Na fotografiji gdje stoji sa izbačenim kukom, obučena u Margiela tuniku moderno iskrzane farmerke, Lyn Slater ima stav.
Profesorica Škole društvenih usluga Forham univerziteta u New Yorku, sa hiper šik tezgom kao manekenka i bloger, ona je jedan od Instagram idola.
Ima 64 godine, što je doba kada neke njene vršnjakinje misle da je vrijeme da “zatvore radnju”. Ali Slater kaže da se to njoj neće dogoditi.
„Hvalim se time“, kaže „Ja nemam 20. Ja ne želim da imam 20 godina i ja sam prokleto cool“.
Njen grubi glas je jedan u nizu savremenica i žena u 70im i 80im koje slično misle, koje se smjelo nose sa starenjem i imaju stil na kome bi im majke pozavidjele.
Udate ili same, zaposlene ili ne, često bake, one svoje prisustvo objavljuju na Instagramu, svjesno mijenjajući ideje kako „starost“ treba da izgleda i da se osjeća.
„Ove žene su ambasadori godina“, kaže Ari Seth Cohen, tvorac popularnog bloga Advanced Style, autor dvije knjige i dokumentarca o, kako je rekao, „modi i mudrosti starijih“. Njegove teme odražavaju i doprinose postepenoj promjeni u percepciji starenja.
„Naše kolektivno hvatanje toga kako pozni život izgleda je žalosno zastarjelo“, napisala je Mary Stanford, evropska direktorica JWT Innovation grupe u uvodu za studiju J. Waltera Thompsona iz 2018. Engleskinja starih između 55 i 72 godine.
Jenny K, 71-godišnja australijska umjetnica i dizajner trikotaže kaže: „Mi nećemo da budemo bakice koje sjede u staračkom domu sa kosom ispranom na plavo. Ili, ako ćemo i da budemo u staračkom domu, bit ćemo tamo sa našom marihuanom, zdravom hranom i sjajnim osjećajem za stil“.
Dorrie Jacobson, 83-godišnja bivša Playbojeva zečica, prošle godine je izazvala veliko interesovanje javnosti kada je na svom instagram nalogu Senior Style Bible počela da reklamira crno čipkano rublje. „Nosite šta vam se sviđa“, rekla je. „U skladu sa godinama nema nikakve veze sa time“.
Dizajneri i reklamne kompanije su počeli da guraju koncept inkluzije proširen ne samo na rase i etničko porijeklo već i na godine.
Maya Musk, 70, je model Concept Koera i pojavila se u Harpers Bazaru; Yasmin Le Bon u svojim 50im reklamira Armani a sa 65 Isabella Rossellini je ponovno lice Lancomea, kozmetičkog brenda koji su je otpustio prije 20 godina.
K se udružila sa markom Romance Was Born koju vodi tim dizajnera u 30im. „Ja sam im guru i mentor“, kaže.
A na svom nalogu Silver Is the New Blonde, Jan Correll, 60-godišnji konsultant tehnološke prodaje, privlači čitav asortiman brendova uključujući J. Jill i Soma Intimates, liniju donjeg veša. „Marketinške agencije znaju da žene mojih godina imaju novca za trošenje“, kaže.
Sarah Jane Adams, 63, se okrenula Instagramu kako bi pokazala nakit koji pravi. „Bila sam pankerka a prije toga sam bila hipik. Sada sam uklopila dvije kulture“.
Privatnost je također važno pitanje. „Muškarci se stalno javljaju“, kaže Correll koja je u braku 43 godine i ima četvoro unučadi.
„Ponekad me to uplaši. Stalno brišem njihove postove“.
Ipak, ishod je više pozitivan. Poštovanje na Instagramu osnažuje osjećaj solidarnosti koji im je možda nedostajao u životu.
Na Instagramu, mnogi pratioci Lyn Slater imaju između 25 i 35 godina. „Mladi ljudi nisu toliko pristrasni kao stariji“, kaže.
K pripisuje entuzijazam mladih žena momentu voljela-bih-da-sam-bila-tamo. Među njenim pratiocima je njena 13-godišnja unuka, veliki ljubitelj roka šezdesetih, naročito Beatlesa.
„Živjeli smo u izvanrednim vremenima“, kaže K o periodu svog odrastanja.
„Zavide nam“, dodala je ona.
(TBT, NYT)