju da se na neki način dopadnu svima, ili da makar nikoga ne odbiju”, ističe Cornaro.
(TBT, NYT)