Dodatni porez na prihod od reklama koje Facebook plasira mogao bi natjerati njih i druge velike kompanije da ne budu usisivači za lične podatke korisnika, smatra Paul Romer, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju.
Kako navodi, digitalne platforme možda nisu previše velike da bi smjele da propadnu (“too big to fail”), ali su previše velike da im se vjeruje.
“Uprkos pozivu Mark Zuckerberg za novo zakonodavstvo i regulaciju – možda već previše velike da bi se mogle regulisati”, naveo je Romer za DW.
Umjesto zakonskog ograničavanja ovih kompanija pametnije je uvesti dodatne progresivne poreze na svu zaradu od reklama koje koriste targetiranje, smatra on.
To su reklame koje se korisnicima pojavljuju na osnovu njihovih ličnih podataka – kao, na primjer, kada neko preko pretraživača Google traga za polovnim automobilom, dobija reklame za polovne automobile.
Lažne vijesti i širenje mržnje na internetu skrenule su pažnju i Evropskoj uniji na moć koju imaju tehnološki koncerni.
Međutim, Romer ne vjeruje da je efikasna regulacija moguća i zato zagovara porez.
(TBT)