One se iz sjevernokorejske prijestolnice, Pjongjanga, prevoze teretnim avionom, a Kim se u njima vozio Singapurom, Hanojem i Vladivostokom kada se sastajao sa američkim predsjednikom Donaldom Trumpom i ruskim liderom Vladimirom Putinom.
Ovi prvoklasni Mercedes-Benz automobili popularni su među svjetskim liderima – Maybach S62 i Maybach S600 Pullman Guard, sa cijenama između 500.000 dolara i 1,6 miliona. Kim ih koristi u znak prkosa Ujedinjenim nacijama koje su sankcijama zabranile prodaju luksuznih dobara Sjevernoj Koreji.
Luksuzna zapadnjačka roba pronalazi svoj put do elitnih krugova u Sjevernoj Koreji kroz kompleksan sistem, prema istraživanju Centra za napredne studije odbrane, neprofitne organizacije sa sjedištem u Washingtonu, i New York Timesa.
Kanali kojima roba pristiže ilustriraju ograničene domete sankcija čiji je cilj da Pjongjang pritisnu u ozbiljne pregovore o programu nuklearnog naoružanja.
Zvaničnici navode da je od velikog značaja praćenje krijumčarenja luksuznih dobara – naročito kada je riječ o robi poput blindiranih automobila – zato što Sjeverna Koreja koristi slične tehnike za dobavljanje tehnologije za svoj nuklearni program.
Putovanje na koje su od Evrope do Istočne Azije otišla dva Mercedes Maybach S600 sedana također otkriva način na koji operiraju mreže za transport luksuznih dobara.
Centar za napredne studije odbrane i New York Times pratili su trasu automobila kroz pet zemalja. Putovanje je započeto u Holandiji. U junu 2018. godine, dva zapečaćena kontejnera sa po jednim “mercedesom“ vrijednim 500.000 dolara kamionom su dovezena do terminala za otpremanje. Bili su u vlasništvu korporacije China Cosco Shipping. Nije razjašnjeno ko je prvi kupac automobila. Daimler, matična kompanija Mercedesa, navela je da Mercedes vrši provjere potencijalnih kupaca kako bi kompanija bila sigurna da se vozila ne prodaju kršiocima sankcija.
Automobili su brodom putovali 41 dan do Daljena na sjeveroistoku Kine. Kontejneri su istovareni po pristajanju broda 31. jula. Ostali su u luci do 26. augusta. Zatim su utovareni na brod za Osaku, Japan. Odatle su brodom tri dana putovali do Busana u Sjevernoj Koreji gdje su stigli 30. septembra.
(TBT, NYT)