Krajem 2015, neočekivano ime se pojavilo u industriji alkoholnog pića: Bob Dylan. Prijava za trademark termin ‘Švercani viski’ podnesena je pod imenom Boba Dylana.
Među onima koji su to primijetili je Mark Bushala (52), dugogodišnji fan i preduzetnik u industriji alkoholnih pića čija je marka burbona “Angel's Envy” prodata za 150 miliona. Bushala je rekao da je proveo sedmice “opsesivno razmišljajući o konceptu Dylanovog viskija”.
Stoga, nakon što su ga Dylanovi predstavnici pomno isprovjeravali, Bushala je popričao sa Dylanom preko telefona i predložio mu da rade zajedno na portfoliju manje količine viskija. Prema njegovom mišljenju, postojao je samo jedan problem: naziv “švercan”, iako skroz u skladu sa Dylanovim stilom, nije baš bio odgovarajući sa prvoklasno piće. Da li bi gospodin Dylan, dobitnik Nobelove nagrade, možda razmislio o drugom imenu?
“Bilo je pomalo zastrašujuće”, rekao je Bushala o svom zahtjevu.
Ali je upalilo. On i Dylan predstavljaju “Heaven's Door”, kolekciju tri viskija – ražanog, burbona i miješanog viskija. To je Dylanova ulaznica u cvjetajuće tržište alkoholnih pića poznatih.
Dylan ne samo da licencira svoje ime, on je i punopravni partner u poslu, “Heaven's Door Spirits”, za koji je Bushala dobio 35 miliona dolara od investitora.
“Obojica smo željeli da stvorimo kolekciju američkih viskija koji, svaki na svoj način, pričaju priču”, naveo je Dylan u saopćenju. “Decenijama sam na putu i bio sam u prilici da probam neke od najboljih viskija koji postoje. Ovo je sjajan viski.”
Marketing alkoholnih pića slavnih ima tendenciju da se oslanja na njihov navodni životni stil. Pijte “Kasamigos” tekilu Džordža Klunija, na primer – koja je prošle godine prodata gigantu Diageo za milijardu dolara – i nešto od njegovog glamura će se preliti i na vas.
“U pitanju je zvjezdana prašina”, rekao je Michael Stone, predsjedavajući agencije za licenciranje pića Beanstalk. “Ljudi samo žele malo zvjezdane prašine tog života poznatih po sebi.”
“Heaven's Door” obuhvata širu ideju Dylana koji je dijelom renesansni čovjek a dijelom noćna ptica. Dizajn logoa je jedna njegova skulptura sa ruralnom ikonografijom – vrane i točkovi zaprega – u silueti. Promotivne fotografije osvjetljene su u stilu filmskih klasika. Dylan (76), obučen u smoking, gleda negdje u daljinu u mračnom loungeu ili praznom restoranu sa čašom u ruci.
Kao i njegovi noviji albumi, ovo je portret Dylana kao urbanog ali i dalje žestokog kantautora – onog koji završava svoj dan sa čašom burbona.
“Dylan ima ove kvalitete koji dobro idu uz viski”, kaže Bushala. “Autentičan je. Pravi Amerikanac. Radi stvari onako kako želi.”
Dylan je upao na tržište autorskog viskija u trenutku kada je biznis u ekspanziji. Zahvaljujući interesiranju za klasične koktele, prodaja američkog viskija porasla je 52 procenta u posljednjih pet godina, na 3,4 milijarde 2017, pokazuju podaci Savjeta za destilirana pića.
Oni koji su pažljivo slušali znaju da je viski decenijama crvena nit u Dylanovoj muzici, od “Moonshiner” iz 1960. do Dylanove verzije pjesme “Copper Kettle (The Pale Moonlight)” na albumu iz 1970. godine “Self Portrait”, koja detaljno opisuje proces destiliranja. (“Get you a copper kettle, get you a copper coil / Fill it with new made corn mash and never more you’ll toil.”)
Da bi se sačuvalo Dylanovo originalno ime za viski, kompanija će svake godine izbacivati ograničenu “Bootleg” seriju. Prva sa 25 godina starim viskijem bit će puštena u prodaju i koštat će oko 300 dolara po boci. (“Heaven's Door” standardna linija ide za 50 do 80 dolara po boci.)
(TBT, NYT)